Du verwendest einen veralteten Browser. Es ist möglich, dass diese oder andere Websites nicht korrekt angezeigt werden.
Du solltest ein Upgrade durchführen oder einen alternativen Browser verwenden.
Du solltest ein Upgrade durchführen oder einen alternativen Browser verwenden.
Leserartikel VRAM-Usage aktueller Titel
- Ersteller HisN
- Erstellt am
OZZHI
Vice Admiral
- Registriert
- Juli 2009
- Beiträge
- 6.595
Meine Theorie würde so in Richtung R7 gehen. Der Prozessor hat ja eigentlich genug Single Core Leistung. Hier mal ein Screen @ WQHD AA: Off, sonst max out.TheOpenfield schrieb:Heftiges CPU Limit, wenn ich das richtig sehe?
TheOpenfield
Captain
- Registriert
- Jan. 2015
- Beiträge
- 4.023
Inwiefern meinst du die R7? Treiber Overhead würde ich in DX12 mal ausschließen.
OZZHI
Vice Admiral
- Registriert
- Juli 2009
- Beiträge
- 6.595
@TheOpenfield
War nur eine Vermutung, da beide einen Haswell Prozessor besitzen. Und weil das vorherige Anno auch nicht wirklich mehr als vier Kernen skaliert hat, bleibt nur die R7 (oder Treiber) als Hauptverdächtiger. Soweit zu meiner Beobachtung.
War nur eine Vermutung, da beide einen Haswell Prozessor besitzen. Und weil das vorherige Anno auch nicht wirklich mehr als vier Kernen skaliert hat, bleibt nur die R7 (oder Treiber) als Hauptverdächtiger. Soweit zu meiner Beobachtung.
pupsi11
Banned
- Registriert
- Dez. 2008
- Beiträge
- 12.473
- Added new MSI Touch of Modern skin by Drerex design
- Added asynchronous dual fan controlsupport for reference design NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards. Please take a note that only 100% NVIDIA reference design dual fan control implementations are supported, third party proprietary asynchronous fan control solutions (e.g. EVGA iCX series asynchronous fans) are not supported and will not be supported in future versions. The following asynchronous fan control functionality is available:
- Added new “Synchronize fan speeds” button, which is allowing you to switch between synchronous and asynchronours fan control modes. Please take a note that new fan speed controls are available in v4 skins only, v3 and v2 skins are deprecated and no longer receive new functionality
- When fan speeds synchronization is enabled, MSI Afterburner’s fan control functionality behaves exactly like in the previous version, i.e. both fans are running asynchronically in default hardware automatic fan speed control mode but become linked synchronically if you enable manual or software automatic fan speed control mode
- When fan speeds synchronization is disabled, you may select and adjust each fan speed independently. For software automatic fan speed control mode independent temperature curves are also adjustable for each fan
- Improved hardware monitoring module:
- Inverted hotkeys handling approach for multiple selected hardware monitoring graphs. Previously single graph settings mode was active by default, but you could apply some settings (e.g. “Show in On-Screen Display”) to multiple selected graphs with <Ctrl> hotkey modifier. Now such settings are applied to multiple selected graphs by default and <Ctrl> hotkey modifier is used to apply settings to single focused graph
- Group operation notifier has been moved to hardware monitoring graph properties header
- Improved backward compatibility with monitoring profiles created in the previous versions of application. It is no longer necessary to recreate the profiles having guru3d style monitoring settings without On-Screen Display layout
- It is no longer necessary to click <Apply> button inside the On-Screen Display layout editor after changing current layout, now the changes are applied properly on closing the editor
- The progress of saving multiple graphs’ settings is now displayed in the caption of the application’s property sheet
- Optimized handling of “dirty” flag for settings decreases saving time for multiple graph’s settings when using multiple subsequent group operations
- Added new “Hide attached monitoring panel” command to the context menu of hardware monitoring window. You may use it to toggle visibility of monitoring window when it is attached to the main application window
- Now you may press <Ctrl> + <M> hotkeys to toggle monitoring window attachment
- Improved voltage/frequency curve editor for both AMD and NVIDIA GPUs:
- Now you may hold <Shift>and press left mouse button on initial desired horizontal position in the editor window to begin fragment selection, then drag mouse cursor to desired final horizontal position and release left mouse button to select a fragment. The following functionality is available for selected fragments:
- You may double click the editor window to reset fragment selection
- You may adjust the offset for any point inside the selection with mouse cursor to apply the same offset simultaneously to all selected points
- You may adjust the offset for any point inside the selection with keyboard cursor keys, <Enter> or <Shift>+<Enter> keys to apply the same offset or specify the same target frequency or voltage for all selected points
- Now you may hold <Shift>and press left mouse button on initial desired horizontal position in the editor window to begin fragment selection, then drag mouse cursor to desired final horizontal position and release left mouse button to select a fragment. The following functionality is available for selected fragments:
- Improved skin engine:
- Skin engine no longer crashes when switching between the skins having the same site with and without alpha channel
- Added thumbless skinned slider controls support
- Added alpha path threshold support for skinned slider controls
- Improved skin cross-compatibility layer:
- Extended list of applications supported by skin cross-compatibility layer
- Various compatibility fixes for third party skins supported by cross-compatibility layer
- Fixed issue with GUI stopping responding during adjusting skin scaling ratio on the fly in high DPI mode when skin composition mode was set to layered mode with alpha
- Updated third party hardware database:
- Added new third party voltage control capable graphics cards to the database
- Added new third party graphics cards with multichannel GPU, memory and VRM temperature sensors to the database
- RivaTuner Statistics Server has been upgraded to v7.2.2
Terabyte100
Lieutenant
- Registriert
- März 2016
- Beiträge
- 738
sieht es zumindest besser als die ps4 Fassung aus ?
r4yn3
Admiral
- Registriert
- Mai 2006
- Beiträge
- 7.692
Ne Spur schärfer halt:
YouTube
An dieser Stelle steht ein externer Inhalt von YouTube, der den Forumbeitrag ergänzt. Er kann mit einem Klick geladen und auch wieder ausgeblendet werden.
Ich bin damit einverstanden, dass YouTube-Embeds geladen werden. Dabei können personenbezogene Daten an YouTube übermittelt werden. Mehr dazu in der Datenschutzerklärung.
Terabyte100
Lieutenant
- Registriert
- März 2016
- Beiträge
- 738
immerhin sind 60 fps möglich. na immerhin bessere Texturen und schatten.
Dirk aus F.
Lt. Junior Grade
- Registriert
- Mai 2019
- Beiträge
- 326
r4yn3 schrieb:Ne Spur schärfer halt:
Finde die PS4 kommt da noch ganz gut mit - und ich schaue mir das in 4k an!
Terabyte100
Lieutenant
- Registriert
- März 2016
- Beiträge
- 738
das spiel kann nen Moderenen pc auch kaum auslasten mit last gen Grafik.
gigameister
Banned
- Registriert
- Juni 2019
- Beiträge
- 108
So kacke wie bestimmte Games aussehen eigentlich lächerlich, aber ist ja eh nicht realer Verbrauch sondern Zuteilung, meist einfach schlecht programmiert, mit realem Verbrauch und normaler Hardware hat sowas wie 12 GB VRAM nix zu tun bei aktuellen Titeln, sonst wäre das bei normaler Hardware unspielbar. Man merkt ja auch, dass der VRAM einfach voll läuft.
Finde diesen Thread daher extrem nutzlos / irreführend, aber okay.
Ist so wie wenn ich am Handy sage oh mein neuestes Smartphone hat 8 GB RAM und schaut mal hier den Screen hab den RAM voll laufen lassen... ^^
Finde diesen Thread daher extrem nutzlos / irreführend, aber okay.
Ist so wie wenn ich am Handy sage oh mein neuestes Smartphone hat 8 GB RAM und schaut mal hier den Screen hab den RAM voll laufen lassen... ^^
Ähnliche Themen
- Antworten
- 41
- Aufrufe
- 8.319