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[Gothic 3] Sammel-Thread

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leadclown schrieb:
die spielzeit ist meiner meinung nach zu lang. zu große welt mit zu vielen miniquests die sich ähneln.

Seit wann ist lange Spielzeit schlecht? :D Wenn's Spiel Spaß macht, bin ich froh, wenn ich nicht schon nach 8 Stunden - wie bei Shootern - das Ende sehe.

Und bei Quests gibt's nur 2 1/2 Arten von Quests: kille A, hole B, bring C nach D.

Aber gerade bei Gothic fand ich durch die guten Questbeschreibungen, dass ich nicht immer das selbe mache.

Wirklich schlecht sind nur die langen Wartezeiten beim Laden und vor allem das Kampfsystem, wobei letzteres wieder zu häufigem Auftrteten von ersterem beiträgt.
 
Loopo...dein Satzbau gefällt mir ;)



Ich könnte nun selbst suchen, aber ich frage lieber schnell: Gibt es denn nun einige Patches?

Und, ich finde das Kampfsystem etwas heavy! Zb, muss man zu Beginn diese Wildschweine umbringen. Woa, das ist wirklich schwer, finde die Viecher irgendwie zu...naja, starkt. Die einzige Taktik die funktioniert, welche ich übrigens hasse, ist, rückwerts zu laufen, und immer wieder einen Hieb auf die Grunzer ausführen. Stellt man sicht vor diese und fuchtelt mit dem Schwert rum, hat man sogut wie keine Chance. darum werde ich das SPiel auf easy spielen.


___
Jan
 
Den offiziellen Patch 1.12 runterladen und dann den 1.4 Community-Patch - beides zu finden auf der World Of Gothic Homepage.

Gerade zu Beginn bzw. gegen große Mobansammlungen ist zu empfehlen, mit dem Speer zu kämpfen. Durch die große Reichweite werden so manche Kämpfe einfacher. Und vor Super-Duper-Mobs flüchtet man mit dem Bogen in der Hand. ;)
 
nur gerade bei gothic 3 machte mir die lange spielzeit schon ein wenig zu schaffen. gerade weil die quests immer die gleichen waren.
wenn man dagegen gut unterhalten wird (G2+NDR) ist eine lange spielzeit natürlich immer herzlichst willkommen.

@ reiskocher

für die wildschweine sind feuerballspruchrollen gut. einfach in ardea und umgebung die kisten leeren und man findet 4-5 rollen.
dann niemals alle vier angreifen, sondern einzeln weglocken.

warte bis du auf warane triffst :freak:
 
In der aktuellen Version (1.12 oder 1.4) gibt es, so scheint es mir, keinen größeren Fehler, die das Programm inhaltlich oder technisch nicht spielbar machen. Die größten Markel , die mir aufgefallen sind, hingen mit der Grafik und dem Rest der Engine zusammen (Schrumpfköpfe, fehlerhafte Modelle, kein AA, schwebende Objekte, Clippingfehler, schiefer Horizont, Weitsichtprobleme, krasse Lichteffekte, Speicherfehler, arge Performanceprobleme). Einige Probleme sind, Gott sei dank, durch Tweaks und ähnliche, kleinere Modifikationen behebbar oder zumindest annehmbarer.

Du solltest dir von Gothic 3, sofern du die Vorgänger gespielt hast, jedoch nicht allzu viel erhoffen. Die schon angesprochene, zu große Spielwelt zieht das Spielzeit unnötig in die Länge, da im Endeffekt eh immer nur die selben Aufgaben zu "lösen" sind - das Wort "erledigen" trifft es wohl besser. Soweiso sind alle Aktionen und Spielabläufe eher stumpf gehalten, z.B. das Kampfsystem, die Dialoge, die Hauptaufgabe, die erzählerische Dichte und Dramaturgie.

Nichtsdestotrotz gibt's auch einige positive Aspekte: mit einer Geforce 8800 kann man wahrscheinlich das Spiel in voller grafischer Pracht erleben (eventuell auch mit AA), die Landschaft und die dortige Liebe zum Detail faszinieren, das Lernsystem ist vielfältig, wenn auch zu einfach und die Akkustik ist hervorragend.
 
Weisst Du zufällig ob das Feuerkelch-Quest mittlerweile abschliessbar ist? Das müsste, wenn, durch die Community-Patches möglich geworden sein.
 
die kelchquest ist mit den fanpatches gefixt worden. den letzten kelch kann man jetzt bei frithjof abliefern.
 
Hahaha, ich kann den Patsch 1.12 nicht installieren.

Immer wenn ich das Verzeichnich eingebe, auf weiter klicker, erscheint wieder das Fenster wo man den Zielpfad eingeben muss, nur c:\.... Klicke ich auf weiter, passiert nichts. Ist das Problem bekannt?

___
Jan
 
ist zumindest mir nichts bekannt. per autoupdate geladen oder extra? probiere jeweils mal das andere.
 
leadclown schrieb:
nur gerade bei gothic 3 machte mir die lange spielzeit schon ein wenig zu schaffen. gerade weil die quests immer die gleichen waren.
wenn man dagegen gut unterhalten wird (G2+NDR) ist eine lange spielzeit natürlich immer herzlichst willkommen.
Es geht vor allem darum, dass sich der primäre Storystrang im Prinzip auf sehr wenig begrenzt, während es viele voneinander unabhängige "kleine" Nebenquests gibt.

Die Vorgänger waren da gerade durch das "Kapitelsystem" verzwickter und interessanter.
 
Gothic 3 v1.5 Community Patch

Description:
Fixes:
– The river and ocean sounds
– Ingame time display with graphics
– adjusting the depth of field-effect in the options menu
– Quicksaves with time mark
– Roast meatbug meat at a campfire
– New random loading screens
– As well as a slight optimization of the memory usage

Download (24.7MB)
 
Hehe, du lässt es ja so aussehen als hätte sich da kaum was getan. :)

Full Changelog

- Slightly improved memory-use.
- The error "Scripted state is not registered: ZS_Spectator!" is removed
- When an NPC leaves the party, the accompanying message is not shown twice anymore.
- By a deadly fall as an animal the death-animation is acted.
+ Also for the quicksaves the date of the save is shown.
- Resolved graphical errors that could appear when the intro-videos are deactivated.
- Resolved exploit when brewing potions.
- It is no longer possible to insert empty inventory/spell-fields into the quickbar.
- Even when an NPC is long dead, it is still possible to act all the dialogues about him.
- Reading of the stone tablets does not cause an addition and subtraction anymore for "Ancient Knowledge".
- Pressing "Backspace" does no longer cause the end of the dialog.
- Corrected erroneous request of the memory-status.
- Several dialogues are now recorded in the corresponding questlogs.
- Bradleys slavelist and Ashtons goldlist will not be shown rolled up while Marik reads them.
+ Some until now inactive dialog clippings with Kor-Shach, Sanford, the Montera barkeeper, Umbrak, Rovold, Tom, Wilson, Gnar, Iomar, Diego, Myxir, Navaras and Kerth are now released.
+ Kerth is now available as teacher, Myxir as teacher and trader.
- The removed quest "10 pieces of gold ore" is now completely deactivated.
- The quests "Liberate the desert from the reign of the Hashishin!", "The chest of the alchemists", "Ore thieves", "Kill Orcs!" and "The druidstone of the wolf" are now started properly.
- Steve now speaks his first line with his own voice.
- Corrected the number of "Wild Lions" in the quest "The ruins of Bakaresh".
- Ugolf takes in the quest "Ore for Ugolf" the agreed upon 50 ore from the hero.
- Pickaxes and Woodcutter Axes are now shown in the inventory under "weapons" and can be used as such.
- The Woodcutters Axe now costs 40 instead of 1 gold.
- It is now not possible anymore to use a whetstone, when one has no blade weapons at all.
- Chris now gets the 5 chunks of meat as mentioned in the dialog.
- Unlocking of Navaras as a teacher is corrected.
- After Thorald has received his equipment from the hero, he equips it.
- Thorald accompanies the hero now to the liberation of the Hammerclan-Mine.
- Problems with the quest "Become champion of the arena in Faring" resolved.
- The hero speaks the sentence "Xardas searches for the artifacts of Adanos" only once.
- Stoneroots are not edible anymore.
- Lars leads the hero now also to the pass to Nordmar when one has killed Zapotek, without buying Lars' freedom.
- The quest "Slaves for Lago" is already started with Vasco and not with the "Tired Slaves".
- The quests "The paladin Konrad wants his magic back" and "The paladin Karlen want his magic back" are now cancelled when one hands over the Fire Chalices to Grok.
- The quest "smithing in Faring" cannot be resolved too early.
- It is not possible anymore during dialogs, swimming and the use of spellscrolls, to open up the inventory or other menus.
- The rebels in the inner fortress of Faring (after the revolution) do not act unfriendly anymore towards the hero.
- After the liberation of Gotha one is not wanted for theft for previous plundering.
- 10 Reputation points added with the Hammerclan.
- Also for the quests of the Monastery of Innos one now receives reputation points.
- The quests of the Monastery of Innos can be found in the questlog under "Monastery".
- Also when Zuben is already long dead it is possible solve the game on the way of Innos.
- The quest "Report to the leader of the orcs' mercenaries in Montera" can be solved without accepting "How loyal are the orcs' mercenaries?"
- When one attacks Sugut, or attacks his camp with Nomads, he acts as a Hashishin. (Except one kills him already from range)
+ Display of ingame-time in the questlog.
+ Raw meatbug meat can now be grilled at campfires.
+ When one tries to learn a perk from a teacher, without mastering the required skills, the failing attributes and talents are shown on the screen.
+ After learning a skill or spell, the remaining learning points are shown on the screen.
+ By quests with a time limit a message is shown on the screen with "you have [xy] days time".
- If an NPC is killed by a finishing move, his life-energy is reduced to zero.
- If one "sends back" a summoned creature, it's life-engergy is reduced to zero.
- You can't give healing potions to summoned creatures anymore.
- When the hero is knocked over in combat, he does not regenerate mana anymore.
+ Men and Orcs that are hit hard enough with a headknock arrow drop to the ground for a short while.
- Fire arrows and exploding arrows set the enemy on fire now when the bow is drawn far enough.
- Skeletons now receive damage from fire arrows.
- It is now not possible anymore to damage golems with normal bolts or arrows. Exceptions are the headknock arrows and blade quarrels; as well as the fire and explosion arrows on ice golems.
- It is now possible to preset both arrows as well as bolts from the inventory.
- Ranged weapons can now be re-equiped with the spacebar.
- Resolved bug where the hero equiped a ranged weapon without ammunition.
- It is now impossible to shoot bolts with a bow.
- Failure removed where the Orc bosses would not attack anymore even though several cities had been liberated.
- Lecterns / Stone tablets are not read twice anymore.
- The hero is protected from uselessly trying the "Animal form" spell.
- Torches are removed from the inventory after being used.
- The spell "Flame sword" is consumed after use.
- Late ‚Tutorial'-messages for Gorn, Lester, Diego and Milten will be blocked then.
- The weapon "Moonblade" cannot be whetted, blessed or poisoned.
- The skill "Resistance to cold" now has the correct implementation.
- The skill "Improve robes" now has the correct implementation.
- The skill "Improve armor" now has a more clear effect
- The skill "Make excuses" is more effective - the higher the thief skill of the hero, the lower the risk to get caught.
- The effects of the skill "Manaregeneration" are reduced.
- Picking up teleporter stones, arrows and bolts does not lead to attacks of bystanding NPCs.
- Drinking magical potions does not consume mana anymore.
- Spellscrolls and Spells from the magic-book require the same amount of mana.
- NPCs hand over the agreed reward in the full amount.
- In general, quests cannot be resolved or obtained by trading the involved goods with the questholder.
- Tamed animals are not released anymore by simply clicking them, but require an explicit "Go back now!".
- Summoned creatures do more damage again.
- The hitting chance of "Fire rain" for larger enemy mobs is slightly improved.
- Implementation of "Transform into Bloodfly" improved (navigation, altitude drops).
- No reforming and rebirth anymore of the hero after dying as an animal.
- Correction for the calculation of the life energy with transformations.
- The hero does not regenerate endurance, life or mana points after his death.
- The problem that - in some savegames - in a conversation the "End"-option disappeared is resolved.
+ The hero unequips teleporter stones automatically after use.
- The health bar of shrines is removed.
- Ancestor stones can be placed on their runic sockets even after the choice for Adanos ("Xardas ending").
- Changing a weapon to another (melee, ranged, magic) while being hit at the same time does not cause a mix up with another weapon being equipped anymore.
- The hero can read the "Chronicles of Dominance" only after having obtained the required information from Myxir and Dargoth.
- The recipe for "Deadly poison" is removed from the game totally since the poison itself is not even implemented in the game.
- Booze, Nordmar Noggingfog and Stollengrollen can be distilt at the alchemist bench, instead of being brewed in a cooking pot.
- While the hero is eating, drinking or reading, it is not possible to select a teleporter stone or spell from the inventory anymore.
- The hero does not receive any experience points anymore for his own suicide.
- Ore blanks, magic ore blanks and meat cleavers cannot be equiped anymore.
- For spellscrolls lying around the name is indicated.
- Hits with a headknock arrow do no longer result in fire effects.
- The duration of quests with a time limit is now determined more exactly.
+ River and ocean sounds can now be heard.
- Music can be turned off completely.
+ New icon for gold coins.
+ New icons for teleporter stones.
+ New icon for the pickaxe.
+ New icon for Scavenger eggs.
- The rumble audible by Levelup and Teleport is 6 decibel less.
- Dialog options for Kaelin are sorted properly.
- Dialog options for Harek are sorted properly.
- It is now also possible to help Harek with meat afterwards, and also to help him on the run, even when Gamals order is refused.
- When one wins against Dan in the arena, it is possible to notify his slave of this.
- Tangach lets the hero enter Uruks House, once enough reputation points have been gathered.
- NPC's who have been woken up do not go to sleep again immediately.
- The last wooden shield's inventory icon is corrected.
- Quest "Go to the southern bridge with Hogar" will be started using a separate dialog option.
- The golden plates that Lares wants now are actually named "Golden plate".
- Trading rebels after a revolution are now labelled as "Trader" or "Smith" resp., not simply as "Rebel".
- The Quest "Cole the farmhand wants to go to Nemora" can now be found under "Nemora" in the mission log.
- The Quest "The orc shaman Grok wants all the fire chalices" doesn't start without the hero's agreement.
- The hero gets Thieving +1 for the quest "The soul chalices"
- Icon for "Ironstem" corrected.
- Icon of the spellbook entry "Cure disease" corrected (colour).
- Descriptions of the perks Fire mage, Dark mage and Water mage made more concrete.
- Three adjustments of the distribution of political reputation, so that exactly 100% can be reached:
-- Quest "Make Folleck go back to work in the castle yard" - plus one point regarding the orcs.
-- Quest "Approval from the ore smelters" one point less regarding Nordmar.
-- Quest "Destroy the orcs in and around the temple of Trelis" - one point less regarding the rebels.
- Three adjustments of the distribution of enclave reputation, so that exactly 100% can be reached:
-- Quest "Hunt the nasty wild boars" - plus four points in Okara.
-- Quest "Cole the farmhand wants to go to Nemora" - plus five points in Nemora.
-- Quest "The wells outside the city" - five points less in Ishtar.
-- Quest "Tjalf's chest" - plus two points at the Hammerclan.
-- Quest "Bridge orcs" - plus six points at the Hammerclan.
-- Quest "Kill the boss of the valley" - plus 7 points at the Hammerclan.
- Postprocessing options have been detached: depth of field without bloom effect possible.
- Bloom can be deaktivated on every PC system.
- The armor perks treat the robe of Adanos like a robe now, not as heavy armor.
- The quest "Thorek wants magic ore for his smithy" gets cancelled if you don't give his ore, although you're already behind time.
- The quest "Secret dealings" won't be cancelled by solving the quest "Bernado's tribute".
- The HUD now preferably selects the last map that the player selected upon opening the map list.
- The UserOptions.ini is only read once.
- Zakosh doesn't regard the hero twice for "Kill the three trolls in the hills near Faring".
- Several subtitles in Italian added.
+ New screens by loading of a savegame. (Not yet certain if it will be implemented).

The following fixes will only become effective when a new game is started, but not in already existing savegames:
- The not fully implemented skill "???" is removed from the Character menu.
- Mora Sul will not be liberated anymore by simply killing Nasib.
- Angar, Anktos, Oelk, Paladin and Orknarok do not fight at the side of the Hashishin anymore during the liberation of Mora Sul.
- No skeleton will attack an undead high priest anymore.
- More milk is to be found (with dead cows).
- Stray wolves can now also be hit with magic and ranged weapons.
+ Jaroll and Jarock now have a voice.
+ Grok has the Ruins-map in his inventory.
- Hauke no longer has a battle-axe as a weapon, but just a pickaxe.
+ Lionnesses now have a plunder-inventory.
+ The Hashishin who are called "Merchant" now actually are merchants.
+ Osmund trades entirely in herbs now.
- Flame swords cannot be bought anymore, when a new game is started.

Hoffentlich beinhaltet der nächste Patch ein paar Codezeilen die den Nahkampf optimieren.

So long...
 
Muss man für den Community Patch den offiziellen Patch auf v1.12 installieren, oder funzen die nicht zusammen?
 
erst den offiziellen 1.12-Patch dann Community-Patch installieren
 
wow, bei so vielen Änderungen muss ich langsam wirklich schonmal die DVD wieder in Richtung Rechner schubsen :)
 
ich habe so das gefühl dass es ein wenig mit den moddern durch geht, denn die tun meiner meinung nach mehr als sie eigentlich sollen.

wenn sie jetzt eine uhr einbauen ist ja noch ok, aber diverse icons verändern gefällt mir nicht unbedingt.
die leutz verändern das spiel jetzt nach individuellen wünschen und ändern es in einer form ab wie es sich PB eigentlich nicht gedacht hat.

wenn man sich das changelog anschaut denkt man G3 ist das verbugteste spiel der welt wobei die meisten dinge kleinvieh und nichtmal bugs sind. goldbeträge für waffen abändern etc.
 
leadclown schrieb:
ich habe so das gefühl dass es ein wenig mit den moddern durch geht, denn die tun meiner meinung nach mehr als sie eigentlich sollen.

wenn sie jetzt eine uhr einbauen ist ja noch ok, aber diverse icons verändern gefällt mir nicht unbedingt.
die leutz verändern das spiel jetzt nach individuellen wünschen und ändern es in einer form ab wie es sich PB eigentlich nicht gedacht hat.

wenn man sich das changelog anschaut denkt man G3 ist das verbugteste spiel der welt wobei die meisten dinge kleinvieh und nichtmal bugs sind. goldbeträge für waffen abändern etc.

Da stimme ich dir voll und ganz zu.
 
Na super....habe den Patch einfach installiert ohne die Liste zu studieren. Soll ich etwa wieer sämtliche Patches löschen und die Urversion zocken?

__
Jan
 
@leadclown und Euromaster00
3 Dumme, 1 Gedanke... :freak:
 
leadclown schrieb:
aber diverse icons verändern gefällt mir nicht unbedingt
Naja, es war ja einer der Kritikpunkte, dass sich einerseits die Icons alle ähneln bzw. man zum Teil gar nicht erkennt, was da eigentlich dargestellt wird. Insofern ist das eine sinnvolle Änderung.
 
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