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Next Car Game: Wreckfest [Sammelthread]

paulaner68 schrieb:
Season pass kommt so um 20 - 21 Uhr, als Geschenk gibt's Ripper V8. Download erfolgt dann am 10. September 2019.
Endlich 😍
 
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Erster Season Pass Content ist erschienen

 
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Was läuft bei Wreckfest denn falsch ? Das Spiel braucht ja ein paar Minuten, bis man im Menü ist.
Und bis man dann auf der Strecke ist nach der Auswahl, braucht auch noch mal ordentlich Zeit.
Das war doch sonst nicht. Zuletzt im Juli gestartet.
 
Ist erst seit dem letzten Dlc so, weil wir grad dabei sind morgen am 22.10.19 kommt das nächste Dlc.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich würde mir lieber mehr Tracks wünschen als irgendwelche komischen Dachaufsätze oder Karren die man eh nie fährt :/
Allgemein bin ich als Early Access Spieler nicht so ganz zufrieden mit dem Season Pass.
Gefühlt kam bei Wreckfest irgendwie nicht viel neues...

Das Spiel an sich finde ich aber extrem geil, habe schon über 200h drauf
 
Es gab jetzt verschiedene Indizien, dass das Spiel durch irgendwelche USB-Devices nicht startet.
Im VR-Forum gabs es dann einen User bei dem es durch die Heusinkfeld Pedalerie ausgelöst wurde, also habe ich bei mir auch mal die Pedale abgesteckt (Fanatec CSP V3) und siehe da Wreckfest startet!

Also falls wer Probleme hat, probiert eure USB-Devices durch und fangt, falls verfügbar mit den Pedalen an.
 
Holiday Update released!

http://community.bugbeargames.com/threads/holiday-update-released.12043/

HIGHLIGHTS
  • Two new tracks: Hellride & Vale Falls Circuit
  • Event voting in multiplayer
  • Player hosted public servers
  • Car customization in multiplayer lobby
  • Visualization for cars that just have been reset
  • Ragdoll can now be reset after driver was ejected
  • Support for DLC Modified Monsters Car Pack
  • Various stability & performance improvements
 
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Bei mir ist das Problem mit den Absturz behoben. Alles wieder i. O. und generell irgendwie ein schickes Update.
 
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Update for Rusty Rats Car Pack DLC now available!

http://community.bugbeargames.com/threads/update-for-rusty-rats-car-pack-dlc-now-available.13287/

We're pleased to announced the availability of the new exciting DLC: Rusty Rats Car Pack!





To coincide with the DLC launch, we've also taken the opportunity to update the game to the latest version on all platforms to bring forth the latest bug fixes and quality of life enhancements, including a number of critical improvements to online functionality. For full information on the latest update please check out the full release notes of the patch below.

DETAILED RELEASE NOTES

Game version
  • Xbox: 1.2.0.3
  • PS4: 1.23
  • PC: 1.255957

CONTENT
  • Added support for DLC Rusty Rats Car Pack.

MULTIPLAYER
  • Increased robustness of the console window.
  • Server no longer crashes when "%" character is used anywhere in a message or a username.
  • All vehicles are no longer shown as "Not Eligible" for the host if "Host's Car" car restriction is set.
  • UI is now correctly handled whenever player is kicked while in the lobby sub menus.
  • AI now correctly uses the difficulty settings as set in the lobby options.
  • (XB1/PS4) Clients can no longer join a server if the owner has already quit.
  • (PC) AI difficulty can be now configured in the dedicated server settings.
  • (PC) Clients are now given more time to load the cars during the countdown, reducing lag spikes in the lobby.

GAMEPLAY
  • Reset effect (car flickering) can now be enabled/disabled in the Settings, Gameplay menu.
  • On Hellride, it should be no longer possible to drive on top of the steel mesh and cause the game to glitch out.
  • On Big Valley Speedway Figure 8, it's no longer possible to cut the first lap short.
  • Track surface information is now correctly displayed for Vale Falls.
  • Added release delay to digital clutch to prevent shifting exploit (previously you could shift instantly, giving unfair advantage).
  • In derby events, AI now has better awareness of the arena boundaries, reducing the chance of it smashing blindly into barriers.
  • AI now uses Roadcutter in Class A.
  • 1st person camera angles now work correctly on Bugzilla.
  • Exhaust backfire effect now works correctly when "Big Headers" are equipped for Starbeast.
  • Improved Wardigger suspension setups.

AUDIO
  • Replaced the engine audio for Hornet.
  • Loudness balancing of vehicle engine audio.
  • 5.1 surround mixdown and 3D attenuations adjusted for more precise spatial positioning of ai vehicles.
  • Adjusted concrete wall collision effect asset design to match game engine implementation.

SYSTEM
  • Fixed a rendering issue that resulted in the skidmarks flickering occasionally.
  • Fixed contact effects for large vehicles such as School Bus and Motorhome.
  • The player starting credits (10 000 CR) are now correctly awarded when launching the game for the first time.
  • Credits rewarded during an online session are no longer lost when terminating the game (instead of quitting properly) while in lobby.
  • Added guards to prevent the save data from becoming corrupt.
  • (XB1X) Resolution can be now changed in the Settings menu between Full HD and 4K.
  • (PC) The game now attempts to remove the bogus read-only flag from the save data files that caused the game not to launch.

Thanks for taking the ride with us and happy wrecking!
 
Ich hab das Gefühl, es ist eine art Lenkhilfe an,
außerdem habe ich trotz FFB (Vibration) auf 15% massives Clipping.
Evtl hängt das auch zusammen.
Hat jemand eine Idee?
 
Das hat überhaupt nichts mehr mit dem ursprünglichen "The Next Car" zu tun..

Dieses Wreckfest haben die ja ganz gehörig verbockt. Das taugt höchstens als multiplayer Fun Racer.

Aber im Singlemodus kann so gar keine richtige Stimmung aufkommen, weil das Spiel viel zu clean gebügelt wurde und die Strecken superlangweilig sind. Und die Physik lässt auch zu wünschen übrig. Geschwindigkeitsgefühl vermittelt das Spiel auch nicht.
 
Manegarm schrieb:
Das hat überhaupt nichts mehr mit dem ursprünglichen "The Next Car" zu tun..

Keine Ahnung was du für ein Game spielst aber ich war seit 2014 dabei und ich finde es ist super geworden und eindeutig hat es mit NCG angefangen und ist auch so noch erkennbar.
 
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