• Mitspieler gesucht? Du willst dich locker mit der Community austauschen? Schau gerne auf unserem ComputerBase Discord vorbei!

Red Dead Redemption Red Dead Redemption 2: Pest oder Cholera mit Multimonitor-Setup

Shir Khan

Lt. Commander
Registriert
Nov. 2012
Beiträge
1.080
Hi,

ich verwende ein Multimonitor-Setup @5040 x 1050 mit drei 22"-Screens. RDR2 geht im Bereich der Karte (Map) sowie der Menüs und des HUDs nicht ordentlich damit um.

Variante 1: Spiel im Vollbildmodus
  • Menüs und HUD-Elemente werden sauber im mittleren Monitor angezeigt.
  • Die Map wird ebenfalls nur im mittleren Screen angezeigt, aber dadurch gequetscht. 5040 px Breite werden auf 1680 px gestaucht. Dadurch ist nichts zu erkennen.

    bandicam 2020-07-19 14-18-18-504.jpg bandicam 2020-07-19 14-18-34-662.jpg bandicam 2020-07-19 14-18-40-781.jpg
Variante 2: Spiel im Fenstermodus/Fenstermodus ohne Rahmen
  • Die Karte wird korrekt über alle drei Screens angezeigt.
  • Menüs und HUD-Elemente verteilen sich aber auch über alle Screens und werden links und rechts außen angezeigt.

    bandicam 2020-07-19 14-19-05-764.jpg bandicam 2020-07-19 14-19-11-161.jpg bandicam 2020-07-19 14-19-15-759.jpg

  • Dabei hilft auch die "HUD-Sicherheitszone" im Grafikmenü nur sehr eingeschränkt. Denn auf weniger als 90% Breite lässt sie sich nicht einstellen.

    bandicam 2020-07-19 14-29-11-294.jpg
Ich spiele daher im Vollbildmodus, weil es den Spielfluss extrem stört, den Blick so weit nach links aus dem Zentrum lösen zu müssen, um die Minimap zu sehen oder nach rechts, um Anweisungen zu lesen. Damit kann ich die Nutzung der Karte aber komplett vergessen.

Bisherige Maßnahmen:

1. Community-Fix
Es gibt bei https://community.pcgamingwiki.com/...-redemption-2-ultrawide-multimonitor-fov-mod/ einen Fix, der störende Balken beseitigen soll. Passt zwar nicht ganz zu meinem Problem, aber ich wollte das trotzdem probieren. Der Versuch, den Fix installieren, erzeugt aber nur eine Fehlermeldung.
Bei https://www.nexusmods.com/reddeadredemption2/mods/25 wird ebenfalls auf diesen Fix verwiesen, allerdings mit dem Hinweis in den Kommentaren, die Finger davon zu lassen, da die Datei einen Trojaner beinhalte.

2. Herstellersupport
Der Rockstar-Support reagiert so, wie man es leider von einigen Spielesupports gewohnt ist: Fordert eine Menge Informationen über das System an, um dann eine Lösung vorzulegen, die keine ist. Konkret wurde vorgeschlagen, eine Auflösung von 1920 x 1080 fest in der system.xml zu verdrahten und die Datei mit einem Schreibschutz zu versehen. FullHD als Lösung, seriously? :o Ich habe zwar noch mal reklamiert, aber wenig Hoffnung.

A propos Hoffnung: Hat jemand eine Idee für mich?

Grüße, nilssohn
 
Zuletzt bearbeitet:
Aus Erfahrung wird da nicht viel kommen. Ich habe mittlerweile wieder bloß noch einen Monitor auf dem ich spiele und einen zweiten den ich aber nur ab und an mal anschalte um nebenbei noch einen Stream zu schauen. Kann mir kaum vorstellen das das einzige Spiel sein soll bei dem du mit 3 Monitoren Probleme bei der Auflösung beziehungsweise den Bedienelementen haben wirst. Die Auflösung ist so untypisch. Das ich den Vorschlag vom Support auf nur einem Monitor anueigen zu lassen sogar gut nachvollziehen kann.
 
Danke, aber sorry, nicht hilfreich.
LGTT1 schrieb:
Das ich den Vorschlag vom Support auf nur einem Monitor anueigen zu lassen sogar gut nachvollziehen kann.
Der hat für seinen "Vorschlag" ja noch nicht mal die richtige Auflösung 1680 x 1050 gewählt.

Die Liste meiner installierten Spiele mit Problemen wegen des Triple-Setups ist sehr kurz. Sie lautet A Plague Tale Innocence und Wolfenstein Youngblood. Beide sind für meine Auflösung halbwegs community-gefixt.

Demgegenüber hier die Liste meiner installierten Spiele ohne Probleme:
  • Project Cars 2
  • Dirt 3
  • Dirt 4
  • Batman Arkham Knight
  • Mass Effect Andromeda
  • Assassin's Creed Origins
  • Tomb Raider
  • Rise of the Tomb Raider
  • Shadow of the Tomb Raider
  • The Witcher 3
  • Far Cry 5
  • Battlefield 1
  • Battlefield 5
  • The Division 2
  • Call of Duty Modern Warfare
Und zum Schluss: GTA V. Von Rockstar, wie man weiß. Und das sind nur die aktuell installierten Spiele.

Also, ob untypisch oder nicht: Alle können es und machen es. Auch Rockstar. Die Auflösung wird ja auch bei RDR2 unterstützt. Die von mir beschriebene gestauchte Darstellung der Karte im Vollbildmodus ist klar ein Bug. Den man fixen kann, wenn man das herstellerseitig will.

Vielleicht würde es ja schon helfen, die oben genannte HUD-Sicherheitszone auf 33% Breite zu reduzieren, dann könnte ich im rahmenlosen Fenstermodus spielen. Wenn man wüsste, wie man an diesen Wert rankommt.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich habe das spiel nicht, aber folgendes gefunden, vielleicht hilfts:

  1. Go to the configuration file(s) location.
  2. Open the file that starts with 400042567_ in a text editor.
  3. Locate the line <Item key="7014661855" type="rage__fwuiValueFloat">
  4. On the next line, modify the float value to the desired percentage of the safezone (e.g. 0.33 for 33%).
  5. Save the changes.
  6. Right-click the file and select Properties.
  7. Check the Read-only box to prevent the game from making permanent changes to it.

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Red_Dead_Redemption_2#Incorrect_UI_scaling_at_wide_resolutions
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: mac0815, Mracpad und Shir Khan
Jetzt habe ich auch erst verstanden was dich stört :-) und klar hast du recht kann gefixt werden. Aber da der Support im allgemeinen eher schlechter als besser wird, unabhängig vom Studio glaube ich bei einem so "speziellen" Bug nicht an eine baldige Lösung. Aber eventuell ist die RDR Community ja hilfreich auf dwn Hersteller würde ich nicht bauen wollen.
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: Shir Khan
@moneymaker4ever: Supergeil, das war's!

bandicam 2020-07-19 17-11-27-046.jpg bandicam 2020-07-19 17-11-33-272.jpg

Die Spielmenüs gehen damit zwar immer noch über die gesamte Breite, was nicht schön ist. Das HUD ist aber zentriert und die Map ist breit. Darauf kommt's an. Herzlichen Dank! :schluck:
Ergänzung ()

Der Rockstar-Support hat auf meine letzte Nachricht schnell - und sonntags - reagiert. Inhaltlich immerhin:

"Indeed this is an issue we are working on and we thank you again for reporting this to us as a fix to it might be near. As previously said, in the meantime you can try the configuration we have offered, otherwise we are going to ask you to be patience until we patch this issue."

Ich habe den vorliegenden Workaround mal weitergegeben. ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
Rockstar hat schon wieder geantwortet, diesmal mit dem Vorschlag, das Startargument " -noDPIAdjust" einzufügen. Das hat zwar nichts bewirkt. Ich stelle allerdings fest, dass meine Kritik am Rockstar Support nach deren erster Mail zwar berechtigt, aus jetziger Sicht aber voreilig war. Zumindest kann ich ihnen nicht vorwerfen, sich nicht zu kümmern, und die Response-Zeiten sind extrem kurz. Sicher war es auch nicht schädlich, die Konversation von Beginn an auf Englisch zu führen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Being stalked by Rockstar Support: Das ist echt schräg. For your amusement:

nilssohn's request:

In triple screen setups (here: 5040x x1050) the map is squeezed within the middle screen in Full Screen Mode. When you switch to Borderless Windowed Mode, the map is displayed correctly. But the HUD then spreads over all three screens, and ingame items are place in the left and right corner of the outer screens. Please fix, I know this has been reported earlier as a bug.

Regards

attached files:
bandicam 2020-07-14 15-47-50-613.jpg
bandicam 2020-07-14 15-48-31-651.jpg
bandicam 2020-07-14 15-51-38-629.jpg

----

Sergio H.'s reply:

Hello,
Thank you for your message to Rockstar Support. We are very sorry to hear that you are facing difficulties with GTA V. To try to solve the issue please visit the following link and follow the recommendations: https://support.rockstargames.com/articles/360037908634/RDR2-on-PC-General-Troubleshooting
Also, to continue the troubleshooting process we will need some system files from your computer. Please see the steps below which are also documented in this support article: https://support.rockstargames.com/articles/200148686
DXDiag file:
  1. Press Windows Key + R
  2. Type dxdiag and press Enter
  3. Wait for the progress bar to finish loading
  4. Press the Save All Information button at the bottom of the screen
  5. Save the file as 'dxdiag.txt' somewhere you can easily find it, such as your desktop
  6. Press the Exit button to quit this application
MSInfo file:
  1. Press Windows Key + R
  2. Type msinfo32 and press Enter
  3. This will open the System Information window
  4. Click on File in the top toolbar and select Export
  5. Save the file as 'msinfo.txt' somewhere you can easily find it, such as your desktop
  6. Wait for the progress bar to finish, this can take a few minutes
  7. Close the System Information window
Rockstar Games Launcher Launcher.log file:
  • If you are using the Rockstar Games Launcher, please include a copy of your launcher.log file: Default: Documents\Rockstar Games\Launcher\launcher.log
Rockstar Games Launcher Prelauncher.log file:
  • If you are using the Rockstar Games Launcher, and the launcher will not start please include a copy of your prelauncher.log file: Default: Documents\Rockstar Games\Launcher\prelauncher.log
Game Launcher.log file:
  • If you are not using the Rockstar Games Launcher, you can copy the launcher.log file from the game folder Default: Documents\Rockstar Games\GTAV
Error information: If you are seeing an error code or message, try to capture it by writing it down or capturing an image of it. Depending on where the error is displayed, you can capture the error using any of the following:
  • The camera on your mobile device
  • Snapmatic from your in-game phone
  • Screenshot shortcut key in the Steam Overlay
Reply to this email with the files attached, or sign into https://support.rockstargames.com and attach the files to this ticket under My Dashboard.
Once we receive this information, we will research your issue and update your ticket.
Best regards,
Sergio H. Rockstar Support

----

nilssohn's reply:
attached files:
DxDiag.txt, msinfo.txt, launcher.log

----


Stuart W.'s reply:

Hallo nilssohn,
wir haben Ihren Fall an die zuständige Abteilung zur eingehenden Untersuchung weitergeleitet. Bitte beachten Sie, dass Anfragen in der Reihenfolge bearbeitet werden, in der diese eintreffen.
Wir bedanken uns für Ihre Geduld.
Mit freundlichen Grüßen
Rockstar Support

----

Anastasia L.'s reply:

Hello,

thank you for your patience

We will try to help you change screen resolution in RDR2:

1. Go to the setting file: system.xml (Documents\Rockstar Games\RDR2), open the section <video> and change the settings the following way:

<ScreenWidth value="1920" />
<ScreenHeight value="1080" />
<Windowed value="2" />

Save the changes, close the file, press right click on this file, choose "properties" and choose read-only

2. Run Rockstar Games Launcher as administrator (right click on RG launcher shortcut, choose run as admin)

Please let us know if you have other questions

Best regards,

Anastasia L.
Rockstar Support Tier 2

----

nilssohn's reply:

Thank you for your answer. I tried what you proposed. But this does not solve the problem.
I am not interested in playing in a resolution of 1920 x 1080. I am using 3x 22"-Screens with a resolution of 5040x1050, provided by Nvidia Surround Software.
This works fine in the game except when the map is displayed.
Maybe you'd like to read my first mail again and take a look at the attached screenshots. It's all there.
Regards

----

Alfonso S.'s reply:

Hello,
Thanks again for your patience.
Indeed this is an issue we are working on and we thank you again for reporting this to us as a fix to it might be near. As previously said, in the meantime you can try the configuration we have offered, otherwise we are going to ask you to be patience until we patch this issue.
For any other queries you might have in the future please do not hesitate to contact us again.
All the best,

Alfonso S. Rockstar Support | Tier 2

----

nilssohn's reply:

Thank you for your answer.
In the meantime until you fix the issue, you may want offer the following solution to your customers using a triple screen setup:
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Red_Dead_Redemption_2#Incorrect_UI_scaling_at_wide_resolutions
When now using borderless windowed mode, menu items are still spreaded over three screens. But all HUD items are centered in the edges of the middle screen, and the map is fine. This solution will be more satisfying than what you proposed.

Regards

----

Carter D.'s reply:

Hello Raphael,
Thank you for your reply.
Let's try a launch argument when trying to launch the game and see if the aspect ratio is corrected.
To do this, please follow these steps:
  • Go to the "Settings" on the Rockstar Games Launcher.
  • Click on the Red Dead Redemption 2 section by scrolling down to the bottom.
  • Check the box where it says "Additional Command Line Arguments".
  • Type in this command line without the qoutes ‘-noDPIAdjust’.
  • Launch the game and see if this fixes the screen.
Let me know how it goes.
Best regards,

Carter D. Rockstar Support | Tier 2

----

nilssohn's reply:

Thank you for continuing help. Adding this command line argument does not help with the issue.

Regards

attached file: RSLauncher.png

----

Iri T.'s reply:

Hello!
Thank you for your patience.
Could you please try to set screen resolution via windows settings: right-click on your desktop, choose Screen resolution, choose the option to "Expand Desktop".
Please let us know if this was successful.

Best regards,
Irina T. Rockstar Support Tier 2

----

nilssohn's reply:

Hi there,
thank you for the idea, but this of course does not help. I am using Nvidia Surround, there is nothing to expand. Also the issue is not a matter of my system settings but its a bug in the game which shows - in short words:
  • squeezed map in full screen mode
  • too wide spreaded menue and HUD items in (borderless) windowed mode
In my message on July 19 I informed you that there is a workaround provided by the community which I am fine with until you will have patched the issue. Until then maybe you want to share this solution to other customers affected by the problem.
Thank you again.

----

Abigail N.'s reply:

Hello nilssohn,
Thank you for your patience.
Please try using the Auto adjust button on the monitor to see if that helps to adjust the screen properly.
Best regards,

Abigail N. Rockstar Support

----

nilssohn's reply:

Thank you, and no.
I don't feel my messages to be read by you and your fellow workers. Please close the ticket.

Regards

----

Jeanice G.'s reply:

Hello nilssohn,
Thanks for getting back to us.
We apologize for the inconvenience that has caused, we understand that you're facing the issue with the image squeezed, we would like to continue help in this concern, could you please share with us, are you able to connect to any other display at this point and check. Please do let us know are you still facing the issue after connecting to the other display.

Best Regards,
Jeanice G. Rockstar Support

Falls Sergio, Stuart, Anastasia, Alfonso, Carter, Irina, Abigail oder Jeanice hier mitlesen (und nicht nur Chatbots sind): Ich habe verstanden! Ich gebe auf! Bitte hört auf, mich zu supporten!

Oder zeigt mir die verdammte versteckte Kamera! :p Denn ernst gemeint sein kann das doch alles nicht, oder?
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Gefällt mir
Reaktionen: Mracpad
Zurück
Oben