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News Until Dawn Remake: Die PC-Version startet mit technischen Problemen

speedtree schrieb:
Gut sieht es zudem auch nicht aus. Grausam optimiert....
Es ist weit weg von gut optimiert, da geb ich dir recht. Aber es sieht in meinen Augen schon sehr, sehr gut aus. Die Beleuchtung, die Texturen und die Charaktermodelle sind auch in der UE5 wirklich gut gelungen, nur die Animationen sind hart over the top. Das waren sie schon damals, aber vor 9 Jahren war Until Dawn noch eine Neuerung. Heute wirkt das alles wie extremes Overacting und ist teilweise schon unfreiwillig komisch bis gruselig.

Aber ansonsten find ich UD in seiner UE5 Variante ein wirklich schönes Spiel.
 
snickers303 schrieb:
Und wie gesagt, ich kann absolut nachvollziehen, das man es mit dieser Art von "Gameplay" nicht allen Recht machen kann, aber das ist ja auch gar kein Thema.
Weiß nicht mehr von wem das stammt aber jemand hatte mal gesagt:
Ein Spiel für alle ist ein Spiel für niemand.
 
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Richtig schade, ich fand das Spiel damals auf der PS3 echt genial. Vor allem wenn man mit mehreren Personen eine Art "Movie Night" macht, man zu fünft spielt und jeder hat mindestens einen Character.

Aber 70€ für ein knapp 10 Jahre altes Spiel zu verlangen, und dann auch noch in so einem miserablen Zustand, ist einfach nur frech von Sony.
 
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@Captain Mumpitz Du hast recht, das war sogar "schon" die PS4. Danke für den Hinweis :)
 
Das größte Problem bei der Sache ist, dass der teils unfertige und lieblose Rotz mittlerweile standardmäßig mindestens 70€ kostet.

Der Pile of Shame ist groß genug für den Winter.
 
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Zumindest ein Patch ist raus:

Welcome back, friends and fans!

Until Dawn
Patch 1.05
is now live for PS5 & PC.

🔧
Fixes

  • Fix for Mike sliding around the Sanatorium in Chapter 9
  • Fix for Chris dropping into place after viewing the Wanted Poster clue in Chapter 1
  • Performance fixes to address black screens and frame drops
  • Performance improvements for lower spec PCs & Steam Deck
  • Touchpad for certain interactions on DualSense wireless controller now enabled by default (if you have already installed the game, reverting controller settings to 'Default' will apply this fix)
  • Fix for AMD FSR's Frame Generation not working as intended
  • Fix for VSync setting not working as intended
  • Fix for Resolution Scale setting issues
  • Fix for dll error causing Steam Deck to fail on boot
  • Fix for crash which occurred when booting the game whilst it is still installing on PS5
  • Fix for transcript scrolling not working via mouse
  • Fix for a crash that occurs around the shed in Chapter 8
  • Fix for HDR settings not functioning as intended on PC
  • Fixes for some frame pacing issues on PS5
  • Fix for Screen Resolution % resetting to 25 when settings were changed, which resulted in pixelated visuals
  • Fix for settings not being saved when exiting the game
  • Fix for UI prompts appearing off-screen when playing in 16:9 aspect ratio
  • Upgraded to FSR 3.1.1 (Unreal) which fixed some Frame Generation feature issues
  • Fix for Sam being trapped outside of the Sanatorium in Chapter 9
  • Fixed stuttering when viewing in-game movies (Butterfly Effect, Sam Bus sequence)
  • Save/Load fixes to address blockers when hitting Continue to play (fixes progression blockers throughout the whole game. This fix will retroactively fix any previously affected saves, also)
  • Fix for Dolby Atmos not working as intended
  • Other miscellaneous fixes

🧠
Known Issues/Fixes to come

(issues we are aware of, and are actively working on fixes for)

  • Frame Generation is not fully independent of using an upscaler
  • Full monitor selection support
  • Raytracing tweaks
  • Fixes for potential login issues with the PlayStation Overlay
  • Fix for anti-virus interfering with the game and the crash reporter
  • Some people have reported issues with anti-aliasing and DLSS. We will be investigating this with NVIDIA
  • Temporal Super Resolution is getting an upgrade to fix some of the issues with aliasing on hair and other areas
  • HDR is currently exclusively fullscreen only, and will be changed to support Borderless etc.

We are working with our partners at AMD to address any ongoing issues with FSR and Frame Generation. If you experience issues when using it (such as crashes) please let us know. We will continue to closely monitor player bug reports in preparation for our next update.

Quelle:
https://store.steampowered.com/news...=103582791474381937&emgid=4660753243339064338
 
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