Crysis Remastered: PC Update 1.1.0 soll diverse Probleme beheben

Sven Bauduin
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Crysis Remastered: PC Update 1.1.0 soll diverse Probleme beheben
Bild: Crytek

Nachdem Crytek Spieler zuletzt mit einem 8K Tech Trailer inklusive VKRay, DLSS und dem Grafikmodus „But can it run Crysis?“ auf die Veröffentlichung des technisch sichtbar aufpolierten Crysis Remastered eingestimmt hat, hat das Unternehmen jetzt das PC Update 1.1.0 freigegeben, das die diversen Probleme des Spiels lösen soll.

Crytek muss (deutlich) nachbessern

Die Entwickler hatten die Remastered-Version des personifizierten „Hardwarefressers“ Crysis (Test) von 2007 durch ein aufgewertetes technisches Feature Set mit temporalem Anti-Aliasing, Screen Space Ambient Occlusion, Voxel-Based Global Illumination und einer Tiefenunschärfe auf den aktuellen Stand der Technik sowie mit Bewegungsunschärfe, Parallax Occlusion Mapping, Partikeleffekten, volumetrischem Nebel, verbesserte Lichteffekte und Screen Space Reflections in das Jahr 2020 portiert.

Bislang gibt Crysis Remastered aber keine allzu gute Figur ab und leidet sehr stark unter diversen technischen Fehlern und Unzulänglichkeiten. Hinzu kommt, dass trotz der noch als „human“ zu bezeichnenden Systemanforderungen, selbst „Gaming-Ampere“ in Form einer GeForce RTX 3090 (Test) nicht in der Lage ist, das Spiel in 4K mit maximalen Details dauerhaft oberhalb der 60-FPS-Grenze zu halten.

Besonders bitter sind die Ergebnisse im viel beworbenen „But can it run Crysis 8K Mode“, der zum einen keine großen Aufwertungen im Vergleich zum 4K-Modus erfahren hat und zum anderen absurd hohe Anforderungen an das System stellt.

Diese und andere Probleme, die nachfolgend im Überblick aufgelistet sind, will Crytek mit dem PC Update 1.1.0 behoben haben, wie auch den offiziellen Release Notes der Entwickler zu entnehmen ist.

Added Features and Options
  • Added option to lean into the game.
  • Added controls to lean.
  • Adjusted mouse sensitivity based on community feedback.
  • Added more trees to level Sphere.
  • Added more trees to level Harbor.
  • Added new keybind options for weapons.
  • Added quick throw button for explosives.
  • Added Classic Nanosuit controller options.
  • Added suit shortcuts to Classic Nanosuit mode.
Performance
  • Fixed an issue where using Ray Tracing caused stutters and other performance issues.
  • Improved SS shadow.
  • Improved the ghosting of objects in shaded areas while using Ray Tracing.
UI
  • Added Warning box when switching to “Can It Run Crysis” graphic mode, warning players of its heavy performance costs.
Other
  • Improved Helena's character model. (Reckoning - fleet)
Bug Fixes
  • Fixed a bug where cloak mode was not reflected when using Ray Tracing.
  • Fixed a bug where duplicated textures were loading for Ray Tracing.
  • Fixed an issue where HDR caused colors to look too bright, unnatural and artifacted during daylight levels.
  • Fixed an issue where strings in the options were written with lower case characters in multiple languages.
  • Fixed a visual bug where the metal beam stuck out into the stairs in Fleet level.
  • Fixed a bug where shadows were disappearing due to camera angles (Assault-harbor).
  • Fixed noticeable shadow cascades (tank - Onslaught).
  • Fixed KPA tank tracks geometry.
  • Fixed a bug where player could control the camera in the suit mode selection menu.
  • Fixed a bug that caused Power-mode melee attacks to not drain energy when using the Classic Nanosuit mode.
  • Fixed a bug that caused Speed-mode melee attacks to not drain energy when using the Classic Nanosuit mode.
  • Fixed a bug where Nomad only had half of his shadows during anti-gravity on Core
  • Fixed a bug where distant shadows were disappearing due to camera angle (HW and Can it run Crysis Mode).
  • Fixed flickering issues visible on stairs (Fleet - Reckoning).
  • Fixed a bug where display refresh rate only read from Windows’ default display.
  • Fixed a Crash during legal screens.
  • Fixed a rare crash during cutscenes after starting new game.
  • Fixed a bug where the Armory pointer had low resolution (fleet - Reckoning).
  • Fixed the visible ‘Replace Me’ textures on environment objects when "Textures Quality" is set to "low".
  • Fixed a bug where the menu became brighter when changing the game’s resolution.
  • Added missing text on the Crysis Remastered Logo screen in Japanese language.
  • Fixed a bug where the Image calibration picture did not reflect the color settings.
  • Fixed a bug where the game's window was always in focus.
  • Added some missing stickers (fleet - Reckoning).
  • Fixed a bug where an endless static sound could be heard until the very end of the game. (Fleet – Reckoning).
  • Fixed an issue where Tanks stayed outside the village. (Recovery - Village).
  • Fixed a bug where the "Win" hotkeys did not work.
  • Fixed an issue where the Parachutes were flickering in the pause menu (Contact - Island)
  • Fixed an issue where SFX and music were lagging behind animations if player changed the active window during cutscenes.
Crysis Remastered, PC Patch 1.1.0

Das Original sieht mit Mods besser aus als das Remastered

Auch mit den jetzt getroffenen Maßnahmen hat Crytek mit Crysis Remastered noch viel Arbeit vor sich, will man die Spieler überzeugen. Denn die große und sehr aktive Crysis-Community zeigt, dass das Original von 2007 mit entsprechenden Mods besser aussieht als das aktuelle Remastered.

Die Redaktion dankt Community-Mitglied „sOnic76“ für den Hinweis zu dieser Meldung.