CryEngine für 9,90 Euro pro Monat bei Steam erhältlich
Das für Mai angekündigte Abo-Modell für die CryEngine ist heute gestartet. Als Vertriebsplattform hat Crytek den Steam-Shop auserkoren. Dort ist die Spiele-Engine ab sofort für jedermann zu einem Preis von 9,90 Euro pro Monat erhältlich. Geht das Abonnement über einen Monat hinaus, gibt es Rabatt.
Crytek verspricht dabei, stets die aktuelle Version der CryEngine mit allen Funktionen anzubieten. Aktuell ist die Version 3.6.2 erhältlich. Die Frankfurter Software-Schmiede versichert zudem, dass keine weiteren Abgaben zusätzlich zur monatlichen Gebühr fällig werden, selbst wenn die CryEngine für kommerzielle Zwecke genutzt wird.
Epic Games geht beim Abomodell für die Unreal Engine 4 einen anderen Weg und verlangt 19 US-Dollar pro Monat zuzüglich fünf Prozent des Bruttoumsatzes beim Verkauf eines darüber entwickelten Spiels.
Who is it for?
It is for anyone who wants to play and develop games with CRYENGINE. We feel that everyone should be able to achieve their vision by using CRYENGINE technology.
What can I get with my monthly subscription?
Getting in with our EaaS program has a number of benefits: first of all, you will always have access to the latest build of our CRYENGINE, and be the first to hear about any upcoming updates. You have instant access to all graphic features and tools, including the powerful renderer behind our Xbox One title Ryse: Son of Rome, C++ and Lua API interfaces along with a full game implementation written in C++, and demo levels and assets for different types of games.
You will also be granted access to all our Engine and Tools documentation, such as programming API references and multiple tutorials by our talented CRYENGINE professionals, as well as access to our CRYENGINE community, full of equally dedicated individuals to help you with any question or issue that might surface.
Is it really royalty free?
Yes, the monthly subscription fee is all you have to pay, there’s no royalty share required when you commercialize your game projects.
Auszug aus der Beschreibung im Steam-Shop
Eine Einschränkung im Umfang betrifft die integrierte Audio-Engine Wwise von Audiokinetic, die nur im Evaluierungsmodus mitgeliefert wird, der eine Nutzung für nicht-kommerzielle Zwecke sowie Projekte mit weniger als 200 Sound-Dateien erlaubt. Soll das erstellte Spiel verkauft werden, ist eine kommerzielle Lizenz für Wwise nötig.
We wanted to ensure that when we released CRYENGINE to subscribers, it would be in the best place to address today’s indie gamers and developers. Steam is the best place right now for developers to create their games, show them to a huge community and even release them directly to market – it fits our philosophy for Engine as a Service perfectly. Today's announcement means we are adding the first complete game development engine to Steam, with access to enough source code to allow the creation of any kind of PC game. We’re also giving indie developers state-of-the-art tools that live within the same eco-system that they can choose to publish their games. By ruling out royalties we are aiming to make CRYENGINE the best choice for everyone, and hope its arrival on Steam will empower developers of all sizes to achieve their creative visions.
Carl Jones, Director of Business Development bei Crytek
Wir danken unserem Leser aRkedos für den Hinweis zu dieser Meldung!