Simanova
Rear Admiral
- Registriert
- Dez. 2012
- Beiträge
- 5.306
UPDATE Hotfix Treiber 531.26 verfügbar 08.03.2023 DOWNLOAD LINK
Die aktuelle Version vom Nvidia Treiber 531.18 erzeugt nach dem Schließen eines Spiels ungewöhnlich hohe CPU Last. Ursache ist ein Bug im Nvidia Display Container bzw. dem Telemetrie Plugin.
Der Bug ist von Nvidia offiziell anerkannt.
2 Lösungswege werden im Reddit Thread aufgezeigt.
Ich kann den Bug aus eigener Hand bestätigen.
Bei meinem Ryzen 5900X wurde 1 Core+SMT voll ausgelastet.
Quelle Nvidia (GeForce GRD 531.18 Feedback Thread (Released 2/28/23))
Quelle Reddit (Game Ready Driver 531.18 FAQ/Discussion)
Open Issues:
- Toggling HDR on and off in-game causes game stability issues when non-native resolution is used. [3624030]
- Monitor may briefly flicker on waking from display sleep if DSR/DLDSR is enabled. [3592260]
- [Halo Wars 2] In-game foliage is larger than normal and displays constant flickering [3888343]
- [GeForce RTX 4090] Watch Dogs 2 may display flickering when staring at the sky [3858016]
- Increase in DPC latency observed in Latencymon [3952556]
- Higher CPU usage from NVIDIA Container might be observed after exiting a game [4007208]
- [Notebook] Random bugcheck may be observed on certain laptops with GeForce GTX 10/MX250/350 series GPUs [4008527]
- Adobe Premiere Pro may crash when using NVCUDA64 [4009055]
- Assassin's Creed Origins may randomly crash with recent driver [4008770]
Zuletzt bearbeitet: