•2006 high detail models and high resolution textures
•All special liveries throughout the season
•Both Midland and Spyker included
•Technical season upgrades for every grand prix
•Open and closed brakes (with glow)
•2006 helmets and driver (individual talent files for AI)
•2006 steering wheels, all redone and new
•2006 physics and performance (upgrades influence handling)
•2006 tires and rims with motion blur
•Up to 6 tire variants per track
•Two mixes with 3 temperature-windows for each
•2 tire brands
•Non-linear tiregrip and tire damages through debris
•9 Engine programs
•Realistic wear of engine and brake
•Realistic suspension model simulation (Single-keel, Twin-keel, No-keel, V-Keel)
•Setups included
•Full-drivable Safety Car with cockpit
•Menu-Sounds and music by Lars J. Brouwer
•Full DX7, DX8 and DX9- Support
•Supports rFactor-Skinning-Feature (now with helmets and driver suit)
•Support for RealFeel & LeoFFB
•TV-Style-Overlays for Dinix' Plugin
•6 different Gen-Files for best hardware optimization
•Configuration Tool
Die Mod ist so besonders, weil die Entwickler nahezu jedes rFactor Feature komplett ausreizen. Die Entwicklungszeit war extrem Lang. Dafür liefert die Mod eine unglaubliche Qualität. Jede veränderung an den Fahrzeugen die von Strecke zu Strecke hinzugekommen ist, ist 1 zu 1 100% ins spiel umgesetzt worden. Diesen Detailreichtum findest du in keiner anderen F1 Mod für rFactor.
Hier auf der Offiziellen Homepage findest du auch noch andere möglichkeiten die Mod herunter zu laden:
http://ctdp.net/f1-2006.html
Das Laden lohnt sich deffinitiv!
Was die Grafikmod angeht, muss ich dich leider enttäuschen. Mods wie der CTDP F1 2006 holen Grafisch alles raus. Es gibt bei den Strecken große unterschiede. Du musst dir die suchen, die am besten aussehen. Ein Grafikupdate gibt es offiziell spätestens 2010, mit dem erscheinen von rFactor 2.
