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Notiz Nvidia GeForce 457.30 WHQL: Grafiktreiber für Call of Duty: Black Ops Cold War
Foxel
Lieutenant
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- März 2009
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@Stunrise also am Anfang ist alles supi da sind die Frametimes auch top mit 1995Mhz danach sinds immer so 1650 - 1850 Mhz hab auch schon die Vermutung gehabt das die runter taktet. Die Drops sind ja auch wie in einem 500ms Intervall.
Temperaturen hab ich gecheckt alles IO auch mal mit 100% lüfter tritt das immer nach so 30s auf.
Bei Max Performance ist die Karte stabil bei 1785 Mhz. aber die drops treten trotzdem genauso auf.
Ich habe auch alle möglichen Hintergrund Programme deaktiviert da läuft nix mehr was vlt. noch dran schuld sein könnte (auch mal ohne monitoring tools).
Temperaturen hab ich gecheckt alles IO auch mal mit 100% lüfter tritt das immer nach so 30s auf.
Bei Max Performance ist die Karte stabil bei 1785 Mhz. aber die drops treten trotzdem genauso auf.
Ich habe auch alle möglichen Hintergrund Programme deaktiviert da läuft nix mehr was vlt. noch dran schuld sein könnte (auch mal ohne monitoring tools).
Mario2002
Lieutenant
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t3chn0 schrieb:Wie habt ihr HAGM in Windows eingestellt? Manchmal denke ich, dass die Probleme davon kommen.
Wenn ich HAGS aktiviert habe, laufen die Games nicht ohne ruckler, Schalte ich es ab, läuft alles wie geschmiert.
EL-SANTO
Lt. Junior Grade
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Phear schrieb:Also anhand der Reddit Kommentare bei Nvdia Treibern hat jeder eine Ampere Karte Bei den geringen Stückzahlen, die so rausgingen bin ich anhand der dort geschilderten Probleme eher froh noch keine zu haben.
Was gibts denn da für Probleme? Haste mal n Link? Ich hatte irgendwie nie Probleme mit den Nvidia Karten. Oder gehts da noch um die Hardwaregeschichte mit der Spannung und so?
eazyeazy
Lt. Commander
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Meine lüftersteuerung per msi afterburner hat auch nicht mehr funktioniert. Welchen hast du installiert, damit es wieder geht?Elemente schrieb:Den installiere ich lieber nicht, der letzte Treiber hat meine Lüfter Steuerung gekillt, die Lüfter waren immer aus.
E
Elemente
Gast
Ich bin wieder zurück gegangen auf 456.71eazyeazy schrieb:Welchen hast du installiert, damit es wieder geht?
B
Buck Rogers
Gast
Ampere, mein RTX 3080FE läuft so gut wie meine MSI RTX 2080Super ich weiss nicht was manche für Probleme haben
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Kannst hier einfach mal in die Kommentare schauen https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/jr0gvi/game_ready_driver_45730_faqdiscussion/EL-SANTO schrieb:Haste mal n Link?
Dancefly
Lt. Commander
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Guys, I’m afraid that we have to stop waiting for a fix from NVIDIA side for RTX 30x0 series fan speed reporting issue, it is taking way too long. So here is new beta with small “hack”, which we’ll use to bypass the problem from our side until the fix arrives form NV side (if it ever arrives). The root of this problem is normalized fan speed reporting, which NVIDIA decided to introduce with 30x0 series cards. Fan speed % reported by NVIDIA driver and displayed in any monitoring software is no longer reflecting the real fan speed %. Now it is normalized value, which is mapping vendor specific RPM limits to GUI min%-max% fan speed range. For reference design min% is equal to 30% and max% is 100% and RPM limits are properly mapped to that range. But the chaos began when partners started altering reference cooling system and tune their RPM limits, while leaving min 30% limit unchanged. As a result, on some custom design cards min% is still set to 30% and you can see it as the minimum fan speed for automatic fan control mode, but the real fan speed can be MUCH slower or faster. This is confusing users and causes effects of weird jumps in fan speed, i.e. you can see a few % (or even a few dozen %) difference between the speed you set and the speed you see reported back by driver. Until it is addressed by driver and VGA BIOS updates, we fix it the following way:
- Afterburner will stop relying on NVIDIA’s native fan speed reporting in monitoring module for 30x0 series cards as soon as you enable manual fan speed control (i.e. set fixed fan speed of software fan curve). In this case it will simply display you the last programmed fan speed instead of reading back normalized (and possibly distorted) fan speed value from NVIDIA driver. NVIDIA’s normalized fan speed monitoring is still being used as soon as you enable default automatic fan speed control, because it is the only way to read fan speed in this case. Just keep in mind that in this case you’ll always see fan speed floating inside (30%-100%) range, and it may not match the real fan speed range. So always pay attention to tachometer readings.
- Afterburner will stop relying on NVIDIA driver’s native fan speed limits for GUI on 30x0 series cards. Currently they don’t reflect the reality on many non-reference cards.
In addition to fan speed problem workaround new beta also adds an ability to force legacy OC Scanner usage on 455+ and newer drivers on Pascal and Turing series GPUs. New scanner API has limited support for pre-Ampere GPUs, e.g. it is currently unsupported on Pascals and seem to be broken on Turings in SLI configs. So you may force old legacy scanner usage, if your system is affected. To force it set LegacyOCScanner to 1 in [NVAPIHAL] in MSIAfterburner.cfg
Grab new beta here:
- Afterburner will stop relying on NVIDIA’s native fan speed reporting in monitoring module for 30x0 series cards as soon as you enable manual fan speed control (i.e. set fixed fan speed of software fan curve). In this case it will simply display you the last programmed fan speed instead of reading back normalized (and possibly distorted) fan speed value from NVIDIA driver. NVIDIA’s normalized fan speed monitoring is still being used as soon as you enable default automatic fan speed control, because it is the only way to read fan speed in this case. Just keep in mind that in this case you’ll always see fan speed floating inside (30%-100%) range, and it may not match the real fan speed range. So always pay attention to tachometer readings.
- Afterburner will stop relying on NVIDIA driver’s native fan speed limits for GUI on 30x0 series cards. Currently they don’t reflect the reality on many non-reference cards.
In addition to fan speed problem workaround new beta also adds an ability to force legacy OC Scanner usage on 455+ and newer drivers on Pascal and Turing series GPUs. New scanner API has limited support for pre-Ampere GPUs, e.g. it is currently unsupported on Pascals and seem to be broken on Turings in SLI configs. So you may force old legacy scanner usage, if your system is affected. To force it set LegacyOCScanner to 1 in [NVAPIHAL] in MSIAfterburner.cfg
Grab new beta here:
MSI Afterburner 4.6.3 Beta 3
https://workupload.com/start/AYrdc4LjRer
Quelle: https://forums.guru3d.com/threads/rtss-6-7-0-beta-1.412822/page-131
Damit funktioniert die Custom Kurve halbwegs
kann vielleicht aktualisiert werden
Zuletzt bearbeitet:
Nach dem Update (inklusive dem neuesten COD Update) ließ sich kein Match mehr starten. Nachdem ich dann das Texturstreaming ausgeschaltet hab ging es wieder. (zuvor fror das Spiel ein sobald man eine Lobby gejoint hat bei einer Suche). Ich bin sehr unzufrieden mit dem Textur Streaming ich hätte die Texturen gerne auf dem Rechner (ich bin einer derjenigen der sich extra eine neue NVME gegönnt hat um genug Speicher für das Spiel zu haben....)
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