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DayZ - Standalone [Sammelthread]

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tropenshorty schrieb:
Eben zu viert auf dem TS gewesen, einer in Cherno, einer in der Nähe von Gvodzno, einer in Berenzino und einer in Khelm - das war ein Akt, bis wir alle zusammen waren :D

Einer wird über den Haufen geschossen, einer verläuft sich, einer bricht sich das Bein und so weiter. Der Klassiker :D
 
Ich habe atm das Glück, dass ich gedrosselt bin (LTE Nutzer -.-") und gerade heute Abend ist es besonders schlimm. Gehe auf n Server und es Synchronisiert sich nichts, der Server bekommt zwar meine Aktionen und Positionen aber ich sehe von nichts und niemanden eine Veränderung, dass ist natürlich zum kotzen.

Eben wurde mein Bruder ein Gebäude weiter abgeschossen, ich konnte nichts machen, da sich bei mir ja nichts tut -.-"

DayZ zieht im Download die komplette verfügbare Bandbreite (384kbit/s)... Das habe ich normalerweise nicht, da zieht es vllt die hälfte, aber net die volle Bandbreite... So macht das Spiel kein Spaß...

Die Entwickler sollten sich erstmal auf die Bugs und Optimierungen kümmern, anstatt neue Features hinzuzufügen, welche widerum neue Bugs mit sich bringen.

 
Cokocool schrieb:
Einer wird über den Haufen geschossen, einer verläuft sich, einer bricht sich das Bein und so weiter. Der Klassiker :D

Gott sei Dank sind wir alle heile zusammen gekommen.
Der aus Cherno wurde zwar beschossen, nahm aber die Beine in die Hand und lief, als wär der Teufel persönlich hinter ihm her :D
Und abgesehen von dem Kerl auf dem Tower haben wir keinen anderen Spieler gesehen, obwohl der Server voll war.
 
DayZ ist ein echt gutes Spiel.

Aber mal ehrlich...

Bei meinem Ersten Versuch zu überleben hielt ich so ca. acht Stunden durch.
Beim Zweiten so ca. 7 Stunden.

Ab dann war ich doch glatt so dreist, in Städte einzufallen und starb innerhalb von 2-30 Minuten.

Diese Mörder (aka Banditen...lol...Mörder!) sind höchstwahrscheinlich abgrundtief dämlich oder noch in der Pubertät (oder postpubertär) und können nicht anders.

(Ziemlich erbärmlich...)

Anders ausgedrückt: Goiles Spiel mit viiielen asozialen... =)
 
@gemeinerHeiner: Ich spiele DayZ jetzt seit über 1,5 Jahren und muss sagen dass es bei mir auch nur noch ums töten geht. So bin ich innerhalb von 20 Minuten Full EQ, töte vllt 10-15 Spieler (keine Bambis!) und sterbe dann selber.

Was soll man auch anderes machen? Überleben könnte ich Jahrelang. Ich mein wieso sollte ich auch sterben?! Das Spiel hat einfach zu wenig Content und sterben tut man auch nur durch andere Spieler...
 
Sehe das ähnlich wie NoemSis,
wenn du nicht tötest, wirst du getötet. So ist das einfach und wird es auch bleiben. Wenn ich jmd FullEQ rumrennen seh, brauch ich keine 2sec überlegen, was ich jetzt mach. Gerade am Airfield, da wird man Gnadenlos umgemetzelt.
 
Töten ist in Ordnung, aber wenn man so wie ich durch Vollidioten(Server Hopper, Camper, durch Hangar schießen....) getötet wird nervt es einfach nur ;)
 
Es ist eine Alpha und in dieser Alpha muss man Serverhoppen. Ohne geht nicht, da Loot nur bei Serverneustart spawnt. Gibts keinen Neustart, gibts keinen Loot. Und der kann dich am Airfield terffen oder in Myshkino. Und wo die Wahrscheinlichkeit weshalb größer ist, sollte einem klar sien.
 
Wenn es euch nur ums töten geh,t frage ich mich, warum ihr nicht eher Wasteland spielt?
 
Es geht uns ja nicht (nur) ums Töten aus Tötungslust, sondern a) um sich Bedrohung vom Hals zu schaffen, b) ggf besseres EQ zu bekommen.

​Wenn du nicht tötest, wirst du getötet :D
 
Knecht_Ruprecht schrieb:
Am Monatsanfang schon gedrosselt?

5 Personen Haushalt mit 15gig Datenvolumen >.< Meine kleinen Geschwister wissen das glaube nicht richtig einzuschätzen. Aber das is diesen Monat schon ne Ausnahme, so schnell geht es in der Regel dann doch nicht :D Datenvolumen wird ja glaube jeden 24. oder 25. zurückgesetzt.

Hatte aber dann gestern Abend n Server gefunden, auf dem ich perfekt spielen konnte, wie sonst auch immer und sobald ich auf einen anderen Server gewechselt bin, ging halt gar nichts mehr.
 
Oh man, ich habe gerade heftiges Nasenbluten, wie war das? Eine Packung roher Reis und viel trinken?:D

Nach den Prüfungen werd ich mich auch mal auf dem TS blicken lassen, alleine wird es manchmal doch ein bisschen langweilig.
Obwohl man auch alleine schöne Momente haben kann.
Solche Adrenalinschübe bekommt man selten in anderen Spielen. Man läuft ewig durch die Gegend ohne Menschenkontakt und auch auf dem Airfield ist man extrem vorsichtig und sieht keinen. Und plötzlich fliegen einem die Kugeln um die Ohren aber man schafft es davon zu kommen.
Da war die Pumpe aber am laufen:D

Also in dem Fall hat es auch seinen Reiz wenn man auf KOS-Spieler trifft, klar wenn er mich getroffen hätte würde ich wahrscheinlich fluchen aber der Adrenalinschub wäre es Wert gewesen.
 
finds halt schade wenn du dich der Bedrohung stellst, und nicht einfach den server verlässt, und dann durch ne wand getötet wirst. da ist der frust ziemlich gross...
 
Ich hab gestern am Fließband leute getötet: Auf deren Wunsch ;-) Hab mich an der Küste positioniert und es kamen sicher 5-6 FreshSpawns die umgebracht werden wollten um neu spawnen zu können :king:
 
Neuer Patch ist da (0.33.114926). Changelog ist wie folgt:
Branch: Stable

ETA: Complete

Version: 0.33.114926

This build continues with small bugfixes and several engine changes. A late addition of a significant change to the server variable processing has provided us a major performance boost on the server of around 5-10 FPS. This helps with a great deal of issues and results in a much smoother game experience from players even on a smooth server. Once several more of these optimizations are made it will allow us to increase player/zombie numbers and enable loot and zombie respawning.

Known Issues:
- Spawns: Loot is not spawning in military tents
- Spawns: Some structures in Svetlo currently do not spawn loot
- Server: Servers under load can delay actions from the client
- Graphics: Only 4 dynamic light sources will be rendered at one time currently
- Actions: Looting a dead body may make a ghost clone copy of the inventory

New:
- Actions: chambering SKS round from pile, loading 10 rounds from pile
- Actions: You can uncuff other players with the hacksaw
- Actions: Cannot use an item (e.g. drink/eat) if it is "Ruined"
- Actions: Interactions with items reworked. Drinking/Eating/etc... more robust and user-friendly
- Actions: Restrained players cannot use inventory or action menu
- Animations: Player now can take and hide rifle in crouched run
- Animations: SKS reload animations
- Animations: firing weapon when sprinting will transition player into the aimed run(with some temporary limitations)
- Crafting: FNX45 pistol can be chambered with single round
- Crafting: Opening cans with combat knife added
- Crafting: Opening cans with machete added
- Crafting: Painting Motorbike Helmets to Black and Green
- Crafting: Waterbottles and canteens now allow pouring water between them
- Effects: Magnum revolver ejecting shells when reloading
- Effects: Magnum revolver sounds - gunshots, reloading
- Effects: Mosin ejecting shells when cycling
- Effects: New Mosin sounds - gunshots, cycling, reloading
- Gear: Improvised courier backpack added
- Gear: Machete added
- Gear: Hard hats added in various colors
- Gear: Motorcycle Helmets have black visor variants
- Gear: Small, uncomfortable, and silly (but cute) children's school backpack
- Gestures: Clapping Gesture added, default F5 key
- Gestures: Pointing Gesture added, default F6 key
- Login: Player queuing system introduced. Penalty waiting time added for switching server or disconnecting a server quickly
- Login: Players receive a login timeout when disconnect, increased if disconnect within 30 minutes of joining (max 5 minutes)
- Login: When players logout, their avatar sits on ground for 30 seconds. Players must make sure they logout somewhere safe
- Server: Player spawns now cached by engine directly, increasing performance
- Server: Optimized synchronization and transfer of variables within and outgoing from server (significant performance increase on server, of 5-10 FPS)
- Spawns: Added Bubble goose jackets into the loot spawns
- Spawns: Added SKS rifle, speedloader, ammunition piles and boxes and SKS bayonet into the loot spawns
- Spawns: Healthcare Center now spawns loot
- Spawns: .45acp box of 25rnds added to loot spawns
- Spawns: Police stations now spawn loot
- Systems: Hunger and Thirst slightly modified.
- Systems: Notifications added to UI for hydration and high energy
- Systems: Fractures can now occur due to melee and shot damage, not just environmental
- Systems: Fractures (arms/legs) now saved and loaded correctly from database
- Translations: Added strings for all consumable items (Gas canisters, Batteries etc) and container items (First aid kit etc) for English, with some Spanish and Russian
- Zombies: Different types of Military zombies now have tougher attack values and improved durability
- Zombies: Engine dynamic obstacle checking (zombie, another player)
- Zombies: Svetlojarsk zombie spawns added

Fixed:
- Actions: morphine injection can be used on other player effectively fixing his broken legs and item correctly positioned in hands
- Actions: Keys won't disappear after uncuffing
- Actions: loading ammo works for sprayed Mosin variants
- Actions: Read/Writing notes with paper and pen now works again
- Actions: reviving with epinephrine or defibrillator works also if player blood is below 500 units of blood
- Actions: Actions on another player no longer have an unlimited distance (max 2 meters)
- Art: Bug allowing players to clip through geometry of the police station building.
- Animations: fixed an issue where reload in prone would leave some residue sound clutter at the end of the reload animation
- Animations: Weapon reloading for magazine was not working properly when no magazine fitted
- Animations: Rifle Aimed Walk Updated, diagonal animations fixed
- Animations: Sidestepping through doorway with rifle while crouching should not cause the player to get stuck now
- Animations: knocking down player now possible in prone states, (possibly fixing the issue with frozen characters)
- Animations: changed animation for equipping the compass
- Animations: Proper animation played when taking pistol in run
- Animations: Changing stances is faster now both for armed and unarmed player
- Animations: Skinning problem with armored zombies that caused the model to warp during some animations
- Animations: Standing with aimed weapon now allows for higher angle of tilt/bend
- Animations: Mosin bolt animation after each shot updated to match hand animation
- Animations: Removed footstep sound from pointing animations
- Animations: Pointing gesticulation now possible even when holding 2 handed weapons
- Animations: Clapping now possible to initiate while holding 2 handed weapons
- Config: Berries have more nutrition now
- Crafting: You can no longer saw off sawed off shotgun
- Crafting: Can spraypaint M4 to green or black
- Crafting: Damage is now transferred when items are painted
- Crafting: Improved Backpack creation only possible when Courier Bag is empty (previously items accidentally deleted)
- Crafting: Weapon cleaning kit can't be used when it's "Ruined" and won't reduce condition of a gun
- Crafting: Spraypainting an M4 won't delete your carry handle
- Crafting: Guns are no longer placed on ground while being painted (if not nescessary)
- Crafting: You won't loose attached universal weapon flashlight after M4 painting
- Items won't longer appear on ground after unsuccessful force feeding/drinking/fibrillating/handcuffing and won't loose quantity
- Effects: Dazed effect plays again when a player is hit/damaged/shot
- Effects: Some effects were not active locally when a player was restrained
- Effects: gunshot sound of Magnum reverted to original one
- Fixed: Missing texture error dz\weapons\data\weapons_damage_metal_smdi.paa
- Fixed: Popping up texture error for beret models
- Gear: Spraycans won't deplete after relogging
- Gear: Book, radio, pot, pan, gas canisters, matchbox, paper, firewood and stone can be placed in hands
- Gear: Headlamp beam raised slightly
- Gear: Painted items now retain their previous quantities (i.e. Magazine ammo won't reset)
- Gear: Various item descriptions and notifications fixed for grammar, typos, more detail
- Gear: ZSh-3 Pilot helmet fixed and updated
- Gear: Hoxton and Dallas masks where displayed in center of character, now display on face
- Gear: Splint position in hand was wrong now corrected
- Gestures: Taunt defaults correctly to F4 key
- Graphics: "god rays" could cause overloaded post-processing and graphical corruption
- Graphics: fix of removing shining object from hand (switch off)
- Graphics: Roads have per pixel lights
- Graphics: Dynamic lights should be now defined with "radius" value which is maximum radius of light in meters
- Graphics: Tooltips are now not displayed for quickbar items, as it is a reference to type not specific item
- Login: Respawn button now works correctly
- Login: Various bugs fixed associated with connection errors that could cause a character to be deleted or killed by the server
- Spawns: Lowered chance of Taloon and Mountain backpacks spawning
- Spawns: Drastically lowered chance of backpacks spawning on the construction site
- Spawns: Loot spawn tweaks in some civilian structures
- Weapons: Mosin recoil increased
- Weapons: Sawed-off shotgun can be loaded with ammo (was broken due to changed inheritance)
- Weapons: Sawed-off shotgun: reduced size in inventory, reduced spread
- Weapons: It is no longer possible to attach longrange scope onto SKS
- Weapons: M4 carry handle can now be attached to painted variants of M4
- Weapons - fixed error in config of shotgun snaploader causing low velocitiy and damage
- Zombies: Better filter/check of attack hits directly in engine
- Zombies: Military zombies made tougher

Hotfixed:
- Crash: Irregular crash of server in corpse garbage collector consequence of this is that the bodies will not disappear if other player is in vicinity
- Crash: Creating item using recipe system caused serious server crash when not enough space in inventory
- Crash: Client crash on exit, all systems 100% reproduction
- System: Previous build caused overzealous starvation to occur
Changelog: Stable Branch: 0.33.114926
 
wann kam der patch raus? habe in steam garnicht gemerkt, das sich mein dayz geupdated hat.
edit:
und wie unterscheide ich part 1 und part 2 voneinander?
 
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dominic.e schrieb:
​Wenn du nicht tötest, wirst du getötet :D

So ein Quatsch -.-

Wenn man first look hat, kann man sich einfach mal Intelligent postieren (hinter ner Wand/im Haus whatever) und die Leute ANSPRECHEN. in 70% der Fälle kommt man ins Gespräch und kann sich gegenseitig helfen, was zusammen durch die Kante laufen. In den anderen 30% hat man immer noch die bessere Position und kann den anderen Töten.

Um bessere Gear zu bekommen kann man Leute auch FESSELN ... ist viel anspruchsvoller als einfach draufzuballern.
 
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@Olunixus
Der Patch kam heute (11:27Uhr 5.Feb.2014) raus. Es gibt Part 1 und Part 2, da es nicht auf eine "Ankündigung" gepasst hat . Es handelt sich aber um einen gemeinsamen Patch.
 
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