KAOZNAKE
Captain
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smith0815 schrieb:Es gab kürzlich ein Interview mit einem ATI-Entwickler, das Problem wird nicht als Problem gesehen und wohl einfach ausgesessen, was für AMD zählt ist einzig die Crossfire-Skalierung (also Balkenlänge) und mit dieser ist man sehr zufrieden. Wenn ich den Link noch finde, liefere ich ihn nach.
Das hier?
http://www.rage3d.com/interviews/atichats/undertheihs/
There are other potential sources for micro stuttering, some of them, for example, having to do with moving memory around, which can cause either blackouts for the CPU or the GPU. Others exist when the CPU and GPU are more unbalanced (fast GPU, slow CPU), for example where the CPU will not generate any frames for a while, then generate 2 frames. It could be that in that case, we get an average time for frame 1 which is the idle time plus render, while frame 2 will be only render. That could lead to 16ms and 1ms frame times, which would appear as stuttering (assuming 15ms idle, 1ms render times). Multi-GPU makes the problem worse, as the GPU consumption rate is even higher. We are investigating these and others, though it's a tall task to fix all of them while also achieving peak performance.
Soll soviel heißen wie: Wenn wirs hinbekommen, das die Balken schön lang bleiben, machen wirs.
Ne Lösung hat ja auch schon jemand gehabt.
http://www.pcgameshardware.de/aid,6...t-Loesung-fuer-Mikroruckler/Grafikkarte/News/
Wird vermutlich andere Nachteile mit sich bringen, wenns noch nicht umgesetzt wurde.