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Dead Island AT PEGI [Sammelthread]

AW: Dead Island AT PEGI

Vielen Dank an den Thread hier, aufgrund der Berichte hatte ich mir das Game gestern geholt und ich muss sagen, ich bin sehr sehr angenehm überrascht. Bin atm Lvl 8 und die Atmosphäre die das Spiel erzeugt habe ich lang nicht mehr gesehen!
Danke!
 
AW: Dead Island AT PEGI

escrivel schrieb:
Bin atm Lvl 8 und die Atmosphäre die das Spiel erzeugt habe ich lang nicht mehr gesehen!
Danke!

Habs gestern nach knapp 18 Stunden Gesamtspielzeit (bin nur der Hauptquest gefolgt) beendet und kann dir sagen dass die Atmo bis zum Schluss nie nachlässt.

Werds mir jetzt nochmal inkl. Nebenquests im Koop zu Gemüte führen, ich hoffe hier findet man paar gute Koop Islander ;-)
 
AW: Dead Island AT PEGI

Wie komm ich an die Cloudspielstände ran?
 
AW: Dead Island AT PEGI

So bin auch durch...
lvl 45 Xian inkl 220 Quests abgeschlossen
43 Baupläne...

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was mir noch abgeht sind ein paar Waffen und zwar unverblümte Rede, Wikinger des Südens, Verteidiger der Mutterlandes und Mc Calls 9mm, Verbanner, Meisterkoch und Buschmeister....
Hat die wer gefunden?
 
Zuletzt bearbeitet:
AW: Dead Island AT PEGI

@nax:
Respekt, nur 7x gestorben. Da bin ich schon weit drüber hinaus. Aber das Game wird echt immer besser, je weiter man kommt. Bin nun Lvl 27 und mache alle quests und lasse mir viel Zeit.
In 2 Wochen hab ich Urlaub, dann wird mal wieder ausgelassen gezockt :D

Hab leider ein paar Grafikbugs:
Wenn ich mit bestimmten Leuten rede, wird der Hintergrund komplett schwarz. Nur noch die Person mit der ich rede und der Untertitel ist sichtbar (wird so reingezoomt)
Dann kommts vor (gerade wenn ich in den Abwasserkanälen rumstiefel) dass das Bild kurz schwarz wird wenn ich mich zu schnell drehe...kennt das noch jmd?
 
Zuletzt bearbeitet:
AW: Dead Island AT PEGI

so ist es halt mit geschmack...und bei mir leider gegenteilig. am anfang war das spiel toll, in der stadt fing es an zu nerven, da einfach zu viele zombies rumhingen und jetzt (kanalisation und stadthalle) erinnert mich das immermehr an das absolut grausame farcry 2. renne hierhin, renne dahin, mach da irgendwas und renne denselben weg zum genauen ende der karte wieder zurück.

egal
 
AW: Dead Island AT PEGI

also ich hab die aufträge sehr gut gefunden bei dead island... nicht dieser lieblose scheis wie sonst in jeden anderen game...
Die Hauptstadt ist aber in der Tat sehr hart... da gibt es 3 Stellen wo immer wieder 3-5 Infizierte endlos spawnen, diese gebiete sollte man vermeiden, überall sonst geht es recht gut solange man nicht durchrusht, obwohl man eigentlich auch bei den meisten einfach vorbeirennen kann um schnell zu einen schutzhaus zu gelangen...
kanalisation... ich habe gelitten.. bin dort glaub ich 2h herumgelaufen, bis ich gemerkt habe das es 2 verschiedene kanalisationen gibt und das der grund war warum ich den supermarkt eingang nicht gefunden hab...
Aber ja mir hat am besten das Resort und der Dschungel gefallen, waren sehr stimmig gemacht und irgendwie hats einfach gepasst... Es kam irgendwie die Stimmung gut rüber finde ich...
Der Schluss war für mich etwas enttäuschend, zu wenig story, aber dafür soll ja die ryder kampagne dann zuständig sein...
Ich hätt mir vl noch mehr Szenarien gewünscht wo du einen punkt verteidigen musst gegen heranstürmende zombies bzw mehr waffen zum selber herstellen nicht nur zum modifiziern
und ja die bugs müssen weg!!! Ein Freund musste 3mal sein savegame reparieren damit er weiterzocken konnte... soetwas darf es nicht geben bei einen Spiel das im Laden steht...

Bin mal gespannt was die Community so modden wird.

Achja das mit den 7mal sterben kann irgendwie nicht sein, bin allein im Gefängnis 3mal gestorben...
 
AW: Dead Island AT PEGI

@ nax23:

Savegames reparieren?
Wie geht das denn?
Habe ein ähnliches Problem...
 
AW: Dead Island AT PEGI

@nax23

ich bräuchte ebenfalls eine genaue Erklärung bzgl Reparieren der SaveGames wenn möglich :D
Hab gesagt bekommen mit dem HexEditor soll man sich ran machen, aber wie genau kA.
 
AW: Dead Island AT PEGI

Ich persönlich habe keine Ahnung wie man das anstellt, bin von diesen PRoblem zum Glück verschont geblieben.
Aber ich werde mich am Abend mal mit meinem Bekannten absprechen und eventuell kurz erläutern wie er das genau gemacht hat.
Er meinte nur es ist eine scheis arbeit... und das es anscheinend an den Quests liegt, weil wenn er die Quests zurücksetzt mit dem Hexeditor kann er wieder zocken muss jedoch die ersten paar Quests wiederholen...
 
AW: Dead Island AT PEGI

gibts das auch auf deutsch? ;D
 
AW: Dead Island AT PEGI

Ich bin zwischenzeitlich im 3. Abschnitt der "Dschungel-Periode" mit Level 31.

Leider machen sich erste Ermüdungserscheinungen bei mir bemerkbar da sich manche Quests bzw. Laufstrecken nun ein wenig ziehen.

Zudem hätte ich ein paar Mal fast in die Tastatur gebissen als ich goldene und lila Waffen auf einmal nicht mehr im Inventar befanden. Da eine "Sperrfunktion" für wichtige Waffen fehlt wird bei vollen Waffen Slots einfach die nächst beste ohne Warnhinweis getauscht. D.h. für irgendein Lot Gelumpe habe ich unbermerkt wichtige Waffen abgelegt :(

Obwohl ich bislang nur ein Problem hatte (nach Abschnittswechsel verschwanden angezeigte Quests und sind nach Rüückehr nicht mehr im Questbuch sondern werden nur noch kurz als Überschrift angezeigt) hoffe ich dass es bald zumindest einen Patch gibt der das eine oder andere noch weiter verbessert.

Dass die Tagebücher nicht untertitelt sind nervt zudem ein wenig, da hat es sich die deutsche Übersetzung etwas zu bequem gemacht.
 
AW: Dead Island AT PEGI

bei mir geht der link wegen den savegames nicht :(
 
AW: Dead Island AT PEGI

Jetzt ist es nicht mehr off :)

Aber ich zitiere mal zur Sicherheit:

Save Game won't load - Crashes (Possible Fix now included!)
Hello,

Having a problem.

Took a break for food, etc - and came back to the game, to find I can't load my save game any longer.

I can start the game
I can load another save on another character
I can start a new game

But I can't load my main character (currently in the jungle).

The game just keeps crashing every time I try to load that save.

I have tried that "En" "en" fix
I have tried to verify cache
I have tried deleting the clientregistry.blob

Restarting steam, etc in between.


When the crash happens - this the problem it states:


AppName: deadislandgame.exe
AppVer: 1.0.0.0
ModName: game_x86_rwdi.dll
ModVer: 0.0.0.0
Offset: 004eb413

that file seems to be the one that has it's knickers in a twist - but I've tried removing it and letting steam download a fresh copy - still no joy.

Anyone else having this issue? or fixed this issue?

This game is so frustrating - seems like there is no way to get any sort of dev support for it - short of hoping they mention something on their facebook page. I mean really? come on.

-----------

Others with the same issues, and their crash logs:

KyrenCross: http://www.mediafire.com/?k6tdk8ccyspta4y
Blackdragonct: http://www.megaupload.com/?d=CENOSWIB


Other threads full of users with the same issues:

http://forums.steamgames.com/forums/....php?t=2110426
http://www.dead-island.com/forums/de...dll-error.html

--

Bug Reports go here >>

techsupport@deepsilver.com

Make sure they have a nice and full inbox!

--

Join this facebook group today and rage @ the Dead Island Dev Staff with friends =)

https://www.facebook.com/pages/I-Hat...88054137876194

---

The first bonafide reply it seems our cause has finally gotten! :

Dear Customer,

thank you for your inquiry.

When exactly does it crash? Does it only crash when you load a save game?
Please provide the following information:
Download and start the following diagnostic tool "KMDiag.exe" (ca. 400KB) and
send the result file "KMDiag.zip" to us:
ftp://ftp.kochmedia.com/pub/hotline/KMDiag.exe

Send us also the crash.los from Dead Island please. You will find them here:
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\dead island\DI\Out\logs
or alternatively in My Documents


Note: If you reply to this Email please do not edit the subject line. Thank
you!

Best regards

Your Support Team

Deep Silver Inc.
Technical Support
900 Larkspur Landing Circle
Larkspur CA 94939 / USA

Technical support:
08:00 (8:00 am) Pacific Time to 17:00 Pacific Time (5:00 pm)
Phone: 1-888-883-1505
Email: techsupport@deepsilver.com
Webpage: http://www.deepsilver.com

-----------
###########
-----------

Possible Fix that seems to be working for people - give it a try - please be safe and backup your files first though:

Note 1: People have reported that you DO NOT need to have progress from the same character when Frankensteining your save files together (ie: purna + sam = win, etc)

Note 2: It has also been reported that you DO NOT need to compress you "fixed" save file once again, simply add the .sav extension and the game will still read it

Note 3: the final step that SO MANY people seem to keep missing (hence all the "corrupted save" comments - PLEASE REMEMBER TO DELETE YOUR .BLOB file in the steam folder peoples. - Cheers.

Quote:
KNR
I don't think it's good idea to delete inventory directly form savefile. It's better to this in game. Reason is this binary file have offsets inside to other parts of the data, and deleting inventory changes file size. If file size is changed then offsets will break.

Luckily progress data is near end and you can erase/replace it, and internal offsets will not change.

Then you start the game and drop useless junk from inventory to decrease file size below 10260. Its better to remove different types of equipment, becouse every character in equipment _name_ takes 1 byte in savefile.

I propose little different method:
1) Extract the save from the save_0.sav through winrar or similar.
2) Open the save_0 file in a hex editor.
3) Go near end of file and locate:
Code:

[lots of 00] 18 00 00 00 02 00 00
00 02 00 00 00 19 00 00 00 00 00 00 00 1A 00 00
00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 67 00 00
00 -> to end of file

4) Replace this part of file starting from 18 to end of file with correct section from new, non broken save.
5) Save file
6) Archive using gzip
7) Play
8) Drop different types of junk from inventory to decrease savefile size
9) Exit game
10) Check if uncompressed file size is below 1260
11) Play

EDIT:

Of course it can be automated with simple tool. Only progress data is needed for all chapters. It can be taken from fresh character started in selected chapter.
I don't have access to all chapters becouse i don't finished the game yet
Quote:
Originally Posted by CONTRA2634AD View Post
Tool worked perfectly to load my level 41 Xian character. I was at "New Game+", replaced it with Chapter 6, and it started me at "New Game+" without the crash. All my inventory still there [so I sold crafting items I had over 19 of]. Now the game saves & loads perfectly. GREAT!

Here's what I did
1) Closed out of Steam and all programs.
2) Backed up my F:\Program Files (x86)\Steam\userdata\******\91310\remote\out\save
3) Selected my broken save_1.sav in the program.
4) Chose Chapter 6
5) Clicked REPLACE STORYLINE
6) Deleted save_1.sav
7) Renamed save_1.sav.fix to save_1.sav
8) Backed up CLIENTREGISTRY.BLOB in the Steam folder.
9) Deleted CLIENTREGISTRY.BLOB.
10) Start Steam, play Dead Island.
11) Load previously-defective save.
12) Remove excess items from inventory.
13) Played game to next checkpoint where it saves.
14) Exit game. Load Game again to see if it worked.
Without Tool:

Quote:
Originally Posted by Menomena View Post
this is what I do and works for me (you can adapt for you):

1. quit game
2. quit steam
3. go to this folder: C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\88306719\91310\remote\out\sav e\
note: 88306719 is steam user id which should be a different number for you (or something like that) [I don't know how you can find out which one is yours, if you are using multiple users to login to steam]
note: 91310 is steam appid which identifies the game, currently: 91310=Dead Island

4. unpack the gzip compressed file save_5.sav with WinRar which yields unpacked file with name: save_5 (you notice it has 10260 bytes if it's below this then it's not corrupted and won't crash - hence this how you can check with WinRar just open the .sav while playing and check the size of the file inside it so you know if it gets corrupted on next load)

5. delete(or move/backup) the compressed save_5.sav

6. rename the uncompressed save_5 to save_5.sav (the game can load it even if it's uncompressed like this, just needs to have .sav extension)

7. run xvi32.exe (a freeware hex editor: http://www.chmaas.handshake.de/delph...vi32/xvi32.htm )
and open the file: save_5.sav
(you can drag-drop it)

8. in xvi32, Search->Find aka Ctrl+F for this Hex string:
18 00 00 00 02 00 00 00 02 00 00 00 19
press OK, it should position on it, then I press F3 to make sure it doesn't find it again (if it does, then it's odd and maybe the search string should be bigger - tho shouldn't happen but see knr's post for the full hex string: http://forums.steampowered.com/forum...2113006&page=6 )

looks like this:
http://i.imgur.com/6FYIT.png

9. now I open a new xvi32 instance(ie. run xvi32 again) and I do step 4, 7 and 8 for another save file ie. save_0.sav because I need it's good (progress/quests/checkpoints) data to paste over to my corrupted save_5.sav
(this implies save_0.sav is not crashing on load and thus is your good save from which you want to restore the progress you've had so far ingame ie. checkpoints and quests completed)

So, in xvi32 I open my save_0 file and find that 18 hex string
- then after the find (should be positioned on 18), I do Edit->Block mark
- then I press Ctrl+PageDown (so that I am positioned now at the end of file)
- then I do again edit->Block mark
- now the entire block I need is marked as red, and I do Edit->Clipboard->Copy As Hex String

10. I switch over to the save_5.sav xvi32 window which should be positioned on the 18 hex char (as u see in the picture)
- do Edit->Clipboard->Paste from Hex String
- then Edit->Delete From Cursor
- then File->Save
(note: do not manually move cursor position while you do above steps - in other words do as said)

now close both xvi32 windows


11. delete this steam file:
C:\Program Files (x86)\Steam\ClientRegistry.blob
(if you don't the savegame you just edited will be seen as corrupted)

12. run steam (it will say it's updating steam)
13. run game
14. load the save game, should not crash (even if your result file size was above 10260 and even if it's not repacked )
However, if filesize was above 10260, you know that you need to sell some items in inventory (ie. also those items that don't take up inventory slots like Soap, Barbed Wire, you get the idea).

NOTE: the part you replace is the progress part, which means you lose all progress/quest/checkpoints that you've had before, it's as if you started with the same progress from the save_0 file which you added to your save_5.

NOTE2: the game will load in same chapter that you left off, but some quests or stuff will be disabled, so you'd probably just want to Load Game then Quit (unless size is going to be over 10260 again, because Quit will auto save game and pack it) and then Load Game again and you'll start in the chapter that you had from the save_0 which you copied over.

I might've missed something, lemme know, I will edit this post
thanks again knr!
With Tool:

Quote:
Originally Posted by CONTRA2634AD View Post
Tool worked perfectly to load my level 41 Xian character. I was at "New Game+", replaced it with Chapter 6, and it started me at "New Game+" without the crash. All my inventory still there [so I sold crafting items I had over 19 of]. Now the game saves & loads perfectly. GREAT!

Here's what I did
1) Closed out of Steam and all programs.
2) Backed up my F:\Program Files (x86)\Steam\userdata\******\91310\remote\out\save
3) Selected my broken save_1.sav in the program.
4) Chose Chapter 6
5) Clicked REPLACE STORYLINE
6) Deleted save_1.sav
7) Renamed save_1.sav.fix to save_1.sav
8) Backed up CLIENTREGISTRY.BLOB in the Steam folder.
9) Deleted CLIENTREGISTRY.BLOB.
10) Start Steam, play Dead Island.
11) Load previously-defective save.
12) Remove excess items from inventory.
13) Played game to next checkpoint where it saves.
14) Exit game. Load Game again to see if it worked.

Link to Tool Post:

Quote:
Originally Posted by knr View Post
I created little tool for making this process a little less painful. You probably still need to delete Steam cache, etc.

http://www.mediafire.com/file/bj7m55...ectChapter.exe

It allows to replace storyline data in chosen savefile. Broken or not - just overwrites this data with default storyline for selected chapter.

It's incomplete but i tested it on 1 savefile and it appears to work.
Currently it has chapters 1-14. I don't have acces to later chapters and can't extract storyline data for them.

Please test it and write if it works for you.

EDIT:

It requires .NET 4.0 to work
 
AW: Dead Island AT PEGI

Hi,

ich habe jetzt das Spiel durch, und bin gerade beim zweiten Durchlauf.
Gibt es Gewehrmunition im ersten Akt? Spiele mit Purna und Nahkampfwaffen hab ich keine guten...
 
AW: Dead Island AT PEGI

Sieht so aus, als habe die eierlegende Wollmilchsau Dead Island Helper Tool in der Beta 1.92 jetzt so ziemlich alle Fixes an Bord, von denen bisher berichtet wird - DI Helper Changelog & Download.

Auch dabei ist eine "Schnellspeicher" Funktion. Ob die wirklich funktioniert hat, seh ich beim nächsten Zocken. Hab die arme Purna mal mitten im Dschungel stehenlassen. Mal gespannt, ob das genauso lädt.

Siruz schrieb:
Da eine "Sperrfunktion" für wichtige Waffen fehlt wird bei vollen Waffen Slots einfach die nächst beste ohne Warnhinweis getauscht. D.h. für irgendein Lot Gelumpe habe ich unbermerkt wichtige Waffen abgelegt :(

Das ist irgendwie sehr seltsam. Ich kann weder schlechtere noch bessere Waffen aufnehmen, wenn das Inventar voll ist und muss erst manuell was fallenlassen, um Platz zu schaffen. Automatisch geht das aber nicht.


Siruz schrieb:
Gibt es Gewehrmunition im ersten Akt? Spiele mit Purna und Nahkampfwaffen hab ich keine guten...
Untote und Knarren sind irgendwie nicht so das perfekte Paar. Bei den freundlichen Hausbesetzern in Moresby reicht einmal gut zielen und sie haben nie wieder Kopfschmerzen in Ermanglung eines solchen. Bei stinknormalen Walkern kann man locker 1, 2 Magazine ihnen direkt ins Gesicht feuern und die juckt's noch nicht mal.

Da lohnt eher kräftig zuschlagen und die Knarre aus der Rage-Spezialaktion zu nutzen, inklusive passender Upgrades im Skill Tree.
 
AW: Dead Island AT PEGI

mazzury schrieb:
Das ist irgendwie sehr seltsam. Ich kann weder schlechtere noch bessere Waffen aufnehmen, wenn das Inventar voll ist und muss erst manuell was fallenlassen, um Platz zu schaffen. Automatisch geht das aber nicht.

F Taste gedrückt halten, dann müsst er die Waffe aufheben und im gegenzug die Aktuelle in der Hand wegschmeissen.
Ich glaube zweimal F schnell drücken geht auch, sicher bin ich mir nicht.
 
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