Incredimail - nutzt das noch jemand von euch?

L.A.1

Banned
Registriert
Feb. 2017
Beiträge
434
Hallo,

ich habe bis vor 1 Jahr noch Incredimail genutzt und
bin jetzt seit einigen Monaten dabei, meine Emailaccounts
von Incredimail zu Thunderbird rüberzuholen.

Für den alltäglichen Gebrauch nutze ich nur noch Thunderbird,
aber ich bekomme noch Emails über Incredimail, weil ich noch
nicht alle Accounts rübergeholt habe.

(ich brauche beruflich eine relativ große Menge Emailadressen,
darum habe ich "mehrere")

Nun bekomme ich folgende Nachricht: (Auszug von der ganzen Email siehe unten)

Hat das auch jemand bekommen, ist das wirklich von Incredimail?
Hat noch jemand genau diese Email bekommen?
Komischerweise habe ich diese Email nur an eine Emailadresse gesandt bekommen.


Wäre nett, wenn jemand was dazu sagen könnte.




As of March 20, 2020, we will shut down our servers and the IncrediMail desktop application will no longer be available.

What should you expect?
Sending, receiving and viewing your emails, contacts and attachments will not be available through IncrediMail. In some cases, you will still be able to use those functionalities, but they would be substantially less reliable and IncrediMail would not be able to provide any level of customer service or support




Muss ich also bis spätestens alle Emails zu Thunderbird übertragen haben, oder funktioniert
zumindest der Abruf ein wenig länger.
 
Einfach mal die Homepage besuchen?

http://www.incredimail.com/de/home

Dear Valued Customer,

Over 20 years ago, we set out to create an innovative email platform because we believed that the emailing experience should be beautiful, fun and make people smile.

When we first created IncrediMail, we were amongst the first to feature an unprecedented interactive email experience, tailored to every mood and personality. It was important to us to keep adding innovative emails, stationaries, and countless smileys, to build an appealing and engaging collection of visual animations.

With nearly 4 million customers, 270 million emails sent and 116 million designs downloaded, we are proud of the product we built, but even more so, we’re grateful for the community of customers that helped us grow. Through every turn, your feedback shaped IncrediMail’s development, and your passion helped elevate the product. Together we made this platform what it has become.

Today, email is not what it used to be 20 years ago. Back then, there weren’t any social platforms, instant messaging or smart phones—email was really the main source of digital communication. Now, there are infinite ways to keep you connected on the go, evolving the market and its needs entirely. So, after much thought and consideration, we have decided to retire our beloved IncrediMail to focus on areas that are more relevant to today’s use of technology.

As of March 20, 2020, we will shut down our servers and the IncrediMail desktop application will no longer be available.

What should you expect?
Sending, receiving and viewing your emails, contacts and attachments will not be available through IncrediMail. In some cases, you will still be able to use those functionalities, but they would be substantially less reliable and incredimail would not be able to provide any level of customer service or support.

All of our IncrediMial graphics, letters, eCards, animations, emoticons, sounds, notifiers, skins and any other IncrediMail assets as well as any additional services such as Gold Gallery, IncrediMail Plus and the Protection Center, will no longer be available.

Our first priority is to help make this transition as easy as possible for you. Therefore, we strongly suggest contacting your email provider and making sure all your data is backed up (emails, attachments, contacts, etc.).

We know for many of you, a great deal of care has gone into managing your emails and contacts with IncrediMail—including your time and the most precious moments you’ve trusted us with—and, for that, we’d like to thank you.

We apologize for any inconvenience this transition causes and we so deeply appreciate your loyalty over the years.

Best,
Dan & the IncrediMail team

Kurz: Mach das du da weg kommst, ab 20.03. ist das Pferd tot.
 
Incredimail ist doch lediglich ein Email-Client wie Thunderbird oder Outlook... ich kann gerade selbst nicht so ganz nachvollziehen, warum der Client dann seine Funktion einstellen sollte. Völlig egal, ob die ihren Betrieb einstellen, der Client wird weiterhin funktionieren. Die wichtige Frage ist: bei welchem Anbieter hast du deine Mailadresse gehostet? Solange die Antwort nicht Incredimail lautet, kannst du dich beruhigt zurücklehnen. Natürlich bleibst du dann entweder beim Client Thunderbird oder wechselst zu Outlook.
 
Meine Emailadressen sind von GMX.

Genau das Gleiche hatte ich mich auch gefragt.
Incredimail ist doch quasi lediglich eine Software die die Emails von GMX
abholt und mir dann komplett darstellt.

Wie kann Incredimail diese Funktion abschalten bzw. unterbinden?

Wie soll das funktionieren, dass ich ab 20.03.2020 das Program nicht mal mehr öffnen kann
und Zugriff auf meine dort gespeicherten Emails und Anhänge habe?

PS: Ich würde gerne bei Thunderbird bleiben bzw. zukünftig all meine Emailadressen dort hinterlegen.
 
What should you expect?
Sending, receiving and viewing your emails, contacts and attachments will not be available through IncrediMail. In some cases, you will still be able to use those functionalities, but they would be substantially less reliable and incredimail would not be able to provide any level of customer service or support.
Die sagen das es nicht mehr geht. Inwieweit der zweite Satz auf dich zutrifft kannst du ja ab dann herausfinden, wenn du beruflich darauf angewiesen bist, würde ich es aber nicht darauf ankommen lassen.
 
Also ob man jemals bei Incredimail auch Postfächer anlegen konnte, ist mir nicht bekannt. Aber solange deine Postfächer bei GMX liegen, ist ja eigentlich alles gut. Keine Ahnung, was Incredimail da genau im Hintergrund tut, vielleicht telefoniert der Client ja grundsätzlich nach Hause und verfügt über einen sogenannten Totmannschalter - sind die Incredimailserver nicht erreichbar, startet der Client auch nicht - aber sowas wäre imho bekannt bzw. ließe sich schwer verbergen.
 
Zurück
Oben