Moin -
nur fix als News, weil ich es selbst kaum fassen kann...
Nvidia unterstützt ab dem 15. Januar ALLE Freesync Monitore (sie nennen es gekonnt VRR für Variable Refresh Rate)
Aber Nvidia wäre nicht Nvidia, wenn sie es nicht mit einem kleinen "Kniff" versehen würden.
Sie haben 400 'Monitore getestet und nur knapp 12 davon erhalten ein "Gsync compatible"-Stempel, was bedeutet, dass die Funktion nur bei diesen Monitoren standardmäßig aktiviert sein wird.
Für alle anderen muss die Funktion manuell aktiviert werden.
Pressemitteilung hier: https://blogs.nvidia.com/blog/2019/01/06/g-sync-displays-ces/
nur fix als News, weil ich es selbst kaum fassen kann...
Nvidia unterstützt ab dem 15. Januar ALLE Freesync Monitore (sie nennen es gekonnt VRR für Variable Refresh Rate)
Aber Nvidia wäre nicht Nvidia, wenn sie es nicht mit einem kleinen "Kniff" versehen würden.
Sie haben 400 'Monitore getestet und nur knapp 12 davon erhalten ein "Gsync compatible"-Stempel, was bedeutet, dass die Funktion nur bei diesen Monitoren standardmäßig aktiviert sein wird.
Für alle anderen muss die Funktion manuell aktiviert werden.
Pressemitteilung hier: https://blogs.nvidia.com/blog/2019/01/06/g-sync-displays-ces/
There are hundreds of monitor models available capable of variable refresh rates (VRR) using the VESA DisplayPort Adaptive-Sync protocol. However, the VRR gaming experience can vary widely.
To improve the experience for gamers, NVIDIA will test monitors. Those that pass our validation tests will be G-SYNC Compatible and enabled by default in the GeForce driver.
G-SYNC Compatible tests will identify monitors that deliver a baseline VRR experience on GeForce RTX 20-series and GeForce GTX 10-series graphics cards, and activate their VRR features automatically.
Support for G-SYNC Compatible monitors will begin Jan. 15 with the launch of our first 2019 Game Ready driver. Already, 12 monitors have been validated as G-SYNC Compatible (from the 400 we have tested so far). We’ll continue to test monitors and update our support list. For gamers who have monitors that we have not yet tested, or that have failed validation, we’ll give you an option to manually enable VRR, too.