• Mitspieler gesucht? Du willst dich locker mit der Community austauschen? Schau gerne auf unserem ComputerBase Discord vorbei!

[Wildstar] AAA MMORPG

SeroEna

Lt. Commander
Registriert
Mai 2012
Beiträge
1.860
logo-wildstar-fp-top.png



Zuerst einmal, soll sich das Spiel doch selbst vorstellen:

http://www.wildstar-online.com/uk/

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x-NXdWk9sm8

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_4_riSI7Ydg

Die beiden Fraktion:

Das Dominion:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2FhB3iYv4Ng

Die Ausgestoßenen:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fn8648VGMKM


Housing:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ScEliEh2_Xo

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YlP8ShpFZII

Spielweisen aka Path:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lmCyPXv5APY
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yJkfhxLEhEU

Thematik Movement & Fights:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-qo5nrkYYI0


Für alle die keine Videos mögen:

Wildstar folgend mit W* abgekürzt ist der nächste Schritt von NCSoft auf dem Weg in das MMO Gewerbe. Nach Guildwars 2 wird nun W* für ein Release Ende 2013/Anfang 2014 aufgebaut. Die Grafik geht mehr Richtung Comic und bietet daher auch auf älteren Maschinen relativ brauchbare Grafik.

Das Konzept:
Die Rasse der [Elder], die fortschrittlichste Rasse überhaupt, hat sich aus den Geschehnissen des Weltalls zurückgezogen und hinterlässt ein Macht-Vakuum. Das Dominion, eine Vereinigung der Rassen die von den Eldern geleitet wurden hat sich zusammengesellt um dieses Vakuum zu füllen. Die Menschen sehen sich seit dem ersten Kontakt mit den Elder als deren Lieblinge bilden das Zentrum. Die Methoden dieser Führungsriege anderen Rassen und Planeten gegenüber führte dazu das sich eine Splittergruppe innerhlab der Menschheit bildete. Nach politischen und militärischen Auseinandersetzungen flüchteten letzendlich diese Menschen auf der Suche nach neuen Verbündeten ins Exil. Sie trafen verschiedene andere Rassen und schlossen sich mit unterdrückten oder vom Dominion vertriebenen zusammen.
Beide Seiten treffen nun auf einem unbesiedelten und Ressourcenreichen, mit Ruinen und Technik der Elder übersehtem Planeten aufeinander.

Rassen des Verbannten:

Verbannte Menschen
Nachdem sie mit ihrer klapprigen Flotte mehrere Jahrhunderte in der Grenzzone umherirrten, sind die Menschen bereit, sich auf Nexus niederzulassen und dabei Mumm, Rückgrat und gutes, altmodisches Muskelschmalz einzusetzen. Und wenn die Mistkerle des Dominions auf einen Kampf aus sind? Dann sollen sie doch kommen!

Granok

Die Granok, die nach einem blutigen Krieg gegen das Dominion aus ihrer Heimatwelt vertrieben wurden, sind ein Volk hartgesottener, kampferprobter galaktischer Söldner, die zum Raufen und Biertrinken nach Nexus gekommen sind. Nicht unbedingt in dieser Reihenfolge.

Aurin
Die Aurin, ein Volk von Waldbewohnern, dessen Heimatwelt vom Dominion verwüstet wurde, sind klein aber rauflustig. Mag schon sein, dass sie Baumknutscher sind, sie sind aber auch jederzeit bereit, ihr neues Zuhause auf Nexus mit Zähnen und Klauen zu verteidigen.

Mordesh
Nachdem sie in die verbotenen Geheimnisse der Alchemie vorgedrungen sind und dafür mit einer degenerativen Krankheit bestraft wurden, kamen die Mordesh nach Nexus, um ein Heilmittel zu finden. Es ist nicht leicht ein Zombie im Weltall zu sein. Finstere und tödliche Disziplinen auf das Dominion zu entfesseln? Viel einfacher.

Rassen des Dominion:

Cassianer
Vor langer Zeit wurden die Cassianer von den Eldan auserwählt, das Dominion aufzubauen - und sie sorgen dafür, dass das erbärmliche Ungeziefer, das die Galaxie heimsucht, das auch nicht vergisst. Diese Bestimmung ist eine schwere Bürde, die die Cassianer mit Stil schultern.

Draken
Die Draken, aus der Hitze und dem Staub ihrer primitiven Heimatwelt entstanden, sind nach Nexus gekommen, um zu beweisen, dass sie die härtesten Krieger der Galaxie sind. Verstümmelungen, aufgeschlitzte Bäuche und abhackte Köpfe werden dabei garantiert.

Mechari
Die Mechari, von den Eldan persönlich entwickelt, sind ein Volk höchst effizienter Tötungsmaschinen, die es sich zur Aufgabe gemacht haben, Verräter und Spione auf Nexus zu eliminieren. Sinn für Humor? Nicht unbedingt eine ihrer Stärken.

Chua
Die Chua sind bösartige Erfinder, die fast so brillant wie durchgeknallt sind und fortgeschrittene Waffen und Technologien für das Dominion entwickeln. Mordsspaß mit Wissenschaft … für manche mehr Mord als Spaß.


Die Klassen:

Engineer

Role: Ranged DPS, Ranged Tank
Equipment: Heavy Gun
Armor Weight: Heavy Armor
Ability Resources: Volatility
Primary Attributes: Finesse (DPS), Tech (Tank)
Milestone Priority for Stats:
DPS: Finesse, Moxie, Brutality
Tanking: Tech, Grit, Insight


Esper sind hypnotische Meister der Illusion, die ihre Widersacher mit mächtigen übernatürlichen Waffen angreifen und inspirierende Visionen zur Heilung ihrer Freunde und Verbündeten projizieren. Ein Kampf gegen einen Esper ist ein tödlicher, illusorischer Tanz, der Feinde mit ihren finstersten Ängsten quält, bevor sie davon in den Wahnsinn getrieben werden.

Role: Ranged DPS, Healer
Equipment: Psyblade
Armor Weight: Light Armor
Ability Resources: Focus and Psi Point
Primary Attributes: Moxie (DPS), Insight (Healing)
Milestone Priority for Stats:
DPS: Moxie, Finesse, Brutality
Healing: Insight, Grit, Tech

Medic

Role: Ranged DPS, Healer
Equipment: Power Gloves
Armor Weight: Medium Armor
Ability Resources: Focus and Power Cores
Primary Attributes: Tech (DPS), Insight (Healing)
Milestone Priority for Stats:
DPS: Tech, Brutality & Moxie
Healing: Insight, Grit & Finesse


Der Arkanschütze ist ein kalkulierter, eiskalter Schütze, der seine Gegner mit tödlicher Präzision und akrobatischer Beweglichkeit zu Boden zwingt. Mit einer tödlichen Kombination aus Fadenkreuzpistolen und mächtiger Magie ist der Arkanschütze ein gefährlicher Widersacher, der Feinde mit einem unendlichen Kugelhagel bombardiert oder Runensiegel wirkt, die Vernichtung und Tod verursachen.

Role: Ranged DPS, Healer
Equipment: Dual Pistols
Armor Weight: Light Armor
Ability Resources: Spell Power and Focus
Primary Attributes: Finesses (DPS), Insight (Healing)
Milestone Priority for Stats:
DPS: Finesse, Moxie, Brutality
Healing: Insight, Grit, Tech


Meuchler sind stille und tödliche Killer, die ihre Gegner zersäbeln und haufenweise Leichen zurücklassen. Mit fortschrittlicher Tarntechnologie ausgerüstet, kann der Meuchler seinen Feinden mehrere Treffer zufügen, indem er eine tödliche Kombination aus messerscharfen Klauen und technologischer Hardware einsetzt, um die taktische Kontrolle über das Schlachtfeld zu übernehmen.

Role: Melee DPS, Tank
Equipment: Claws
Armor Weight: Medium Armor)
Ability Resources: Suit Power
Primary Attribute: Brutality (DPS), Tech (Tank)
Milestone Priority for Stats:
DPS: Brutality, Finesse, Moxie
Tanking: Tech, Grit, Insight


Krieger erledigen Dinge auf altmodische Weise mit brachialer Gewalt und tödlichen Waffen. Wenn es hart auf hart kommt, ist der Krieger eine unaufhaltsame Macht. Er mäht Feinde mit Schwertern und Schilden nieder oder reißt sie mit gewaltigen Kanonen-Armen in Stücke.

Role: Melee DPS, Tank
Equipment: Tech Sword
Armor Weight: Heavy Armor
Ability Resources: Kinetic Energy
Primary Attribute: Brutality (DPS), Tech (Tank)
Milestone Priority for Stats:
DPS: Brutality, Finesse, Moxie
Tanking: Tech, Grit, Insight


beliebig kombinierbar mit den folgenden 4 Pfaden:


Als Soldat ist es vorallem eure Aufgabe eure Gegner zu überwältigen. Massen an Gegner, am besten mit neuen Prototypen. Ihr erfüllt besondere Aufträge wie Begleitmissionen, Befreiungen, Verteidigung gegen Angreifen usw. Ihr macht alles mit solange ihr dabei kämpfen dürft.
soldat_wildstar.jpg

Kundschafter haben es sich auf Ihre Flagge geschrieben zu versuchen jeden Berg zu erklimmen, unter jeden Stein zu schauen, Höhlen zu erkunden oder einfach nur die kürzesten Wege zwischen zwei Orten auszukundschaften. Nutürlich lautert unter manchen Steinen auch mal jemand der es garnicht mag gestört zu werden, aber so das nun mal. Auch das wollt ihr herausfinden.

kundschafter_wildstar.jpg

Wissenschaftler setzten sich das Ziel zu verstehen wie die Welt funktioniert. Ihr untersucht alte Fabriken, Roboter, seltsame Pflanzen (die vielleicht auch garkeine Pflanzen sind.) Eurer treuer Wissenschaftsroboter sucht für euch die informationen und bringt gerne auch mal unlibesame gesellschaft mit. Das Ding ist halt einfach manchmal zuuuu neugierig.

wissenschaftler_wildstar.jpg

Wenn ihr schon immer jemand wart der geren Ressourcen gesammelt hat um dann damit faszinierende Dinge zu bauen, ist der Siedler euer Pfad. Ob ihr nun eine Bar baut, ein Lagerfeuer aufstellt an dem eure Kollegen rasten können um einen Buff zu erhalten oder ein paar fette Motorräder baut damit das reisen schneller geht, das ist euer Job!

siedler_wildstar.jpg






Guide to Attributes:
Your stats are broke down into different areas and have different effects upon your character. The categories are:


Bases Stats

Max Health – Your life force as represented by the total amount of damage you can receive before you die. You get a base health that goes up at as you level and can be increased by getting Gear that increases Base Health and or Grit.

Assault Power – This is your current total Assault Value from Attributes, Milestones, items, and buffs. Assault Power determines the effectiveness of certain abilities and is subject to diminishing returns. Each class starts with a Base Assault Power that increases as you level. Increasing your Primary Assault Attribute and Gear can increase this value.

Support Power - This is your current total Support Value from Attributes, Milestones, items, and buffs. Support Power determines the effectiveness of certain abilities and is subject to diminishing returns. Each class starts with a Base Support Power that increases as you level. Increasing your Primary Support Attribute and Gear can increase this value.


Primary Attributes

These are your 6 main stats; Brutality, Finesse, Moxie, Tech, Insight and Grit. Each class will start with two stats having a base value of 7 (Primary for the Role) and automatically increasing by 7 per level, two with a base value of 5 (Secondary for the Role) increasing automatically by 5 per level and finally two with a base value of 3 (Tertiary for the Role) increasing automatically by 3 per level.

One set of stats with a value of 7, 5, and 3 will support your Assault Based role and the other set of three will support your Support/Defense Role. You can tell this by viewing the base value of the Stat (with no gear on) and the Secondary Attributes associated with the Stat. there are two secondary attributes associated with each Stat except Grit which only provides Base Health.

At level 50 you will have a Base Primary stat of 350, a Secondary at 250 and a Tertiary of 150. The goal for you as you level is to decide how many points want out of your gear to unlock the Milestones that get unlocked the more points you have in the Stat, which we will discuss below.


Secondary Attributes

Strikethrough Chance – This is your chance to strike through an opponent’s shields or personal defenses, mitigating their ability to deflect attacks. It is countered by your opponent’s Deflect Chance.

Your current Strikethrough Chance assumes combat against an equal-level Challenger rank foe and is based on your Strikethrough Rating.

Critical Hit Chance – This is your chance to critically strike an opponent. It is countered by your opponent’s Deflect Critical Hit Chance.

Your current Critical Hit Chance assumes combat against an equal-level Challenger rank foe and is based on your

Critical Hit Severity – is a multiplier that determines the amount of bonus effect healing or damage, caused by a Critical Hit.

This value is calculated from your base Critical Severity and your Critical Severity Rating and is subject to diminishing returns.

Armor Pierce - All damage you deal ignores this percent of your target's Armor.

Shield Pierce - This percentage of all damage you deal will ignore your target's shield and apply directly to their health.

Life Steal - This percent of all damage you deal will be restored to you as health.

Haste - All class ability cooldowns are reduced by this percent.

Shield Regen Rate - This is the percentage of your Maximum Shield Capacity that will be restored each Shield Regeneration Interval.

Shield Reboot Time - This is the number of seconds that must elapse before your shield will begin to regenerate. Taking damage will reset the Shield Reboot Time.

Physical Resistance – All incoming Physical damage is reduced by this amount. This mitigation percentage assumes combat against an equal-level foe and is based on your Armor Value and your Physical Resistance Rating.

Technology Resistance – All incoming Technology damage is reduced by this amount. This mitigation percentage assumes combat against an equal-level foe and is based on your Armor Value and your Technology Resistance Rating.

Magic Resistance – All incoming Magic damage is reduced by this amount. This mitigation percentage assumes combat against an equal-level foe and is based on your Armor Value and your Magic Resistance Rating.

Deflect Chance – This is the chance that you will deflect an opponent’s incoming attack, and is partially dependent upon the rank and level of your opponent. It is countered by your opponent’s Strikethrough Chance.

Your current Deflect Chance assumes combat against an equal-level Challenger-rank foe and is based on your Deflect Rating.

Deflect Critical Hit Chance – This is your chance to deflect an opponent’s critical attack, and is partially dependent upon the rank and level of your opponent. It is countered by your opponent’s Critical Hit Chance.

Your current Deflect Critical Hit Chance assumes combat against an equal-level Challenger rank for and is based on your Deflect Critical Hit Rating.

Resilience - All crowd control effects applied to you will be reduced by this percent.

Focus Recovery Rate – is a measure of how much Focus you will recover every second while in combat.

This value is calculated from your base Focus Recovery rate and your Focus Recovery Rating of x.xx and may be subject to diminishing returns.

Focus Cost Reduction - The Focus cost of all your spells is reduced by this percent.

PvP Offense – All damage you deal to players ignores this percentage of the target’s PvP Defense. This value is calculated from your base PvP Offense and your PvP Offense acquired from items and is subject to diminishing returns.

PvP Defense – All incoming damage from players is reduced by this percentage. This value is calculated from your base PvP Defense and your PvP Defense acquired from items and is subject to diminishing returns.


Milestones

Milestone are points in which you have acquired enough points between your Base and values on you gear in a Primary Attribute. Upon reaching these Milestones, you get a bonus value to either a Base Stat or Secondary Attributes. See the Class descriptions below to see what Milestones are for each Primary Attribute per class.

Milestones unlock at 30, 75, 120, 180, 240, 300, 375, 450, 525, 600, 690, 780, 870, 960, 1050


AMPs

AMP’s is a system to buff your abilities by spending AMP points in AMP Grid beginning at level 6, which is made up three main or Pure Role Quadrants (Assault, Support and Utility) and three Diversity Quadrants (Hybrid, PvP Defense and PvP Offense). To access the Diversity Quadrants you need to spend the required points in each Pure Role Quadrant to each side of it. Thus to put points into Hybrid, you would need to speed points in Assault and Support.

Each Quadrant has three Tiers of AMP’s which require a specific amount of points spent in that Quadrant to unlock the next tier of AMP’s.

Many of your AMP’s are chained, meaning you have to buy the first in the chain to unlock the second and then the third. Currently all chained AMP’s are free. There are also a number of single nodes, these are usually purchased or may be available as loot drops. Once you learn the AMP Node and have the tier it is in unlock, then you can spent points to activate the AMP.

AMP’s can cost from 1 to 4 points to activate. At Level 50 you will have 45 points to spend.

The chart below shows the costs to unlock Tiers. Note that you will need to spend the full amount in each quadrant to unlock the next tier in that quadrant. So for example you spend 13 points in Assault, 15 Points in Support and 10 Points in Hybrid, you would not have spent enough in Assault, still needing 2 points to unlock Tier 3 of Hybrid.

Tier 2 5 Points spent in Tier 1
Tier 2 Hybrid Need 3 Point in Assault and Support
Tier 2 PvP Defense Need 3 Point in Support and Utility
Tier 2 PvP Offense Need 3 Point in Utility and Assault
Tier 3 10 Points spent in Tier 2
Tier 3 Hybrid 15 Total Points spent in Assault and Support (30 Total)
Tier 3 PvP Defense 15 Total Points spent in Support and Utility (30 Total)
Tier 3 PvP Offense 15 Total Points spent in Utility and Assault (30 Total)


Berufe
Weaponsmith
Weaponsmithing is the art of forging weapons from metal and infusing them with eldan circuitry. This tradeskill is best paired with Mining.

Bring your crafting materials to a crafting table to make weapons. This is a circuit board. Drag the required items from your inventory or use the drop down menu next to the slot to complete the circuit to make a weapon. To improve, keep crafting weapons, complete work orders, tradeskill achievements, and learn new schematics.

Armorer
The Armorer forges heavy armor (Warrior and Engineer) from metal plates, then powers them with microchips and power amplifiers. This tradeskill is best paired with Mining.

Bring your crafting materials to a crafting table to make Armor. This is a circuit board. Drag the required items from your inventory or use the drop down menu next to the slot to complete the circuit to make Armor. To improve, keep crafting armor, complete work orders, tradeskill achievements, and learn new schematics.

Mining
The Miner excavates precious ores and crystals to be used by the Weaponsmith and Armorer from various mining nodes around the world. Attack the nodes (or use a Pickax) to get ore. Each type of mining node will yield a specific type of ore. If you are lucky, you can even find some rare crystals.

Beware, sometimes mining nodes turn out to be creatures and will try and run away from you or turn into a giant worm who will attack you. Stay alert and chase them down!
You can also find rare tunnels that will lead to an area rich with ore, but be quick as the tunnels collapse fairly quickly.

Outfitter
The Outfitter uses leather and bone to craft medium armor (Stalker and Medic). Power amplifiers and microchips allow the crafter to enhance the attributes on crafted items. This tradeskill is best paired with the Survivalist.

Bring your crafting materials to a crafting table to make Armor. This is a circuit board. Drag the required items from your inventory or use the drop down menu next to the slot to complete the circuit to make Armor. To improve, keep crafting armor, complete work orders, tradeskill achievements, and learn new schematics.

Survivalist
The Survivalist skins leather and cuts meat from creatures. It also chops wood more efficiently than most harvesters. Survivalists collect Lumber, Leather, and Meat from tree nodes and wild beasts around the world. While anyone can obtain Lumber from Trees (by attacking the tree) and Meat form beasts in the world. Survivalists can use a Chainsaw and have a higher chance of getting more per harvest.

Technologist
Combining mysterious omniplasm with local flora, the technologist is a master experimenter, creating powerful medical and attribute enhancing potions. This tradeskill is best paired with the Relic Hunter.

Technologists use omniplasm, herbs and relics to craft powerful gadgets, lifesaving medishots, and attribute increasing boosters. This is a coordinate craft.

Architect
Home – a place to put up your feet, a place to hang your hat. The Architect shapes these housing items so you can do just that. This tradeskill is best paired with the Survivalist.

Architects make Harvesters, Furniture, and housing improvements using leather, cloth, lumber, relics, and omniplasm. Bring you crafting materials to a crafting table to make something. To improve, keep crafting, complete work orders, tradeskill achievements, and learn new schematics.

Relic Hunter
The Relic Hunter scraps Eldan technology for parts and omniplasm. This tradeskill is best paired with the Technologist and is also good with the Tailor.

Relic Hunters collect Omniplasm and Relics from various relic nodes around the world. Attack the nodes (or use a Relic Blaster) to get Omniplasm or Relics. Each type of relic node will yield a specific type of Omniplasm or Relic.

Tailor
The Tailor uses cloth collected from humanoids to craft light armor (ESPer and Spellslinger). Microchips direct the flow of eldan energies to enhance the armor. This tradeskill has no preferred pairing.

Bring your crafting materials to a crafting table to make Armor. This is a circuit board. Drag the required items from your inventory or use the drop down menu next to the slot to complete the circuit to make Armor. To improve, keep crafting armor, complete work orders, tradeskill achievements, and learn new schematics.


Hobbies
Do not count against the Main Tradeskill limit, everyone can do them

Farming
Farmers collect Herbs, Produce, and Seeds from various plant nodes around the world. Attack the nodes to get Produce, Herbs, or Seeds. Herbs are used by the Technologist Profession. Produce can be used as a cooking ingredient. Seeds can be planted in a garden at your home.

Mushrooms can be collected in the world, or bought from Farmer’s Market vendors. Mushrooms can be planted in your garden. Depending on what kind of mushroom you plant, it will have a different effect on all nearby plants in your garden.

Cooking
Cooks take Produce and Meats to create delicious food. Take your ingrediants to a cooking table, and try whip up something tasty. Mix ingredients and experiment with recipes. Good meals have healthy benefits. You can check your known recipes as well as how to learn more in your Codex under the Tradeskill tab.

Fishing
Fisherman can find and catch fish. Equip your fishing tool, and approach a school of fish. Fishing is a future hobby, may or may not be in before launch.
 
Zuletzt bearbeitet:
Carbine Studios hat nichts mit Guild Wars (2) am Hut, dessen Entwickler sind ArenaNet, also bitte diesen Satz korrigieren.
ArenaNet gehört zu NCsoft und Carbine Studios entweder auch oder sie entwickeln das bloß für NCsoft, das war es dann aber auch.
 
DaysShadow schrieb:
Carbine Studios hat nichts mit Guild Wars (2) am Hut, dessen Entwickler sind ArenaNet, also bitte diesen Satz korrigieren.
Argh, Danke für den Hinweis! Stimmt natürlich


xiMyy schrieb:
Gibts irgendwo seriöse Key giveaways?
Nein, nur die offizielle Variante über deren Homepage
 
Erstmal danke das du dir so viel mühe gemacht hast das Spiel vorzustellen. Mich persönlich hat das Spiel jetzt nicht wirklich überzeugt aber davon soll sich jeder seine eigene Meihnung machen als nochmal Danke.

lg
Max
 
ist auf jeden fall mal etwas anderes. ich hab mich schon lange "satt gespielt" an diesen ganzen wowclones. vlt. schaffen sie es ja einen innovativen touch in das genre zu bringen
 
So wie EVE, ja?
Oder Everquest, was immer noch live ist? ;)
 
Hab mal die Videos angeschaut und will auch mal meien Senf dazu geben.
Die Animationen und der Stil sind wirklich klasse umgesetzt.
Auch dass es wohl keine typischen Rollen gibt ist super (Kein Tank, Heal, Bla gedöns, wo man irgendwie immer zu etwas gezwungen wird).

Und sehr gut ist auch, dass die Entwickler wert drauf legen, dass Skill wichtiger ist als Button smashing und deswegen ein wenig mehr Dynamik in das Spiel einbauen.
Bisher finde ich alles im großen und ganzen vielversprechend auch wenn ich selbst das Spiel nicht spielen werde, da ich mich schon Final Fantasy 14 widme.
Aber ganz ehrlich, ich würde das Spiel nicht so früh schlechtreden. Nach ersten Screenshots blieb ich zuerst völlig kalt, aber nach den paar Videos ist das ganze doch schon sehr lebendig und interessant.

Man darf nicht vergessen, welches Team dahinter steht.
Diese haben bei World of WarCraft, Diablo 2 und StarCraft etc. mitgewirkt.

Es ist also nicht verwunderlich, dass die Qualität der Animationen etc. so hoch ist.
 
Zuletzt bearbeitet:
es wird eh nur einen Monat gespielt.. danach füllen sich die WoW Realms wieder ;)
 
Zuerst einmal, bitte keine Post von wegen WoW-Clone oder ähnliche nutzlose Kommentare.


jediric schrieb:
Auch dass es wohl keine typischen Rollen gibt ist super (Kein Tank, Heal, Bla gedöns, wo man irgendwie immer zu etwas gezwungen wird).

Hier muss ich leider wiedersprechen. Das "holy trinity" aus tank, heiler und DD wird in diesem Spiel anklang finden. Ich bin sogar recht froh darüber, denn dies und der fehlende PVE_Raid Content von Guildwars 2 führten dazu das ich mich von denen abwandte...


Außerdem als kleines Leckerli:
New Feature: Mentoring!

This system allows a higher level player the chance to play together with lower level players without negatively affecting their progression.
While a Mentor, the higher level player loses no access to their unlocked or purchased skills. However, attribute-based milestones will be adjusted based on the Mentor’s stats at the Mentor Level.
Players will be specifically prompted to become a Mentor if they are six levels or higher above the lowest level player in the party, however any player can mentor a lower-level player (regardless of the level difference) by typing "/mentor" while grouped.
Players must be within group range of a lower level player to Mentor down to them.

New Feature: Rallying!

This system will allow players to enter instanced content at the level of the instance, facing its challenges at the level they were intended.
PvP Rallying is mandatory. All players will have their level and gear scaled up to max level of the content.
PvE Rallying does not exist in this round of Closed Beta and will be added in a future update. Expect to face challenges at the level they were intended for special achievements, rewards, and loot!

You’ve made the decision that all classes can resurrect. What was your thinking behind that choice?

Again, nothing is set in stone. We’re trying something out. We always talked about our classes having a lot of utility--we never wanted it to be ‘You can’t play with us because you’re this,’ right? If you needed to be ‘Hey, I can do that, I’ve got a limited action I’ve got a Limited Action Set just for that. Let me do that thing.’

So we talked about some utility abilities being put on the classes, and I think at this point we’re just testing it out. Because there has been a lot of back and forth about ‘is it a healer only thing?’ But then almost all the classes can heal, there’s no true real healer, so we’re testing it out.

We’ve got enough internal feedback that we’re trying it, because it’s a legitimate thing, but I would say it’s not set in stone. We still have to see how it pans out with actual people playing it.

Does this mean that if you’re in the group finder and a friend is in the group finder, the game will just naturally throw you together?

That’s actually an excellent point and I’m not a hundred percent sure. The group finder stuff, it’s kind of in flux right now because we want to make sure that it has access to everybody in the area that wants to get involved. But again there are certain things we’ve been talking about removing from the group finder because we want to preserve the feeling of exploration.

That being said, I’m actually going to walk out of this room, walk right into my Social System team guys and talk about the ability to do that, because you think that it would be rote. I would say yes, we’re absolutely going to do that, but I’d better check before I make somebody scream and pull out their hair.
 
Zuletzt bearbeitet:
Konzept einer bisher nicht veröffentlichten Rasse:

4th_race2_by_vicdelacruz-d5xsg4w.jpg



Twitter bezüglich der Gruppensuche:

TRMRweg.png


There are 2 modes to each dungeon, a normal and expert. Within the expert mode you have 3 types of challenges, bronze, silver and gold. Bronze has been made with the LFD in mind, you'll get less loot and items that aren't as powerful as silver/gold and that's if you even end up clearing it in the first place. Silver has been designed with the standard casual crowd in mind. Silvers will be very hard to get in LFD if not impossible without proper co-ordination. Loot is less powerful than gold's. Golds are the hardcore 5mans, very challenging and totally impossible in an LFD run unless everyone is a high skill bracket player and geared. Best loot, rewards including housing items to show off for completing it etc.
 
Ich will einfach nur nen Key. Das reicht mir :)
Besser als 1.000 Conceptarts.

:)
 
Ich finde das Spiel auch ansprechend und freue mich schon auf den Release. Werde es definitiv mal testen, unvorbelastet sozusagen.
 
Und hier kommt der nächste Einblick zur Philosophie:

http://pastebin.com/wQc55pUP Dev - Round Up von reddit

Gleiche monster in verschiedenen Zonen erhalten Themenbasierte Skillisten und mehr Telegraphs
You do comment on the number of varied mechanics each mob has which leads me to another update I'd like to make. We have recently booted up a new team called the "Creature Combat" team. This group of developers will be focusing exclusively on creature abilities from now until the end of time. Their job is to take each creature model we have and build a variety of creature combat kits that are then supplied to the Encounters team for placement in the game.

For example, right now we have one Dagun Kit. Anytime you see a Dagun in the world, it will do the same abilities as every other Dagun in the world. Usually the abilities are gated by difficulty, so it may seem like we have a few Dagun kits, but in reality, there is only one. This leads players and developers experiencing what we are calling "Telegraph Fatigue". This is where you get tired of seeing the same telegraph over and over. You go to a new area, see a new Dagun, but you already know what it's going to do before you fight it. This is all "Telegraph Fatigue".

The creature combat team got ahold of the Dagun and now we have a wide range of Dagun kits that the encounters team will start sprinkling throughout the world. Populating a snow filled area like Whitevale? We have a kit for that. It even has ice themed attacks and buffs! Maybe you're creating a pack of Dagun. I'd advise you to grab the Dagun Packleader kit and group it with a few of the Bloodseeker Dagun kits, they really work well together. The Packleader will do things to improve his pack's fighting capabilities such as channeling an interruptable spell called "Frenzied Howl". While the Packleader is howling, all of his cluster mates will get a very noticeable Critical Hit chance buff. Meanwhile the Bloodseekers are are trying to take chunks of your flesh and if they are successful, they will happily eat this chunk of flesh and heal themselves.

This is just the tip of the iceberg. Soon, you will be experiencing mechanics that we call SRE's internally. (Special Random Event) These happen very infrequently. They are designed to keep you on your toes. We usually like to use these along with our Crowd Control system we call "Breakout Gameplay"

For example, you may be fighting a Dagun Bloodseeker kit one day, going through your normal rotation when suddenly the Dagun leaps into the air and knocks you flat on your back. The next thing you know is that Dagun is powering up a telegraph that is going to hit right where you are laying. Good thing we have Breakout Gameplay -- just roll out of the telegraph and back to your feet and get out of that telegraph decal.

Fun stuff, right?

Going forward the Creature Combat Team has several goals:
Expand the variety of abilities our creatures have to prevent Telegraph Fatigue
Example: Instead of the one Dagun kit, we now have dagun for all kinds of situations and environments. No longer will that boss Dagun have the same abilities as the field of Dagun outside. Heck, that field of dagun will probably have multiple kits now too!
Keep our overworld PVE experience fresh and exciting
Example: Special Random Events (SRE's) that create infrequent "oh crap" moments that the player has to respond to and changes up their play pattern.
Give players reasons to use the tools their chosen class gives them
Example: Bloodseeker Dagun heals itself when certain flesh eating abilities - abilities that reduce healing become really useful for fighting these.
Example: Dagun Packleader is channeling a crit buff like Frenzied Howl - abilities that reduce the amount of damage you take become useful, or you could stun the packleader and trigger a MOO.

Questfortschritt abhängig davon, wie Ihr eure Gegner wählt:
One of the system's we're considering is to correlate your quest progression directly with the difficulty of the mobs you choose to kill. For example, instead of "Kill 10 vinds", a tougher vind would grant more quest credit than an easier vind. Spend more time on a bigger mob, and you'll be rewarded more. Want to rip through a ton of easy mobs quickly? You'll be rewarded less quest credit per kill, but you'll also kill more mobs faster.
 
erste Diskussion und Feedback zu Mods in W*:

Auf Deutsch: http://www.wildstar-online.com/de/news/bitwise_and_packetdancer_talk_wildstar_ui_add-ons.php

Jon "Bitwise" Wiesman ist der Interface-Architekt von Apollo und der Lead Client Engineer für WildStar. Außerdem hat er sich selbst die Titel „nettester Typ bei Carbine“ und „kanadischer Hinterwälder von Carbine“ verliehen, womit er den anderen regelmäßig ein breites Grinsen und zustimmendes Kopfnicken entlockt.

Hallo, WildStar-Fans! Die letzten zwei Monate hier bei Carbine waren besonders spannend, weil wir in unserer geschlossenen Beta endlich richtige Spieler zu sehen bekamen. MMOs zu machen ist toll, der richtige Spaß fängt aber erst an, wenn andere Leute sie spielen. Wenn wir dabei zusehen, wie unsere Betatester überall auf Nexus herumwuseln, macht sich die ganze harte Arbeit endlich bezahlt.

Doch vor zwei Wochen kam für uns Mitglieder des UI-Teams ein ganz besonders spannender Augenblick: Wir hatten nämlich Besuch vom Schöpfer unseres ersten Beta-Add-ons überhaupt. Diejenigen unter euch, die Entwicklung von WildStar mitverfolgt haben, wissen, dass die Anpassung und Modifikation der Benutzeroberfläche eines der wichtigsten Features und unserer Meinung nach unerlässlich für den Erfolg von WildStar sind. Diese Philosophie ist uns so wichtig, dass wir mit jeder Installation von WildStar ein komplett funktionstüchtiges Entwickler-Tool bereitstellen. Mithilfe der Interface-Engine Apollo und dieses Tools, das wir Houston nennen, könnt ihr im Handumdrehen eure eigenen Add-ons erstellen, um das Benutzer-Interface von WildStar zu erweitern. Außerdem können die Spieler damit auf den gesamten Quellcode von Carbine zugreifen und unser Interface sogar komplett mit ihrem eigenen ersetzen.

Die Entwicklung von Houston ist noch nicht abgeschlossen und die Dokumentation dafür dürftig. Als wir aber CBT1 für unsere erste Runde der Beta veröffentlichten, war es mir wichtig, dass wir unseren Testern alles, was wir hatten, schnellstmöglich zur Verfügung stellten. Wir erwähnten das Feature nicht groß, vermuteten (und hofften) aber, dass der ein oder andere unserer ersten Beta-Tester es entdecken und anfangen würde, damit zu experimentieren.

Meine Hoffnungen wurden realisiert (und übertroffen), als innerhalb der ersten fünf Stunden nach Veröffentlichung von CBT1 eine Testerin namens PacketDancer das erste benutzergenerierte WildStar-Add-on auf unsere Foren hochlud. Dieses erste Add-on, das sie YoGuRT, kurz für „Your Group Tool“ nannte, erweiterte das Spiel um eine einfache Freundesliste (zu der Zeit war unsere eigene noch eine ziemliche Baustelle). PacketDancer hat sich mittlerweile zu einer unserer produktivsten Add-on-Entwicklerinnen entwickelt und Add-ons wie „Journalism“, „Eventuality“, „RocketPig“ und sogar eine Rollenspielbibliothek namens RPCore hochgeladen. Sie hat in den Foren eine prominente Rolle übernommen, hilft anderen Entwicklern von Add-ons bei ihren Fragen und arbeitet sogar an der Dokumentation einiger nicht so durchschaubarer Programmbibliotheken von APIs in Apollo.

Weil uns dieses Feature so wichtig ist, wollten wir es nicht dabei belassen, PacketDancer in unseren Foren mit Komplimenten zu überschütten. Also luden wir sie ein, ein paar Tage mit uns hier bei Carbine zu verbringen. Für mich persönlich war es ein echtes Vergnügen, jemanden kennenzulernen, dem das Erstellen von Add-ons so viel Spaß bereitet wie mir, das Ganze möglich zu machen. PacketDancer packte die Gelegenheit am Schopf und überreichte mir eine lange Liste mit Funktionen und Änderungsvorschlägen, die sie sich für Apollo wünscht. Außerdem teilte sie sogar einige ihrer Ideen für zukünftige Add-ons mit mir.

Wer meinen früheren Beitrag zum WildStar Wednesday gelesen oder mein Interview auf Mog Nation’s WildCast gehört hat, weiß, wie wichtig mir die Idee von Add-ons in MMORPGs ist. In den vergangenen sieben Jahren habe ich allen, die mir zuhören wollten, erklärt, dass diese Idee einer Demokratisierung (das Wort schreibt sich viel einfacher als es sich spricht) der Spielgestaltung die gesamte Spielerfahrung massiv verbessert, wenn man sie mit einer aktiven User- und Modder-Community kombiniert. Wenn die Entwickler von Add-ons diese für die Community hochladen, werden wir alle möglichen wilden, verrückten, brillanten und sehr wahrscheinlich auch schrecklichen Ideen zu sehen bekommen. Die besten davon werden sich schließlich von den anderen abheben und vielleicht sogar in das Basis-Interface integriert werden. Dadurch wird das Spiel insgesamt für alle besser, auch für jene, die niemals Add-ons installieren würden.

In den wenigen Wochen seit Beginn unserer geschlossenen Beta haben wir bereits Indizien gesehen, die diese Theorie unterstützen. Die Community war fantastisch und hat nicht nur alle möglichen tollen Add-ons hochgeladen sondern sie auch getestet, aufgelistet und sogar andere Add-on-Autoren beim Verbessern ihrer Add-ons unterstützt. Für uns bei Carbine und für mich persönlich wird damit tatsächlich eine Vision realisiert. Ich bin so glücklich mit und beeindruckt von dem, was die Community schon geleistet hat und freue mich noch mehr auf das, was sie nach der Veröffentlichung im [ZENSIERT!] noch zustande bringen wird! (War nur ein Witz!)

Das war's auch schon für heute. Ich muss an diesem Spiel hier weiterarbeiten, damit noch mehr Leute es spielen und coole Add-ons dafür entwickeln können. Wenn ihr euch gern weiter unterhalten möchtet, folgt mir doch auf Twitter: @jonwiesman.
 
Also ich bin seit der Closed Beta dabei und ich muss sagen Wild Star wird ein MMO werden das wirklich die Chance hat sich in den Top 5 der MMOs einzureihen. Ganz klar ist schon mal vorweg es wird kein WOW Killer, was wahrscheinlich eh jedem klar sein muss da man hier dann doch ein ganz anderes Gameplay schaffen muss. Ich will jetzt nicht einen Vergleich aufstellen zu anderen MMOS weil das ist eh Geschmackssache. Einfach mal anmelden bei der Beta und testen bzw. sich einfach mal in diversen Foren einlesen.
 
So einfach anmelden und testen ist pures Wunschdenken.
Wir haben insgesamt über 10 Email Adressen angemeldet, diverse Accounts erstellt.
Nicht einer aus meinem gesamten Umfeld hat einen Betakey. Also bitte mal die Bälle ganz realistisch flach halten! ;)
 
Zurück
Oben