- Registriert
- Jan. 2016
- Beiträge
- 1.651
Ja. Hab Loot ganz den Anfang noch vor den Unofficial Patch mit weiterem Hinweis gesetzt. So dass das Motto die Loadorder mit Loot festlegen zu lassen viel deutlicher hervorgeht. Danke für die konstruktive Kritik.
Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: Diese Funktion ist in einigen Browsern möglicherweise nicht verfügbar.
fanatiXalpha schrieb:gibts was neues von SKSE?
n passing. I have been working with Mardoxx on the SkyUI team and he has completed a first pass at the SWF changes needed for SkyUI for SSE. In the dev post above I state that I have been working on the Scaleform decoding which is needed to support SkyUI. There is more work on the UI and Gameplay hooks also needed to support things, and I need to do a validation pass on the Inventory and ExtraData code.
So things are in progress - but nothing is complete yet.
Time for another update. I know at this point that I am unlikely to put together a video this week, with some substantial real-life deadlines. Progress is continuing at a good pace, but I am finding that to finish up pieces I am interested in I have to bring in other pieces. Everything is interconnected and sometimes you can't simply disconnect them.
So where am I? Well I solved the issue with Actor.SheatheWeapon() - there was an extra virtual function in the vftable. But mainly I have been diving into the Scaleform code that we'll need to support SkyUI. Not far enough along there to test anything - but finding most of the addresses and things are compiling - at least until I try to put the hooks in place to activate things. Those require another two sets of hooks (UI and Gameplay) to be pulled in. Which is the next step.
I also spent a little time getting a sense of exactly how much work there is to get a full port of SKSE over to SKSE64.
For Skyrim there are 897 game classes we need to decode and verify. Some of these are small and straight-forward classes with only one or two data points. Others are gargantuan.
We have 221 addresses we need to find and keep up-to-date with every new build. A large number of those addresses are RTTI values we need for casting, which is more or less completely automated. Other key addresses are for global objects (like the player, the DataHandler, the console) and functions we need to call or hook (print to console, heap allocation and free, LookupFormByID).
Finally we currently provide 769 new papyrus functions that will all need to be validated. So I guess I will be writing some form of regression/unit test plugin again so that we have something to test against each build to be sure we haven't broken anything. I had one of those for OBSE back when we only had a hundred or two functions. It took forever to write and keep up to date.
So I haven't taken the time yet to determine exactly how much progress we have made so far. I'll need to set up something to keep track. I know the number of papyrus functions brought over and validated is quite low. I haven't been bringing papyrus functions in until I was ready to test them or use them for a demo. More of them may work - I just don't know.
In any case - we'll be working on this for some time yet. I just wanted to give folks an idea of the scope of the work. As more of the functionality comes together we'll start figuring out a release plan. Still no timeline at this point.
combatfun schrieb:Ich habe eine "Schnelltuning" Variante für Leute eingefügt, die nicht so viele Mods installieren möchten/und oder einen schwächeren Rechner haben....
Die Lootreihenfolge passt, allerdings wird mir im Loot bspw. unter Update.esm diese Meldung angezeigt: "SSEEdit found 235 ITM records and 91 deleted references. A cleaning guide is available here." Muss ich da etwas machen oder kann ich die Meldung ignorieren?
Skyrim möchte ich weiterhin mit der deutschen Sprachausgabe spielen. Bei welchen Mods könnte es da Probleme geben?
R1c3 schrieb:Dem Guide folgen natürlich.
Hehehe...also doch nicht nur einfach spielen. Danke dir für deine Mühe, aber nun rutschen wir wieder ins "Komplexe" sprich: "Umfangreiche"(nicht ins "Komplizierte"). Klar, wenn man die Schritte erst einmal intus hat, ist es ganz einfach, aber davor muss ich lesen, viel lesen, zuviel lesen.
Hättest es einfach so spielen können. Es hätte ziemlich sicher nicht deswegen gezickt Deswegen habe ich bewusst auf SSEEdit im Schnelltuning verzichtet. Wenn es Probleme deswegen gemacht hätte, hätte man das zu einem späteren Zeitpunkt immer noch machen können.
R1c3 schrieb:... Es später während dem Spielverlauf zu machen ist auch nicht immer problemlos möglich, denn im Savegame werden ziemlich viele Informationen gespeichert und wenn man durch das weglassen des Säuberns einen Fehler in Quests hat dann wird dieser ins Savegame gebacken und kann auch nach dem Säubern für Probleme sorgen, daher sollte man IMMER vor dem Spielen die offiziellen Master Files säubern...