Kraeuterbutter
Admiral
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Kraeuterbutter schrieb:@Tunk
vielleicht könnte das aber auch ein Grund sein für Voodoos aussage ?
vielleicht gibt es mehr Parameter als nur die reine Auflösung ?
Valve schreibt z.b.:
"Sehr kurze Beleuchtungszeiten verbessern die Schärfe während Bewegungen um das 5-Fache und die globale Beleuchtung verhindert ein Verschwimmen des Bildes. "
also vielleicht gibt es hier Unterschiede zw. den verschiedenen Brillen die wir gar nicht kennen
bin gerade bei einem REview zur Index auf einen Satz gestoßen wo die Reverb auch erwähnt wird:
Overall clarity on Index pulls ahead of the Rift S and Vive Pro however, which is thanks to the super low persistence, high refresh rates, and lens differences. Index’s overall clarity even competes well with HP’s Reverb headset, which has much higher resolution of 2,160 × 2,160 (and thus more resolving power) but quite a bit of mura, and can’t run at such high refresh rates or with such low persistence.
und weiter:
The high refresh rate works in conjunction with Index’s ultra low persistence to keep the image sharp even during movement.
It’s hard to explain exactly how a higher refresh rate makes the view through Index look more immersive and solid, but it definitely does. {....} It probably also helps that a 144Hz refresh rate means lower latency too.
I would go so far to say that the higher refresh rate and ultra low persistence together are the greatest contributors to the increased immersion with Index, perhaps even more so than the increase in field of view.
Voodoo spielt ja auch viel mit der index..
vielleicht kommt daher seine Aussage, das bei Bewegung der Schärfevorsprung der Reverb gegenüber der niedriger aufgelösten index schwindet.. (???)