• Mitspieler gesucht? Du willst dich locker mit der Community austauschen? Schau gerne auf unserem ComputerBase Discord vorbei!

CoD:Modern Warfare Community Talk - Modern Warfare 2019

Naja maps sind auch dringend nötig.
Weil von den 17 vorhandenen Maps 7 Gunmode only sind.
Von den übrigens 10 sind noch nicht mal alle TDM oder FFA.
Und von den 6 Maps für TDM/FFA sind 2 gute und der rest crap.
 
Bei den Maps sind einige recht OK und manche sind ein Desaster! Bei manchen würde aber schon eine Optimierung der Spawns helfen.

Meine Meinung zu den Maps (von gut bis schlecht):
  • Hackney Yard: gute close quarter Map. Spawns OK (können verbessert werden)
  • Gun Runner: einige Camper Ecken, Spawns können verbessert werden (man muss immer weit laufen)
  • Azhir Cave: einige Camper Ecken, Höhle schlechte Sichtverhältnisse, Spawns zu weit weg
  • St. Petrograd: Aufbau OK, wenig Deckung beim überqueren der Map, Spawns können verbessert werden
  • Rammaza: Aufbau OK aber sehr viele Camper, Spawns OK
  • Gazna Raid: Sehr verwinkelt und viele Verstecke für Camper, Spawns sehr weit entfernt, Spawntrap
  • Arklow Peak: eigentlich ne gute mid to long range Map, viele Camper, Spawns sehr weit weg und extremes Spawntrap!
  • Picadilly: Sehr Offen, Wenig Deckung beim überqueren der Map, Spawns weit weg und extremes Spawntraping!

MMn wären viele Probleme der Maps behoben wenn die Spawns optimiert würden. Grad das Spawntraping versaut einem Jedes Match. Man Spawnt und dann :headshot:

Bei Picadilly würd ichs zum Beispiel sehr geil finden wenn die U-Bahn zugänglich wäre und somit eine Verbindung beider Seiten der Map hat. Somit wäre man auch von Killstreaks geschützt und es würden nicht nur die langen Sichtlinien abgecampt werden. Genügend Eingänge wären Vorhanden aber diese sind zur Zeit leider Versperrt.
Aber MMn würde sich die Map somit komplett anders Spielen und vielleicht sogar recht gut werden.

Aber ich befürchte dass wir so große Veränderungen an den Maps nicht sehen werden.

PS: das sind meine persönlichen Eindrücke. Bitte hated mich nicht dafür :heilig:
Ihr könnt ja dazu schreiben was ihr so denkt :daumen:
 
Modern Warfare Patch Notes 1.07

WHAT’S NEW

NEW FREE MAPS!

  • We’ve added Krovnik Farmland to Ground War and Shoot House to Multiplayer!

NEW PLAYLISTS AND A NEW MODE!

Going live on Friday…

  • Hardpoint is now in rotation!
  • Shoot House 24/7! This includes a mixture of Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed, and Headquarters

And yes, all of this new content is available for everyone, for free, across all platforms! We’re so excited to share this new content with all of you and this is just the beginning. Thank you all for playing and keep the feedback coming!

Check below for the full list of patch notes.


General

  • Backend fixes to prevent crashes and improve stability across all platforms, include dev errors, and various performance fixes.
  • Fix for a few bugs where some streaks and Field Upgrades were able to be flown out of bounds without penalty. General out of bound fixes were also added.
  • Fix for a bug where a player being killed by an enemy with a Variable Zoom Scope would not see the zoom function in the killcam
  • Fix for the Semtex warning audio being heard at the same volume whether in a building or outside
  • In Headquarters, players were able to place a Tac Insert and respawn when their team owned the point. This has been fixed.
  • Fix for various collision issues across maps
  • Added UI that shows when XP events are active in playlists menus
  • Sprint and Tactical Sprint speeds are now back to speeds in Beta
  • Fix for a bug where the progress of the bomb defusal can be seen by the team that planted the bomb
  • Fix for a bug that revealed players to UAVs when they fired their weapons, even if they had Ghost and a silencer equipped
  • Fixed an issue where if multiple Personal Radars were active on a team, and are both marking the same enemy, only one player would see the enemy on their minimap.

RIOT SHIELD:

Fixed an issue where the throwing knife and Thermite weren’t causing the shield to go on the player’s back when thrown. We’ve also fixed the issue where explosive splash damage wasn’t working consistently. We’ll continue to tune the Riot Shield in future updates.

CLAYMORES:

Detonating an enemy claymore with bullets is now non-lethal when at full health. We’ve also reduced the trigger and damage radius and also reduced the damage width to better match the trigger width.

BATTLE CHATTER:

Removed the ability for enemies to hear when they’ve been called out by the opposing team. We also adjusted the enemy callouts so they are never from your Operator. Enemy callouts now use a more restricted cone at the hip and even more restricted in ADS when calculating whether or not to trigger. We’ll continue to monitor this and make additional tweaks to Battle Chatter in future updates.

MOUNTING:

Slight increase to recoil while mounting.

PERKS:

E.O.D. now clamps damage to a non-lethal amount, assuming the player is at full health

LIGHTING:

Continued updates to player visibility in dark windows and dark areas.

FOOTSTEPS:

We’ve increased the occlusion percentage to filter footstep sounds behind geometry and adjusted the footstep volume at a distance. We have another large footstep change coming in the next update which will make crouch and ADS movement significantly quieter. Stay tuned!

CHALLENGES/PROGRESSION/RANK

Daily Challenges and Active Missions are getting a full sweep of testing and fixes. We’ll have more updates to these systems in future updates.


  • Fix for a bug where the Infiltrator challenge was not tracking properly
  • Fix for launchers not giving XP when shooting down killstreaks
  • Fix for a bug where planting or defusing 5 bombs in Cyber Attack or SnD was not tracking properly
  • Camo challenge for “Kills After a Reload” didn’t give the player enough time to acquire a kill, so time has been increased
  • Fix for a bug where your XP require to reach the next rank was higher than the value needed


Weapons

  • 725 Shotgun: Increase to ADS and Hip Spread, reduced damage range
  • M4A1 Assault Rifle: Reduced damage range, small recoil increase
  • Assault Rifles: Increased hip spread to reduce effectiveness up close, less damage at long range for full auto 5.56 rifles
  • SMGs: Increased move speed, increased ADS move speed, small reduction in sprint out time
  • UZI SMG: Increased damage range
  • MG34 LMG: Increased hip spread, damage range reduction, small ADS slow down
  • M91 LMG: Increased hip spread, small damage range reduction
  • PKM: Increased hip spread, medium damage range reduction
  • Pistols: Increased move speed, reduced sprint out time, increased damage range
  • Crouch and Prone no longer adjust recoil

CALL OF DUTY LEAGUE

Updated rulesets for CDL competitive modes in private match

CYBER ATTACK

Fix for a bug where a player could use lose their primary weapon and would be unable to see their viewmodel after being revived by a teammate

GROUND WAR

  • Fix for a bug where players would sometimes be unable to pick a spawn location
  • Fix for a bug where a Tac Insert could cause players to spawn on the enemy home base


Special Ops

  • Pick up Intel! – In the Operations, explore Verdansk to find additional backstory information of Verdansk and the Operators.
  • Fix for scoreboards displaying incorrect data
  • XP adjustments and general backend fixes
  • Various fixes for out of bounds and parachute exploits
  • Respawn timer no longer stays on screen after teammates are revived from bleedout
  • Fix for issue where the Munitions were not usable after respawning via Gunship
  • Fix for losing your weapons when picking up the core
  • Achievements can now be unlocked in CP
  • Fix for issue where players could spawn with their weapons in the downed state
  • Picked up Munitions no longer carry over from match to match. Only the Munitions you purchase with points will.
  • When respawning via the Gunship, you will no longer be given the Tank role
  • Selecting an Allegiance Operator or Allegiance as a favorite faction will now properly assign the voice of the correct operator
  • Operation Headhunter: Fix for a bug where players are not able to lock missiles onto the final boss helicopter
  • Operation Crosswind: Adjusted stealth for gameplay
  • Operation Paladin:
    • Fix for a bug where there was no UI or indicator of where to go or how to finish the objective after defending the 3rd arms crate
    • Fix for a bug where the default weapon was different than the weapon a player would hold if they were placed in Last Stand
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: Goodtwist, Rush, grtty und 2 andere
nax23 schrieb:
smg's hätten keinen boost gebraucht
Finde ich auch. Ich halte die MP5 sowieso schon für op.
Der Nerf für die M4 und vor allem(!) für die 725 ist aber sowas von überfällig.

Kann hier jemand Bescheid geben sobald der DL verfügbar ist? Wäre mir grade recht wenn der Patch heute noch kommt. WE-Session steht an :daumen:
 
ist schon seit 2 Std. verfügbar. 12 GB
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: Stuxi
dann muss ich anfangen zu laden damit ich am Abend fertig bin 😂
 
Das sind doch mal auf dem Papier gute Änderungen.
Jetzt noch das die Zeit bei den doppelten XP Token erst abläuft, wenn man auch in einem Spiel ist und nicht schon in der Lobby. :p
 
Schon mal gute Änderungen, heute abend mal testen. Aber als ob es jetzt so schwierig ist einen verdammten Plant- und Defusesound einzubauen... :rolleyes:
 
Paar Wochen draußen und schon neue Maps, da könnte dich BFV mal eine Scheibe von abschneiden :D

Freu mich, die Änderungen sind auch alle sinnvoll :)
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: SapphireXP
ich geh jetzt einfach mal davon aus dass wir nicht wie früher alle 3 Monate 4 neue Maps erhalten sondern jeden Monat 2-3 neue dazu bekommen.
Würd mich auch nicht wundern wenn wir in naher Zukunft All-Time-Favorite Maps wie Terminal oder Rust bekommen.

Die haben bestimmt schon einiges vorbereitet und warten nur noch auf Release.

Würde MMn zumindest Marketing-Technisch Sinn ergeben, wo sich der Konkurrent von Dice bei neuen Maps ja nicht grad mit Ruhm bekleckert hat.
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: Rush
-Die Challenges funktionieren immer noch nicht
-Der Nerv der 725 ist kein Nerv sondern ein vorsichtiges Streicheln (rennen ach gleich viele rum damit wie vorher)
-die neue Map ist mit der Spieleranzahl in Public ein ziemlicher Clusterfuck
 
Habe nach dem Update 2 Bugs:

1. Alle Waffen werden mit Level 1 angezeigt
2. Die Missionen (z.B. 35 Kills mit Shotgun) werden jedes Mal abgewählt und die Kills nicht gezählt

Hat das sonst noch jemand?
 
Waffen werden mir auch mit 1 angezeigt
 
Hab auf FB auch direkt gelesen das die Herausforderungen trotzdem Buggy sind...
Die Maps auf den ersten beiden Bildern erinnern direkt an Maps aus den Vorgängern xD
Die Cargo mit dem ganzen Rasen an CoD 4 und die andere an BO4

Rust ist doch auch aus Vorgängern?
 
Gestern kurz ne Runde gespielt und eine wirkliche "Änderung" merke ich nicht.
Die Shotgun ist immer noch OP und hat eine viel zu weite Range, M4 schießt immer noch wie ein Strich und macht ohne Ende Damage. Ist auch komisch wie eine Waffe die man ziemlich zu Anfang bekommt komplett ohne Attachments wesentlich besser ist als eine AK die man erst mit Level 53 bekommt. Vom ADS Speed ganz zu schweigen...
Wenn man stirbt und von einem zum nächsten Mate gehen will wird mir immer wieder "Loading Player" angezeigt...was zur Hölle muss denn da bitte laden?!
Außerdem bleibt die Kamera dann teilweise einfach da stehen wo man gestorben ist und man kann alles ansagen was natürlich fleißig genutzt wird.
 
sehe es auch so, dass die shotgun kaum, bis gar nicht genervt wurde.
schritte sind immer noch viel zu laut.
claymores sind genervt. man kann sie jetzt abschiessen, ohne gleich selbst mit hops zu gehen.
shoot house ist eine sehr kompakte map, auch wieder mit viel ecken zum campen. für mich aber bisher die schnellste map.
 
Hey
Mal ne Frage an die PCler. Muss man das komplette Spiel, also Singleplayer + Multiplayer downloaden oder
geht auch nur der Multiplayer bzw. reicht das aus? Wie viel GB muss dafür geladen werden?
 
Du kannst leider nur alles zusammen laden. Zu Release waren das 117 GB.
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: Mirtazapin
Zurück
Oben