Überprüfung einer Textübersetzung

defrabe

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Hallo zusammen.
Ich bräuchte mal ein bißchen Hilfe. Den nachfolgenden habe ich einen Text, den ich vom deutschen ins englische schon übersetzt habe. Mein Englisch ist nicht wirklich perfekt und ich würde mich freuen, wenn mir jemand mit guten Kenntnissen sagen könnte, ob die Übersetzung so richtig bzw. was zu ändern ist.


DEUTSCH:
Dieser Artikel befasst sich mit dem Personalmarketing sowie dem Employer Branding als strategisches Kernelement. Vor dem Hintergrund des zunehmenden Fachkräftemangels auf dem Arbeitsmarkt wird aufgezeigt, wie mittelständische Unternehmen das Personalmarketing nutzen können um im War for Talent zu bestehen. Die Entwicklung einer Employer Brand stellt dabei die strategische Basis des Personalmarketing dar.

ENGLISCH:
The following article deals firstly with the personnel marketing, on the other with the employ-er branding as a strategic core element. Against the backdrop of growing skills shortages on the labor market shows how mid-sized firms, the personnel marketing can use to in the so-called "war for talent" to be as they are. Developing an employer brand provides represents the strategic base of the personnal marketing.
 
The following article deals with personnel marketing and with employer branding as a strategic core element.
In times of a growing shortage of skilled employees (?), this article shows how mid-sized firms can use personnel marketing to meet the challenges of the War for Talent.
Developing an employer brand provides therefor the strategic base (?) of personnel marketing.

Alle Angaben ohne Gewehr und Pistole.
 
also ließt sich sehr geschneidig und ist auch nahezu wortwörtlich bis auf ein paar phrasen.
Den letzten Satz nochmal anschauen.. provides represents .... das paßt ned

sonst, gut gut. 2
 
Ich hab auch noch ne Variante:

This article deals with Human Resource Management and Employer Branding as strategic core elements. On the background of increasing shortage of skilled labour in the job market it will be highlighted how medium-sized companies can use Human Resource Management to survive the “War for Talent”. Thereby the development of a Employer Brand demonstrates the strategic basis of Human Resource Management.
 

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