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News Assetto Corsa Competizione: Neue Rennsimulation mit Unreal Engine 4 und Regen

@ronrebell VR wird nicht (mehr) vernünftig unterstützt, Sie haben das auch aus der Shopseite auf Steam entfernt. Eventuell kommt da wieder etwas mit dem nächsten Update.
 
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ronrebell schrieb:
Kann man mittlerweile VR Sicht zentrieren aufm Wheel belegen?

Irgendwie bin ich wohl zu blöd dafür oder gehts nachwievor nur über die Tastatur Tastenkombination?

Das kann man schon seit 0.3 oder so über nach Links und Rechtsschauen machen. Dahinter steht in der Tastenbelegung sogar (VR Recenter) oder so ;) Das ding ist einfach, dass es leicht verzögert ist. Du drückst also den Knopf und ein paar Sec später setzt sich die sicht zurück. Aber nur die Sicht und nicht das HUD.
 
v1.0.1 Changelog

GENERAL:
  • Tweaked pit location message for accuracy.
  • Fixed wrong dynamic weather appearance during replays.
  • Enabled reverse button for the replay HUD.
  • Fixed a crash with a specific TV camera at Silverstone.
  • Fixed controller issues in Q2 and R2 sessions of Career events.
  • Fixed crash on Championship grid generation when circuit had too few pit boxes.
  • Fixed wrong audio message when the current penalty is worsen.
  • Added cut warning and drive through penalty audio messages.
  • Fixed points not loading right away in Main Career page.
  • BAT shortcuts added for Oculus and SteamVR launch modes for external game start.
  • Fixed wrong physical pit entry zone at Silverstone that lead to confusing penalties.

MULTIPLAYER:
  • Fixed crash when drivers join under certain circumstances.
  • Fixed spectator mode slot assignment.
  • Fixed Silverstone short formation lap not triggering correctly.

RATINGS:
- Fixed "too slow" (TR+CC) for tricky corners like Eau Rouge.

GRAPHICS:
  • Fixed endurance light emissive on the Lexus RC F GT3.
  • Fixed missing auxiliary lights on the Honda NSX GT3.
  • Fixed flipped mirror reflection in the Mclaren 650S GT3
  • Fixed car position offsets in the showroom.

UI:
  • Fixed preset for Fanatec Podium DD wheels.
  • Fixed various presets with wrong steer rotation values.
  • Fixed incorrect maximum opponent count in championship.
  • Removed incorrect texts mentioning early access from the user interface.
  • Fixed navigation in Setup page.
  • Fixed navigation in Main menu page.

AI
- Increased AI minimum distance during formation laps.

AUDIO:
  • Fixed bass frequencies/LFE not redirected/working properly for some cars.
  • Fixed gearbox compressor sound plays on some cars that don't have it.
  • Minor audio tweaks.

Hier der Changelog vom Update heute - KEIN AutoSave(?) :rolleyes:
 
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ronrebell schrieb:
Hat leider nicht geklappt. Muss man länger gedrückt halten?

Was erwartest du denn genau was Passieren soll? Dieses Recenter bezieht sich nur auf die Fahrersicht im Auto. Wenn du das HUD Resetten willst und SteamVR benutzt musst du die Sitzposition zurücksetzten. (Lange auf dem Menu Button am Controller drücken und danach Auswählen.)
 
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surtic schrieb:
Was erwartest du denn genau was Passieren soll? Dieses Recenter bezieht sich nur auf die Fahrersicht im Auto. Wenn du das HUD Resetten willst und SteamVR benutzt musst du die Sitzposition zurücksetzten. (Lange auf dem Menu Button am Controller drücken und danach Auswählen.)

Was ich erwarte?

Dasselbe wie in allen VR lauffähigen Rennspielen.

Ich drücke einen Button und meine VR Sicht wird zentriert. Das funktioniert so in Assetto Corsa (links rechts gleichzeitig drücken), Pcars 1,2, iRacing, rFactor 2, Dirt Rally etc.

Reden wir aneinander vorbei oder ist VR Sicht zentrieren ein unterschiedlich zu interpretierender Begriff?

Menübutton? Controller? Ich habe keine Controller bei meiner Pimax.
 
 
Find ich ein gutes Review. Basis des Spiels (Physik, Grafik, Sound) und Zielsetzung Top, aber aktueller Zustand leider mau. Zum Glück nichts, was nicht durch Patches gefixt werden kann. Braucht leider nur etwas mehr Zeit.
So wie ich Kunos kenne seit NetKar Pro und AC, there is no way dass das einzig und allein ihre Entscheidung war jetzt zu releasen. Das muss 100% aufgrund von Vertragsvereinbarungen gewesen sein und es ist auch kein Zufall dass es im Grunde der letzte Termin im Mai war. Wahrscheinlich hieß es im Vertrag mit der Blancpain Serie dass sie bis Ende Mai 2019 releasen müssen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ja, die werden Vorgaben gehabt haben, was bringt es auch das Spiel zum Ende der Saison zu bringen?
Mal abwarten, der erste Patch kam nun doch recht fix, evtl. gibt es nächste Woche schon den nächsten Patch mit Autosave. :)
 
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Ob Frist oder nicht. Derartige Bugs wie die „kurzen“ Ruckler beim rein/rausjoinen im MP existieren seit November 2018. Sorry aber wenn man einen derartigen Fehler nicht innerhalb 6 Monate fixen kann - dann weiß ich auch nicht.

Klar, man kann sagen dieser Bug sei nicht spielentscheidend aber gerade der MP soll doch der Schwerpunkt bei ACC sein.

Ich bin absolut kein Typ der Hate verbreiten will aber ich kann mir halt einfach nicht erklären was man während der EA Phase gemacht hat bzw. nicht gemacht hat?

Richtig spielbar wurde es erst mit dem 0.7 Update für mich und wenn es denn auch mal
läuft ist es ein Traum von Sim-Racing aber Kunos ist am Ende der Schuldige. Wofür hatten wir eine Early Access? Genau um sowas zu vermeiden...stattdessen schlagen wir uns heute immernoch mit den identischen Bugs rum wie vor 6 Monaten.
 
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Neuer Public Beta Patch

We are releasing a preview version of our 1.0.2 Hotfix.

It introduces many important updates.
It also restricts for mid-session saving until the desired functionality is achieved. It is currently one of our highest priorities in addition to stability.

Please note that due to changes config file encoding, switching between public beta and live may have unwanted side-effects.

To find information about how to opt into the public beta branch, visit this thread:
https://www.assettocorsa.net/forum/...ut-hotfix-1-and-the-public-beta-branch.57636/

Please keep this topic clean and indicate in your reports the version you are using!

1.0.2 Preview
(eventual public hotfix changelist subject to changes)

GENERAL:
- The .exe now starts in "-nohmd" mode if "-vr" is not specified.
This now allows direct shortcuts with "-vr" command and reduces the number of required launch modes in Steam.
- Fixed a crash when pausing the game from the helicam.

GAMEPLAY:
  • Added savegame system in Career and Championship modes.
  • Savegame feature is not available in Hotlap and Hotstint mode
  • Improved general .json encoding system.
  • Added structure to manage multiple savegames (Single Player).
NOTE: not yet enabled in the public build.
  • Added auto-saving after complete sessions in Career and Championship.
  • Fixed driver stint status in savegame.
  • Fixed incorrectly forced 10-minute driver stint length in championship and career.
  • Fixed inaccurate session results in some savegames.
  • Fixed Fanatec LEDs building in reverse order (due to a change in the Fanatec SDK).
  • Updated controller presets.
  • Fixes to MP replays (e.g. flickering spawned cars when the replay was shorter than the session).
  • Fixes to game stability.
  • Tweaks to accident/yellow-flag highlights.
  • Fixed a bug of 'ghost cars' appearing in some cases in multiplayer highlights.
  • Added option to customize weather for championship rounds.
NOTE: selecting "Custom" weather allows the player to customize the weather for every championship round before each event.
  • Fixed end-race cameras and car positions (e.g. back from replay after end-race highlights).
  • Fixed HUD disappearing after trying to play an invalid replay.
  • Revised AI skill levels in Career in various difficulty settings.
  • More straightforward session-end:
Added status message at the end of sessions informing the player to wait for all opponents to cross the finish line before proceeding to the next session.
- Fixed ignition turning off when killing the engine during pit stops.

UI:
  • Added mouse input in VR.
  • Fixed an issue with navigating the MFD in VR.
  • Fixed tyre sets section being incorrectly active when wet compound was selected in the tyre and strategy windows in the Setup screen.
  • Fixed incorrect title in the Championship car selection menu.

AUDIO:
- Audio communications optimization.

GRAPHICS:
- Added another AA method.
Temporal is now more effective against jaggies, while KTAA is more effective against ghosting.
  • Revised steering animations on various cars to delay hands switching over too early.
  • Fixed rim speed different from tyre speed.
  • Fixed slow motion rim/tyre speed in replays.

MULTIPLAYER & RATINGS:
  • Reduced the join lag when a new car model joins a session.
  • Drivers cannot join ongoing race sessions anymore (server settings option "isRaceLocked").
  • Fixed race track status not being properly reset after the race session.
  • Changed the way backend systems store data, so data is still correctly saved even under high loads.
  • Racecraft Rating calculations are temporarily suspended.
  • Rating widget now will correctly detect reconnections. While disconnected, it will simply dissapear.
  • Backend systems performance improvements.
  • Advanced MP options: Fixed the slider weights for night and rain.
  • Advanced MP options: Increased the significance of "clean": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
  • Advanced MP options: Increased the significance of "latency": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
  • Advanced MP options: Increased the significance of track weights, especially low values will massively rank down corresponding servers.
  • Matching now (almost) ignores servers in race sessions, instead of ranking them down.
  • Fixed CP servers not showing up for a number of user IP addresses.

PHYSICS & FFB:
- Force Feedback Post-Processing is now available like in the original Assetto Corsa.
Copy your "ff_post_process.ini" and associated LUTs to "Documents/Assetto Corsa Competizione/Config".
 
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Reaktionen: The3r4Z0R und cru5h3r
Sind Competition Server ausschließlich mit manuellem Getriebe spielbar bzw. ist hier Automatik deaktiviert?
 
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