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Legolas1972
Gast
Hallo,
jetzt muss nur noch EA weg und es geht mit dem Studio hoffentlich aufwärts.
LG
jetzt muss nur noch EA weg und es geht mit dem Studio hoffentlich aufwärts.
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Porky Pig schrieb:Wenigstens war EA mal einsichtig, aber gelernt haben sie daraus nichts
1995 wurde Bullfrog von Electronic Arts aufgekauft. Dies führte nach Ansicht vieler Angestellter zu einer erheblichen Einschränkung der Entwicklerfreiheit bei Bullfrog. Aufgrund dieses Umstandes verließ Gründer Peter Molyneux das Unternehmen 1997 und gründete die Lionhead Studios.
xexex schrieb:Ein weiteres prominentes Beispiel ist hier Chris Roberts. Jeder Publisher hätte hier längst die Reißleine gezogen
fraqman schrieb:Ein Studio, was für Rollenspiele bekannt ist, wird für ein seelenloses Game wie Anthem nie Leidenschaft entwickeln.. Wie auch?
“They never seemed to settle on anything,” added that person. “They were always looking for something more, something new.” Said another: “I think most people on the team felt like we didn’t know exactly what the game was or what it was supposed to be because it kept changing so much.”
...
“Keep in mind,” said another Anthem developer, “everyone had hard decisions to make that we’ve never done before. New IP, new genre, new technology, new style, everything was new.”
Around the same time, Electronic Arts executive Patrick Söderlund, to whom BioWare’s leadership reported, played the Anthem Christmas demo. According to three people familiar with what happened, he told BioWare that it was unacceptable.
The leadership team’s most recent decision had been to remove flying entirely, but they needed to impress Söderlund, and flying was the only mechanic they’d built that made Anthem stand out from other games, so they eventually decided to put it back.
Hätte man evtl. machen sollen, wenn man gesehen hat im was für einen Zustand das Spiel ist. Aber man muss bedenken Bioware hatte schon 6 Jahre zeit und erst auf Druck von EA wurde das "Release Anthem" in einem Jahr entwickelt. EA ist kein Heiliger der unendlich lange Geld in ein Projekt ohne feste Ergebnisse ballert.fraqman schrieb:Aber hätte EA Anthem nicht mehr Zeit geben sollen, wenn es noch lange nicht den Qualitätsstandards ist?
Laut den Berichten, war dass Biowares bewusste Entscheidung auf Frostbite zusetzen. War vielleicht am Anfang der Entwicklung, wo man über eine Art Action-Shooter nachgedacht hat vielleicht eine gute Entscheidung. Aber als das Projekt Richtung RPG-Lootshooter ging, hat man sich trotz Problemen auf die Frostbite-Engine verbissen.fraqman schrieb:Game ihre Frostbite Engine nutzen muss, womit Bioware extra Probleme hatte, Anthem umzusetzen?
Jap Titanfall auch.fraqman schrieb:Stimmt, Titanfall war auch Source Engine oder?
fraqman schrieb:Aber hätte EA Anthem nicht mehr Zeit geben sollen, wenn es noch lange nicht den Qualitätsstandards ist?
Within the studio, there’s a term called “BioWare magic.” It’s a belief that no matter how rough a game’s production might be, things will always come together in the final months. The game will always coalesce. It happened on the Mass Effect trilogy, on Dragon Age: Origins, and on Inquisition. Veteran BioWare developers like to refer to production as a hockey stick—it’s flat for a while, and then it suddenly jolts upward. Even when a project feels like a complete disaster, there’s a belief that with enough hard work—and enough difficult crunch—it’ll all come together.
fraqman schrieb:Und pocht nicht EA drauf, dass wirklich jedes Game ihre Frostbite Engine nutzen muss, womit Bioware extra Probleme hatte, Anthem umzusetzen?
“Frostbite is like an in-house engine with all the problems that entails—it’s poorly documented, hacked together, and so on—with all the problems of an externally sourced engine,” said one former BioWare employee. “Nobody you actually work with designed it, so you don’t know why this thing works the way it does, why this is named the way it is.”
“They talk a lot about the six-year development time, but really the core gameplay loop, the story, and all the missions in the game were made in the last 12 to 16 months because of that lack of vision and total lack of leadership across the board,” said the developer.