Build Version – 1218405
Developer notes
Dieser Patch schaltet den
„Heimgesuchtes Geschäft“-Auftrag
, der zuvor nur auf Sony-Plattformen verfügbar war, auf allen unterstützen Plattformen frei, plus alle zuvor exklusiven Gegenstände und Kosmetika, inklusive:
- Onyx Hippogreif (Reittier)
.
- Zaubertrank: Felix Felicis
.
- Kosmetikset für Geschäftsinhaber:innen
.
Er enthält außerdem neue, noch nie dagewesene kosmetische Gegenstände UND einen neuen Besen:
- Lavendelwind.
- Askaban-Ausrüstung.
- Geklebte runde Brille.
Ein
Fotomodus
wurde ebenfalls hinzugefügt, wodurch Spieler:innen Screenshots ihrer Erlebnisse in Hogwarts Legacy und ihrer neuen freigeschalteten Kosmetika machen können. *Fotomodus wird nach dem Abschluss der Mission, in der Spieler:innen das Handbuch erhalten, freigeschaltet.
Zusätzlich dazu erhalten Spieler:innen mit diesem Patch auch eine
Funktion zum Zurücksetzen der Talente
, sodass sie ihre:n Hexe/Zauberer neu erschaffen können, ohne ein neues Spiel zu starten. Es wurden auch mehrere Fehler behoben (Details unten).
Zusammenfassung der Fehlerbehebungen
- Mehrere Audioabbrüche und Tippfehler wurden korrigiert und aktualisierte VO-Aufnahmen, mit Anpassungen zur Audio-Lautstärke in jeder Situation, wurden implementiert.
- Mehrere UI-Probleme mit dem Handbuch und Zauberspruchmenüs wurden behoben.
- Probleme mit den Erfolgen wurden behoben, bei denen bestimmte fliegende Handbuchseiten oder andere Sammelgegenstände den Erfolgszählern nicht hinzugefügt wurden.
- Ein Problem wurde behoben, bei dem Lodgok hin und wieder im Eberkopf in Hogsmeade feststeckte und Spieler:innen den Fortschritt verwehrte.
- Ein Problem wurde behoben, bei dem Schmetterlinge erneut erschienen und Spieler:innen zu bereits gefundenen Kisten auf der Karte führten.
- Mehrere Navigationsprobleme bezüglich Alohomora-Schlössern und ihren Interaktionen wurden behoben.
- Ein Kampfproblem wurde behoben, bei dem Attentäter der Anhänger dem Avatar keinen Schaden zufügen konnten.
- Einige Probleme mit Licht-VFX wurden behoben.
- Ein Problem mit der Barrierefreiheit wurde behoben, bei dem der Modus für Linkshänder falsch auf Eingaben reagierte.
- Credits wurden aktualisiert.
- PC SDKs, inklusive Razer Chroma, wurden aktualisiert und halb-lichtdurchlässige Netze in BVH für Raytracing wurden bereinigt.
- Mehrere andere Fehler wurden behoben.
Localization
- Implemented several updated localized Voice Over retakes for Japanese and Spanish.
- Fixed the Brazilian Portuguese translation of “Silver Rim Spectacles”.
- Fixed a Typo in the “Wingardium Leviosa” French spell description.
- Fixed several Voice Over cut-offs throughout the game.
Audio
- Fixed several Voice Over cut-offs throughout the game.
- Fixed instance where the SFX/Dialogue Volume would become louder than the music Volume while using stereo devices and being set to 50%. HL-12010
UI
- Fixed instance that made player unable to select field guide pages’ options when accessing the menu while holding down the basic spell cast button. HL-1052
- Fixed instance where loading a Manual Save or Fast traveling to certain locations would cause alohamora prompts to disappear from magical beast cages. HL-6258
- Fixed instance where Dark Arts spells would become not equippable after equipping regural spells in loadout 1. HL-643
- Fixed instance where the mission icon for the last arc of the Broom race would linger on screen after completion.
Gameplay
- Removed butterflies misleading players to previously opened treasure chests. HL-10269
- Fixed Instance where using the Swift talent on the edge of the map would cause mission progression to linger on the “Seach for the Rune Symbol” step. HL-15794
Achievements
- Fixed instance where the Fountain on Hogwarts grounds flying field guide page wouldn’t count towards the Map Counters or The Bell Tower Wing Sector. HL-2376
NPC
Fixed instance where Lodgok would occasionally remain stuck inside the Hogshead in Hogsmeade instead of traveling to the Witch’s Tomb, preventing player progression.
HL-15831
Avatar
- Fixed instance where it wouldn’t be possible for the avatar to climb and reach a treasure chest in the High Keep. HL-15709
- Fixed instance where the Legendary Masquerade Masks would clip within the avatar’s face when equipped. HL-4453
- Fixed instance where swimming to treasure vault near Keenbridge would cause the avatar to fly into the air. HL-47
Navigation
- Fixed instance where Professor Garlick and Professor Hecat could get stuck moving in the air after leaving the hospital.
- Fixed instance where a loading screen would cause a cage door to lock up again without regenerating an alohamora lock on it in a bandit camp on the north end of the map. HL-16327
- Fixed instance where loading a save and fast travelling to any location would make alohomora locks disappear from fixed cages. HL-6258
- Fixed instance where bone clusters would lose collision and fall through the floor when interacted with.
Combat
- Fixed Instance where Loyalist assassin enemies’ attacks would not damage the avatar. HL-16614
Lighting
- Fixed instance where blinding lighting VFX would display when exiting the Hallway castle vault.
- Fixed instance where light changes would be visible when the camera angle shifts while in conversation with Professor Garlick in the Greenhouse. HL-687
Accessibility
- Fixed instance where setting left handed mode while in the vivarium caused the avatar to drink a potion or deploy combat plants while attempting to access the beasts’ menu. HL-8911
Miscellaneous
PC
- SDK Updates/Platform support
- Razer Chroma SDK support
- Streamline 2.4
- DLSS 3.7
- FSR 2
- XeSS 1.3
- DualSense/DualShock Controller 1.5.0 for improved PC support
- UI
- Fixed instance where the Spell menu would become inaccessible after binding Spell Selection to the TAB key, preventing player progression. HL-16635
- Fixed instance where game would freeze whenever two HUDS would overlap.
- Fixed instance where the background of the menu would flash white when switching to a lower graphics preset.
- Lighting
- Fixed instance where moving the camera while on a specific Merlin Puzzle platform in Keenbridge would cause a strobe effect on the lighting.
- Fixed instance where ambient hues would change abruptly when moving the camera in Hogsmeade.
- Raytracing
- Cleaned up rogue semi-translucent meshes in BVH.