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BF4 [Sammelthread] Battlefield 4 Spielerfahrungs- & Meinungsaustausch

SSD Master Race... Gibt es auch eine 100fps Master Race oder 144hz Master Race? Und eine FTTH Master Race? Ach Junge, mach dich doch nicht lächerlich.

Das schnellere/bessere Rechner einen Vorteil haben, ist schon so uralt wie es eben Computer gibt. Nur um ein bekanntes Spiel Beispiel zu nennen:
Quake 3 und die von frameabhängige Sprungweite/höhe.
 
Zuletzt bearbeitet:
Verhasse dieses Ready-System.
Kann öfters einfach 3-4 Minuten warten bis endlich der Countdown startet.
Um dann schließlich zu sehen, dass nicht mal ein Drittel des Teams spawnt.
 
Ich würde solche Proteste nicht unterschätzen. Siehe z.B. die Konkurrenz.

Bei CoD sollte die Art und Weise wie das Spiel jedes Jahr herausgebracht wird mittlerweile fast jeden erreicht haben. Der miese Support ist einfach Schwindel erregend.
Siehe aktuell bei Advanced Warfare wo falsche Versprechungen gemacht wurden.
Beispiel: Die angekündigten dedicated Server haben die Spielerschaft nie erreicht und Quickscopen sollte anscheinend nicht mehr möglich sein, funktioniert aber doch, um nur einmal ein paar zu nennen.

Lustigerweise wurde dies damals schon zu Ghosts Release geplaudert.

Auf dem PC hat man es zudem den Cheatern sehr einfach gemacht, dort funktionieren die Cheats von älteren Teilen, natürlich in leicht modifizierter Form.

Von Rekorden wie damals bei MW3 ist jedenfalls nichts mehr zu sehen, dass sieht man an den Verkaufszahlen
 
Wenn schon Protest, dann das Spiel nicht kaufen. Was anderes versteht EA nicht, und was anderes schadet EA auch nicht.
 
Nein ist es nicht. Der Ruf ist auch sehr wichtig sonst machst du nur einmal im Leben Umsatz.
 
TrueDespair schrieb:
und Quickscopen sollte anscheinend nicht mehr möglich sein, funktioniert aber doch, um nur einmal ein paar zu nennen.

Ach, das wollten die rausnehmen? Zu schade, dass bisher nichts daraus wurde, mir geht das schon seit MW2 gegen den Strich!
 
Der erste CTE Patch des neuen Jahres:

Initiative #3: CTE Prototypes – Patch #13


Happy New year! We are starting up the year on the CTE with an update!


CTE PROTOTYPES
To re-iterate for any new readers, a Prototype on the CTE means we think we have a possible solution in need of lots of testing and several updates/iteration before it could even be considered to be released.

Note: Anything we prototype risk getting cut & never released!

For instance – we might decide it’s not fitting for Battlefield, it’s too hard to understand, or plainly not worth it.



Prototype 2: “Headglitch” fix, Prototype 3: Casual Competitive Matchmaking, Prototype 5: Skill-based Team Balancing

No changes in this release for these prototypes



Prototype 4: Core Air Gameplay

GOAL: Increase skill depth to all flying mechanics while still maintaining an approachable flight model for all air vehicles. Includes re-tuning air and anti air weapons to accommodate the new flying mechanics, and also more clearly define roles of different aircraft types.



THIS RELEASE: A couple of railgun tweaks (more to come soon)

In todays update:

  • Railgun Update: impulse reduced, blast radius decreased, damage reduced



IN COMBAT DISABLES
As you probably know, we changed the way the Medic Bag worked in the Fall patch. While inline with out goal, we need to revisit this and similar systems to create a coherent player experience.

Consider this list our goal – in this patch we get closer to having this – but we are looking for your feedback now!

When looking to balance in combat disables (as we have named it internally due to lack of imagination :)), we want to make sure we make this mechanic consistent across the board, and these are the items and systems we’ve identified being effected by this:

  • Health (Medic bag, First aid pack, Auto-heal, Field upgrade vehicle heal aura)
  • Ammo (Ammo bag, Ammo pack, Field upgrade vehicle ammo aura)
  • Spawn (Squad spawn)



These are the states we are working with:

  • Out of Combat
    0.0 suppression value (or decaying below the threshold)
  • In Combat
    Being hit or bullets passing nearby
  • Increasing Suppression
    Being hit or bullets passing nearby, possible before the minimum threshold
  • In Suppression
    Above the minimum suppression threshold
  • Suppression Decaying (Exiting Combat)
    Suppression level actively declining, regardless of thresholds



HEALTH RELATED DISABLES
The current state of the health disable (Medic bag in particular) has a couple of issues, it’s too easy to get suppressed enough to have the heal disabled, and takes too long to turn back on as well.
With this in mind, these are our proposed changes to how we want it to work once finished:

  • Auto heal (personal)
    Disabled when damage is received, Disabled when in suppression.
    No real changes here, this is the way Auto heal has been working always. Of course only affected if game mode/server setting enables it.
  • First aid pack (Small pack)
    Disabled when damage is received.
    We want the small pack to be the offensive pack you pickup before going on the offensive.
  • Medic bag (Large pack)
    Disabled for X seconds when suppression is increased.
    We want the large bag to act as the “safe haven” to be used after a fight occurred, or in a safe place (you can still be in combat behind low cover, place them out of combat!).
  • Field upgrade Sphere (in vehicle)
    Disabled for X seconds when suppression is increased.
    We want to align these with the med bag for consistency.
    Note: First pass tuning would be to match the X seconds exactly to suppression decay so they start working again the second suppression levels start decaying at all. It should not wait for zero suppression.



AMMO RELATED DISABLES
Again, for consistency the goal here is to align how health and ammo works, and make these new timings correlate so a player can learn what to expect when coming out of In Combat state.

More information on specific ammo related changes in coming updates!



SQUAD SPAWN RELATED DISABLES
The intent here is to minimize the issue where an enemy spawns on the player you are actively engaging in a firefight. Where a mid fight reload (of the faster kind) won’t mean more enemies spawn if you keep engaging the enemy post reload.





PATCH CHANGES
These are changes in this patch:

  • No more Santas!
    As the holidays are over (for this time around), the reindeer, heads and other things have been reverted to normal again – until next time!
  • Netcode fixes
    Potential fix for the “wrecks” issue: This will need specific testing, and we are going to try and break it in the CTE-playtest this week
    Increased High frequency cone rate to 128k from 100k (should improve this slightly)
  • In Combat disable changes
    Fixed the bug where healing a soldier was resetting the last damage timer in his health component.
    Fixed the deploy screen spawn on soldier suppression check to test for real active suppression (over the threshold) instead of just testing the suppression value building up.
    Medic Bag data set to check for 1.5 seconds of last damaged time.
    Changed the supply spheres to test soldier last damaged time instead of the suppression directly (real active suppression already zeroes the last damage time so that case is still handled).
  • Obliteration Competitive Changes
    Competitive radar sweep was never getting activated. Set to 10m
    Operation locker: Added more cover to outside area of prison
    Capture playername when bomb is armed in case the bomb armer disconnects early. Fixes empty string in scoring summary.
    Fix bomb detonator names not showing up on spectator late join
    Hide scoring summary text if no one detonates bomb
    Bomb can only be dropped in the crouched or standing position
    Bomb can be picked up again after 1.5s if carrier drops the bomb (originally it was 0.5s before the bomb was ready to be picked up)
    Disabled 10% speed penalty when carrying the bomb on competitive only.
    Fix for 1P light not synced up to when bomb carrier is in delayed beacon mode.

und:

DDTgZoD.png
 
AW: [Sammelthread] Battlefield 4 Spielerfahrungs- & Meinungsaustausch

Und es werden auch bei CoD jedes Mal immer weniger Käufer, dabei hat Activision es noch nicht mal wirklich verkackt bei der Community.
Sind auch so Kleinigkeiten wie leere Versprechungen.

Dazu kommt auch noch dass die CoD Community primär aus Teenis besteht, die noch nicht so weit denken wie Erwachse und weniger handeln.
 
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Wenn du "unterdrückt" bist, dann heilt dich das Medi Kit nicht.
 
Eigentlich finde ich das sinnvoll und iwie auch einen kleinen Ticken realistischer. Allerdings gehören die LMGs generft und damit der Supporter geschwächt - (Viel) mehr Recoil!
Beim Bewegen sollten die Teile am besten so gut wie gar nicht mehr treffen.
 
Sollte wohl mehr taktik in das Spiel bringen.
Sie hätten einführen sollen das sich die Medic`s nicht mehr selbst heilen können, somit hat man keine Medic-Rambos mehr die nur an sich denken und auf jeden Fall mehr teamplay.
Frage mich weshalb DICE nicht darauf gekommen ist.
 
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Und das erreicht man dadurch in dem man Team unterstützende Maßnahmen weiter kaputt patcht?

Warum sollte man noch den Assault spielen? Defi kostet viel Zeit und das Medi Kit kann man auch direkt sein lassen (man wartet einfach auf den langsameren Auto Heal). Dafür habe ich (Supporter Klasse) unendliche Munition, C4/Claymores und ein 200 Schuss Gewehr, was kaum ausbricht.
 
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