Acer Predator 15 Fenster wird nicht angezeigt.

ScienceIsMyBae

Cadet 1st Year
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(Acer Predator 15, Geforce 970M und externe GPU RTX 2070 Super)
Hallo,

Wenn ich ein Programm mit meiner GPU starten will, kommt zwar das Fenster, aber es ist durchsichtig.
Man sieht meinen hintergrund trotzdem und oben links in der Ecke ist ein weißer Kasten. Man kann das Fenster normal verschieben, aber sonst nichts damit machen. (siehe Bild1)
In diesem Fall war es League of legends, aber es spielt keine Rolle welches Programm genau, es funktioniert bei allen nicht.
Ich habe außerdem eine externe GPU die mein Laptop auch benutzen kann (RTX 2070 Super) und wenn ich diese benutze habe ich das selbe Problem.
Jedoch kann ich die Programme ganz normal verwenden wenn ich die integrierte GPU von der CPU auswähle, was aber nicht wünschenswert ist.
Ich habe auch schon mit dem NVIDIA support geschrieben. Der meinte nach langem probieren, dass die intel gpu? fehlerhaft sei.
Angehängt sind noch System specs.
Nvidia control panel settings wurden auch schon alle möglichen getestet und auch andere Treiber verwendet.

Falls jemand eine mögliche idee hat, bitte nicht zurückhalten.
Vielen Dank!
 

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Wie hast du die externe GPU angebunden?
Was für ein Notebook genau ist es?
Hat dies überhaupt Thunderbolt?
 
Die eGPU ist über ein razer core x chroma angeschlossen.
Es ist ein Acer Predator 15 wie schon erwähnt, systemspecs sindangehängt.
Ja es hat thunderbold und es funktioniert auch normal. Es wird ohne Probleme erkannt.
Das Problem ist auch nicht die eGPU sondern allgemein. Denn auch mit der integrierten GPU GTX 970M,ist genau das selbe Problem, schon bevor ich die eGPU hatte. Die eGPU bestätigt nur das Problem.
 
Hier ist auch noch der Nvidia Chat

02:21:10 AM]Hi, my name is Inamdar. How may I help you?
[02:22:47 AM]Erik Kupfer: I have a problem with my program windows not displaying at all
[02:23:22 AM]Erik Kupfer: when i start a program that runs with my rtx 2070 super the program opens but the window doesnt display anything
[02:23:35 AM]Erik Kupfer: not black screen, more like a blank screen
[02:23:50 AM]Inamdar: Sorry to hear about the issue, please be assured that I will do my best to assist you further.
[02:24:11 AM]Inamdar: Let me know which program are you referring to?
[02:24:49 AM]Erik Kupfer: any program that runs over my GPU , right now i tried launching League of Legends but i get this
[02:25:22 AM]Erik Kupfer: you just see the background and a white box on the top left
[02:25:27 AM]Inamdar: Since when are you experiencing this issue?
[02:27:18 AM]Erik Kupfer: for a while, I have an Acer predator 15 and i use the graphics card over an eGPU box, my Geforce 970m has the same problem, i can start the programs with the integrated gpu from the cpu tho.
[02:27:47 AM]Inamdar: So you have a laptop?
[02:27:50 AM]Erik Kupfer: yes
[02:27:58 AM]Inamdar: Please open device manager -> display adapters ->expand that and let me know what do you do you see there?
[02:28:04 AM]Erik Kupfer: ok
[02:30:00 AM]Erik Kupfer: it's in german so i don't know if it is the right panel
[02:31:14 AM]Inamdar: Right click on RTX 2070 super -> Properties -> General -> any error message?
[02:31:24 AM]Erik Kupfer: no
[02:31:26 AM]Erik Kupfer: working fine
[02:31:50 AM]Inamdar: Click on driver tab and let me know the version?
[02:32:00 AM]Erik Kupfer: 27.21.14.5148
[02:32:49 AM]Inamdar: Okay. Also right click on GTX 970m card -> Properties -> General -> what do you see there?
[02:33:13 AM]Erik Kupfer: that it is deactivated, but i did it by my own
[02:33:19 AM]Erik Kupfer: there is no error if i activate
[02:34:12 AM]Inamdar: Please enable that, we don't recommend to disable the card, since it optimus laptop.
[02:34:19 AM]Erik Kupfer: yes ok
[02:34:26 AM]Inamdar: Alright.
[02:34:41 AM]Inamdar: Open NVIDIA Control panel –> click on Set PhysX configuration and provide me a screen shot.
[02:36:18 AM]Inamdar: Alright. Now please follow the below steps:
[02:36:53 AM]Inamdar: a) Open NVIDIA Control Panel --> Manage 3D settings.
b) Go to Program Settings tab.
c) Add the .exe of the application clicking on Add button ->
d) Now change the following
Select high performance NVIDIA graphics.
[02:37:00 AM]Inamdar: - change the 'Power Management Mode' to 'Prefer Maximum Performance'.
- Vertical sync – off
-Now click on Apply and test the game.
[02:37:07 AM]Inamdar: Then test the game.
[02:39:06 AM]Erik Kupfer: it's the same
[02:39:16 AM]Erik Kupfer: blank program window with white box on top
[02:39:51 AM]Inamdar: Do you have any external monitor connected?
[02:40:01 AM]Erik Kupfer: not at the moment
[02:41:05 AM]Sen: I am sorry the previous technicians computer got restarted, so the chat has been transferred to me
[02:41:05 AM]'Sen' has joined the chat.
[02:41:11 AM]Sen: Hello Erik, please give me some time to read this chat session so far.
[02:41:18 AM]Erik Kupfer: yes ok
[02:41:32 AM]'Sen' changed to the lead role ('Agent Role Change').
[02:41:37 AM]'Inamdar' disconnected ('Participant Left').
[02:58:50 AM]Sen: Thank You for your patience
[02:58:51 AM]Sen: As a troubleshooting step (Just to isolate the issue), you need to try a different driver (Version 445.98).
Release Date : 04/24/2020
So, I am giving you a HOTFIX driver below :
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5022

Download that "Windows 10 64-bit Standard Driver".
Download and "Run" the driver.
When you install that driver, make sure that you select that "Custom Installation" and then check all the boxes including "Perform a Clean Install". (Most Important Step)
Next,
Install both the "Driver" and "GeForce Experience". ( The First option )

Please do NOT disconnect the chat. Take your time and let me know once it is complete. Thank You…
[03:01:16 AM]Erik Kupfer: i will do that, it will take around 10 min
[03:03:25 AM]Sen: Ok
[03:13:05 AM]Erik Kupfer: ok finished
[03:13:12 AM]Erik Kupfer: still blank screen with white box
[03:14:37 AM]Sen: Are you using a Laptop with an external graphics card ?
[03:15:21 AM]Erik Kupfer: yes, but my laptop still has the 970M with the same issues
[03:15:57 AM]Sen: If you remove that external graphics card, do you still face the same ?
[03:16:01 AM]Erik Kupfer: yes
[03:16:38 AM]Sen: Contact Laptop manufacturer and test the Laptop GPU. I think Intel GPU is faulty
[03:17:20 AM]Erik Kupfer: Okay, i will do that
[03:17:27 AM]Erik Kupfer: Thank you for your time
[03:18:09 AM]Erik Kupfer: If there are no further ideas i will disconnect
[03:18:21 AM]Sen: Thank you for contacting NVIDIA Customer Care.
Good Bye Erik, have a nice day.
Stay safe and h ealthy.
[03:18:27 AM]'Erik Kupfer' disconnected ('Concluded by End-user').
 
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