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NewsAnalogue 3D: Neuauflage des Nintendo 64 mit 4K-Auflösung
Aber es kommt aus den USA, das wollte ich damit sagen. Ne Playstation ist ja auch ne japanische Konsole auch wenn sie in China produziert wird. Ich mein, fast alles wird dort produziert aber trotzdem sind die Produkte umgangssprachlich nicht alle chinesisch.
Wie zur Hölle soll das vernünftig aussehen, wenn die Original-Texturen, Sprites oder was auch immer 480p sind? Kann ich mir nicht vorstellen, Emulatoren brauchen, damit sowas brauchbar aussieht, Texturen, die aufwendig vorberechnet werden, und das Ding soll das in Echtzeit schaffen?!
Analogue 3D was 3 years in development and will include “by far the most powerful and expensive” internal technology the company has ever used. It’s Analogue’s first 4K TV-compatible system.
Analogue 3D’s board will include “an order of magnitude greater amount of LE’s, fabric speed and more” compared to the Cyclone V found in many Analogue systems.
Analogue 3D will support anything that connects with the cartridge expansion slot on the original N64 (cartridge pak, rumble pak, transfer pak, or even the very rare Bio-Sensor that came with Tetris 64 in Japan), as long as players connect an original N64 gamepad to the system.
The relatively rare 64DD add-on, exclusive to Japan, will not natively connect to Analogue 3D. Taber suggests that “community developed” connection options will work instead.
Analogue 3D will provide “save states" in case you don't have a N64 cartridge pak. (This computationally expensive feature isn’t always a given on FPGA systems, so it will be interesting to see how it works here.)
4 original N64 controllers can connect via the system’s 4 built-in ports. On top of that, the system will include two USB Type-A ports and will support 4 additional wireless controllers via either Bluetooth or 2.4 GHz wireless.
Select system-level visual effects can be disabled on a menu level if users would like, particularly the N64’s infamous anti-aliasing glaze.
By default, Analogue 3D will run N64 games at their native speeds, complete with frame rate slowdowns (Goldeneye 007 four-player split-screen :-)). Optional toggles will enable “overclocking, running smoother, eliminating native frame dips,” and other performance-specific tweaks.
The N64’s optional 4MB RAM “expansion pak” will be built into Analogue 3D and enabled by default. Users can go into a menu to disable the expansion pak if they want to disable its features in select games.
Analogue 3D will only support “pure N64 and the original legacy ecosystem surrounding it, nothing else.” According to Taber, it will not include any fork of the “openFPGA” system found on Analogue Pocket.
Analogue 3D will support the same firmware-update process as prior Analogue systems, via a microSD port. “Some new methods of updating” will be announced at a later date.
The price, currently unannounced, will be “in the range of all of our other systems”.
More details about Analogue 3D will be revealed "early 2024". That includes the form factor, which is complete and “in production".
Super, das wird hoffentlich dann hoffentlich das erste Analogue Produkt das ich kaufe! Fand die Idee schon bei den bisherigen Konsolen super, und freue mich sie jetzt auch für N64 zu sehen, da ich dafür tatsächlich noch viele Cartridges habe, aber die Auflösung und meine Schrottreifen Controller mir doch arg im Wege standen...
Wenn ich eine bekomme, werde ich aufjedenfall eine holen. Ich weiss noch als ich damals jeden Groschen zusammen gesucht habe um einen N64 gleich zu starten zu haben. Gab damals sogar eine Urkunde 😄
Ich wollte auch gerade posten, dass ich die Mail erhalten habe. 250 USD klingt auch durchaus fair. Wobei hier ja wieder Steuern und Versand dazu kommen, glaube ich. Der Controller gefällt mir auch. Da bin ich mal gespannt, ob es den auch so bei Amazon von 8BitDo geben wird.
Der Analogue Pocket wird ja schon länger verkauft und ich glaube jeder hatte ne Chance den zu bekommen. Sogar jetzt ist der noch bestellbar.
Der SuperNT wurde auch öfter verkauft und als er das letzte mal angeboten wurde, gab es ein Modell sogar noch relativ lange zu kaufen, also die waren dann nicht sofort alle weg.
Denke dass beim Analogue64 auch früher oder später jeder einen bekommt der einen möchte.
hat auch Jahre gedauert bis zur langfristigen Verfügbarkeit
analogue 3d wird die erste Zeit sicher direkt ausverkauft sein, ob der Bedarf nach 0,5 oder erst 1-2 Jahren ausreichend nachgelassen hat, muss man abwarten
Nices Teil! Wär ich 18 und hätte mehr Zeit zum Daddeln, wär ich sofort dabei. Aber so bin ich mit Switch Online und Emulation auf dem/der/die/das Legion Go erstmal voll zufrieden.
Trotzdem feier ich es hart, dass es solche Projekte gibt. Ein Fest für jeden Liebhaber.