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Dishonored [PreRelease Sammelthread]

  • Ersteller Ersteller beat_takeshi
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B

beat_takeshi

Gast
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- Sammelthread -



Allgemeine Infos

Offizielle Website: http://www.dishonored.com
Release: 09. Oktober (Nordamerika), 11. Oktober (Australien), 12. Oktober (Europa)
Systeme: XBOX360, PS3, PC
Publisher: Bethesda
Entwickler: Arkane Studios
Genre: First-Person-Stealth, Action

Pre-Order: http://www.dishonored.com/preorder


Overview

You are the once-trusted bodyguard of the beloved Empress. Framed for her murder, you become an infamous assassin, known only by the disturbing mask that has become your calling card. In a time of uncertainty, when the city is being besieged by plague and ruled by an oppressive government armed with neo-industrial technologies, dark forces conspire to bestow upon you, abilities beyond those of any common man – but at what cost? The truth behind your betrayal is as murky as the waters surrounding the city, and the life you once had is gone forever.

Improvise and Innovate

Approach each assassination with precise first-person control and creatively combine your abilities and gadgets to eliminate targets with your own ruthless strategy. Improvise and innovate to define your play style.

Action with Meaning

Move like a ghost and resist corruption, or show no mercy and leave a path of destruction in your wake. Decide your approach for each mission, and the outcomes will change as a result.

A City Unlike Any Other

Enter an original world envisioned by Half-Life 2 art director Viktor Antonov. In a place where industry and mysticism collide, the world is yours to discover.

Supernatural Abilities

Teleport for stealth approaches, possess any living creature, or stop time itself to orchestrate unearthly executions. Combining your suite of supernatural abilities and weapons opens up even more ways to overcome obstacles and eliminate targets.



Cover




Screenshots




Videos

Dishonored -- Debut Trailer - YouTube
Dishonored Interview - PC Gamer - YouTube
Dishonored Exclusive: Stealthy, Gruesome Murder - YouTube
Dishonored: Creating Steampunk Beauty - YouTube
Dishonored: Debut Gameplay & Details! (PS3, Xbox and PC) - YouTube
Dishonored - QuakeCon 2011 Preview (PC, PS3, Xbox 360) - YouTube


Previews

Dishonored preview: power, possession and pacifism in a hand-crafted world | PC Gamer
Corvo Blimey: A Dishonored Preview | Rock, Paper, Shotgun
Year Of The Rat: Dishonored Preview | Rock, Paper, Shotgun


Artikel

August Cover Revealed: Dishonored - News - www.GameInformer.com
Getting To Know Dishonored - Dishonored - Xbox 360 - www.GameInformer.com
Dishonored: The Heritage Of Arkane Studios - Features - www.GameInformer.com
The World Of Dishonored - Features - www.GameInformer.com
Co-Creating Dishonored: An Interview With The Directors - Features - www.GameInformer.com
The Look And Feel Of Dishonored - Features - www.GameInformer.com
Choose Your Path Through Dishonored - Features - www.GameInformer.com
Modeling Morality: The Chaos Of Dishonored - Features - www.GameInformer.com
Modeling Morality Pt 2: The Choices Of Dishonored - Features - www.GameInformer.com
Dishonored And The Importance Of Creative Control - Features - www.GameInformer.com
Special Edition Podcast: Dishonored - Podcasts - www.GameInformer.com
Harv And Raph: Gabbin’ ‘Bout Dishonored | Rock, Paper, Shotgun
 
AW: Dishonored

Ein sehr vielversprechendes Spiel!
Scheint eine einmalige Mischung aus Half-Life 2, Bisohock, Assasins Creed, Splinter Cell, Dark Messiah und etwas DE:HR zu sein. Wie geil ist das denn? :D
 
@Mr. Bush*
HL² und DMOMM sowieso, da ja Viktor Antonov (Art Director von HL²) und Arkane Studios (siehe Infos; DMOMM) am Spiel beteiligt sind. ;)
 
ich liebe den artstyle und das setting jetzt schon. dann noch leicht bekleidete frauen... mehr braucht nen gutes computerspiel nicht. :)
Ergänzung ()

die screenshots sehen allerdings nen bisschen nachbearbeitet aus. so ein krasses antialiasing hab ich noch nie gesehn.
 
Zornbringer schrieb:
die screenshots sehen allerdings nen bisschen nachbearbeitet aus. so ein krasses antialiasing hab ich noch nie gesehn.
Nichts ausergewöhnliches. Mit Downsampling + SGSAA kriegt jeder solche Shots hin.
 
Um ehrlich zu sein, finde ich die Grafik sehr schlecht. Hatte da sehr viel grössere Erwartungen.
Da sahen viele Spiele schon besser aus, die über 5 Jahre auf dem Buckel haben.
Nichtsdestotrotz, solange das Gameplay nicht enttäuscht und Spass macht, zählt die Grafik auch nichts mehr ;)
 
Ich würde Art Design/Stil (in diesem Fall vor allem einfach gehaltenes, aber atmosphärisches Design mit einem Schuss Cartoon-Cell-Shading-Look) nicht mit schlechter Grafik gleich setzen. Zudem ist das kein PC-Gameplay.
Schau dir mal die Screenshots (im ersten Beitrag) an, die Qualität derer ist vielleicht repräsentativer als ein durch YT mehrfach überarbeitetes (bedingt durch den Upload) 720p-Video.

DARK MESSIAH OF MIGHT AND MAGIC ist bzw. war ja auch keine "Grafikbombe".
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Basierte ja auf der source Engine. Aber Dishonored schaut jetzt nicht viel besser aus als Dark Messiah..
Ich vertraue da auch mehr Videos als Screenshots.
Ein paar mehr Details hätten sie schon miteinbauen können, siehe Szene mit Grossaufnahme von der Hand mit Schwert oder wo ein Soldat die Treppe hochkommt der Boden.
Aber wie gesagt ist mir die Grafik wurscht wenn das Spiel gut ist.
Für 2012 hätt ich einfach etwas mehr Detailreichtum erhofft und eine Grafik mindestens wie bei Bioshock 2 zum Beispiel..
 
@-SouL ReaveR-
Nichts gegen dich persönlich, aber du hast so eine schöne Steilvorlage gegeben. Diese Aussage hier, trifft den Nagel auf den Kopf:
Any game with even slightly stylised graphics over ultra realism will get attacked for having 'bad graphics'.

Nerds are insatiable.
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Nimm ich auch nicht persönlich, ist ja hier eine ganz zivilisierte Diskussion ;)
Ich habe nichts gegen comicartige Grafik, wie es eben auch Bioshock oder auch Borderlands haben. Aber ich finde einfach dass hier zu sehr an Details gespart wurde. Da es auch nur sehr leicht comicmäßig angehaucht ist, fällt es zu stark auf. Vielleicht hat auch der cinematic Trailer zu sehr begeistert, wodurch dieser Grafikwechsel und diese nicht wirklich zeitgerechte Grafik noch viel stärker auffällt. Das sind natürlich subjektive Eindrücke und ich will ganz bestimmt niemand irgendwie einreden, dass es schlecht aussieht. Es sieht ja auch nicht extrem schlecht aus, ich hätt mir einfach mehr gewünscht. Und am Schluss, wenn das Gameplay überzeugt und viel zu bieten hat, ist mir die Grafik völlig wurscht ;)

Freu mich trotzdem weiterhin auf das Spiel, so is es ja nicht ^^
 
Weekly Dishonored Q&A | Bethesda Blog

Q: How does mana work in Dishonored?

A: A small portion of the mana bar regens; just enough to use powers like Blink and Dark Vision, making them basically free. Beyond that, for the expensive powers like Possession or Bend Time, the player must rely on Piero’s Spiritual Remedy (mana potions).

Q: How many different powers will there be?

A: There are six major active powers and four enhancements (passive powers), in addition to weapons and gadgets; plus there are 40 bone charms in the game that grant small supernatural perks. But no one can have all of these things in one playthrough.

Q: How long will the game be?

A: Play-style matters a lot. Very direct players will probably get through the game in 12 or 14 hours. Explorers who eavesdrop a lot will take twice as long.
 
Dishonored on PC “has its own different interface,” PC standards are “a religion” | PC Gamer

“Our background is very PC for sure,” said Colantonio. “And now in this game we have a mix of strong console players and fans, and also hardcore PC people. So both sides are very influential, and in the end, yes, the PC has its own different interface.”

E3 Wrap: Dishonored, Part 1 | Bethesda Blog
E3 Wrap: Dishonored, Part 2 | Bethesda Blog

EDIT:
Dishonored: Die Maske des Zorns erscheint am 12. Oktober 12 100 % ungeschnitten in Deutschland | Bethesda Blog Germany
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Stealth Answers from Arkane | Bethesda Blog

Q: Does the AI stay aggressive after your character has been spotted or can it become unsuspecting again when hiding? Also, will guards alert other guards of your presence? (Fabian K.)

A: The AI has several states of “alertness“, so it goes from totally unsuspecting, to suspecting, to aware, to search, then it cools down to search patrol in high alert but it never cools down to the initial state. Also, AI communicate their level of alertness to allies within range and therefore they let each other know about the presence of the player when he’s been spotted.

Q: Will there be a “game plus ” after completing the game and having all the powers and upgrades for this ” game plus “? (Sea Gull)

A: We encourage multiple playthroughs with Dishonored as 1) you can’t get all the powers and upgrades in one playthrough, and 2) there are different endings based on how you play: surgical assassin or sneaker vs. brutal killer.
 
Stealth Answers From Arkane Studios | Bethesda Blog

Q: In the Dishonored gameplay videos Corvo seems capable of hiding from enemies who are very close, even when they’re looking in his direction. Is he cloaked or are cheats enabled for the demos? (from StealthAssassin)

A: In Dishonored, stealth is occlusion-based, meaning it’s mostly based on enemy view cone and hiding behind objects or architecture. (At a significant distance, lighting is also a factor.) What you might be describing is the Lean feature. If Corvo is hidden behind something, he can lean out to see ahead, eavesdrop, and observe the situation. As long as Corvo’s body is hidden, enemies up ahead will not see him. Dishonored also allows players to peep through keyholes, and the game has a Dark Vision power that can be obtained. Dark Vision displays enemies and their view cones through walls, and it features an abstract representation of the sounds the player makes.

Q: How will the save system work? Does the game have checkpoints or can I save everywhere I want? (Sebastien H.)

A: Both. You can’t save during combat, that is the only constraint.

Q: How is gameplay varied based on the difficulty level you choose? (Cory G.)

A: (courtesy of Game Designer/Associate Producer, Dinga Bakaba): Dishonored features four levels of difficulty, ranging from a casual experience to a demanding challenge. The main factors affected by difficulty are enemy perception, damage and responsiveness, as well as health and mana potion potency. Easy also causes part of your health to regenerate over time.
 
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