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News Assetto Corsa Competizione: Neue Rennsimulation mit Unreal Engine 4 und Regen

Ich finde ACC optisch in VR mit Abstand am besten. Das hat allerdings auch seinen Preis. Wenn es gut aussehen soll, komme ich mit einer RTX2080 und i9 9900K nur auf 40fps mit der Rift S.
Den Schärfefilter finde ich gut. Den würde ich mir in anderen Sims auch wünschen. Das Ghosting ist natürlich nicht so toll.
 
40 FPS sind jetzt aber nicht wirklich Spielbar in dem Game... bei mir stürzt es immernoch ab. Zumindest mit dem Ferrari, mit dem Audi bin ich über eine Stunde gefahren :daumen:
 
Oh man, das sind ja gute Aussichten :-(
 
snickii schrieb:
40 FPS sind jetzt aber nicht wirklich Spielbar in dem Game... bei mir stürzt es immernoch ab. Zumindest mit dem Ferrari, mit dem Audi bin ich über eine Stunde gefahren :daumen:

Am Monitor ist das bestimmt so aber die Rift S berechnet Zwischenbilder, so dass das nicht so auffällt. Im Normalfall kann die nur 80 oder 40 FPS ausgeben.
 
mospider schrieb:
Ich finde ACC optisch in VR mit Abstand am besten. Das hat allerdings auch seinen Preis. Wenn es gut aussehen soll, komme ich mit einer RTX2080 und i9 9900K nur auf 40fps mit der Rift S.
Den Schärfefilter finde ich gut. Den würde ich mir in anderen Sims auch wünschen. Das Ghosting ist natürlich nicht so toll.

Mit Abstand am besten? Was bist du denn sonst gefahren. Test Drive 2 mit Vorp X? Das Pixelnachziehen ist Taa bedingt und bekommt man mit selbst mit unbegrenzter Gpu Leistung nicht entfernt. Falls jemand noch alte LCD Monitore kennt die Schlieren bildeten, oder aber diese Wackelbilder welche je nach Betrachtungswinkel unterschiedliche Motive zeigen, wobei der Übergang dann so schwammig unscharf wird, genauso sieht das aus. Ganz übel ist das in Kurvenfahrten, bei Regen oder auf Paul Ricard, das wirkt wie ein Trip auf LSD. Dazu die Unschärfe selbst im Nahbereich, das die Schrift im Cockpit total unscharf ist, ist einfach gruselig. Da hilft auch der Schärfefilter nur minimal im Ansatz
 
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Sonst fahre ich R3E, AC, rF2 und testweise auch PC2. Wann hast du das letzte Mal ACC in VR angeworfen?
ACC hat seit dem letzten/vorletzten Update das schärfste Bild in VR, mit entsprechenden Einstellungen.
Einzig das Ghosting ist ein Problem. Der positive Bildeindruck überwiegt bei mir aber.
 
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This update brings the following changes to the first 1.0.7 public beta:

  • Fix for brake temperatures and brake duct issue when loading saved game
  • Fix for driver stint and mandatory pit rules not applying when loading saved game
  • Fixed a rare bug that blew the engine when save was performed during gear shift
  • Pit limiter warning popup tweaks
  • Chat widget slight resizing and less agressive presence
  • Repositioned and redesigned server stats widget, option to toggle it in the HUD options
  • Special event page cleanup
  • Fixed Lexus racelogic display
  • Fix for loading screen memory footprint
  • Fixed 24h max driver stint total time: the longer the race, the more accurate the total time is
  • Fixed suspension damage amount in save games (requires new save file)
  • Fixed forced minimum scaling of certain HUD widgets (broadcast, server status etc.) when HUD scaling is used
  • Fixed indicator bug on the Lambo ST
  • Fixed Porsche Cup collider not interacting with soft objects
  • Fixed Porsche Cup driver visibility issues
  • Fixed wrong compression setting on several UI assets
  • Optimisation in texture memory footprint
  • Server performance and timing improved (massively)
  • Server logfile is now readable while the server is running
  • Tweaks on Ferrari 488 GT3 and Honda NSX Traction Control logic
  • Tweaks on all circuits asphalt abrasivity levels and influence on tyre wear
  • Tweaks on tyre wear rates

Quelle: https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/public-beta-1-0-7-preview-2.59616/
Größe: 423MB
 
mospider schrieb:
Sonst fahre ich R3E, AC, rF2 und testweise auch PC2. Wann hast du das letzte Mal ACC in VR angeworfen?
ACC hat seit dem letzten/vorletzten Update das schärfste Bild in VR, mit entsprechenden Einstellungen.
Einzig das Ghosting ist ein Problem. Der positive Bildeindruck überwiegt bei mir aber.


Vorgestern mit de 1.07 beta. Das schärfste Bild kann es nicht haben, außer man macht etwas elementares bei den anderen falsch. Bei Cars und Rf2 kann man ohne Leistungsverlust die Texturen schärfen lassen. Aber störender als die allgemeine Unschärfe ist das nachziehen der Pixel in Bewegung, was dann bei großen Objekten dann in Ghosting endet ,aber eben schon auf PIxelebene für das elende Geschliere sorgt. Das finde ich furchtbar anstrengend, sobald sich etwas bewegt.
 
Dear ACC racers,

update 1.0.7 is now available! Restart your Steam client in order to download it. New tyre physics and lots of UI and gameplay improvements are waiting for you!

For technical support, please refer to our official forum[www.assettocorsa.net]!

___
v1.0.7 changelog

GENERAL:
  • CPU optimization on the game thread resulting in less CPU usage with AI.
  • Added all cars' locations to shared memory.
  • Added electronics channels to shared memory, in particular TC, TC Cut, ABS, fuel cons, engine map, exhaust temps, lights and wipers stages.
  • Added initial TrackIR plugin implementation.
NOTE: a specific profile is required to be set up, please follow our forums for more information:
https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/trackir-how-to.59489/#post-1079785
- Texture memory optimization.

GAMEPLAY:
- Mid-session saving is re-enabled.
NOTE: 1.0.7 adds a new version of saved games and will make any saved games from earlier releases obsolete.
The feature will require saving in the most recent game version to function currently.
- Added ability to save multiple games and load then individually.
NOTE: Championship and Career can still only have a single saved instance.
  • Now save games correctly handle car damage.
  • Fixed bug with brake ducts and brake temperatures in saved games.
  • Fixed a bug with loading incorrect brake bias and other setup values in saved games.
NOTE: it will only work with new saved games.
  • Fixed a bug where restarting the engine was not possible in certain cameras.
  • Fixed a bug with championship status when starting a new championship with another season in progress.
  • Fixed wrong blue flag when only one car remains on the track.
  • Reworked driver stint logic in Endurance game modes.
  • Added driving time limit per driver in Endurance game modes.
  • Added driver stint requirements per different Endurance modes as per real-life regulations.
  • Improved AI strategy in stint-based game modes.
  • Fixed rare bug with engine failure when saving a game on gear change.
  • Fixed 24H total driver stint time.

AUDIO:
  • Disabled possibility to trigger the Helicam audio during intro sequence.
  • Stop&Go penalty engineer audio message.

CONTROLLERS:
  • Mouse steering overhaul.
  • Steering linearity added to controller settings.
  • Race commands will not longer be intercepted for UI commands other than the directional pad (up, down, left and right).
  • Fixed clutch limit bug when using maximum deadzone.

UI/HUD:
  • Added Save Game window in the main menu to load saved games.
  • Fixed chat window auto pop-in bug when receiving messages.
  • Electronics and pitstop MFD page made more compact.
  • HUD and car dash delta relinked to same source.
  • Adjusted button alignment in the Replay menu.
  • Fixed a bug where saving a setup with "/" in the file name would create a new folder.
  • Fixed a bug where controller input was lost on the leaderboard page of the career and championship.
  • Car previews now reliably load high-res textures in preview screens.
  • Small car previews now reliably load on the Special Event pages.
  • Added replay leaderboard and 'Toggle HUD' button in the replay HUD.
  • Removed redundant "Driver" button on Player page.
  • Updated UI background images and logos.
  • Championship end-page logic review.
  • Restyling of the championship and career pages.
  • Added option to scale race HUD widgets.
NOTE: in this implementation it allows the player to resize the elements of the race HUD overall.
  • Added "Continue" button for championship weather page.
  • Added Save Replay and Save Highlights as configurable controls (the saving will have a 1-minute cooldown before allowing it again).
  • Replay HUD now allows camera cycling during free camera.
  • Disabled ideal line during replay.
  • More reliable 'stop the engine' message during pitstops.
  • Improved lapped information for realtime leaderboard when the cars are on the same lap.
  • Improved filter for gap information in the realtime leaderboard.
  • Added driver stint and remaining driving time information in the pit strategy page of the MFD.
  • MFD now displays mandatory pit stop requirements in relevant game modes on the pit strategy page.
NOTE: it also displays whether the selected options meet the requirements and thus count towards a valid mandatory pit stop.
NOTE: maximum driving time is the key information to follow in endurance races.
  • Added pit limiter popup display when entering the pit entry zone.
  • Added helicam and onboard cameras to the broadcasting app.
  • Added option to toggle Server Stats widget in HUD settings.
  • Minor restyle of the Special Events pages.
  • Fixed excessive memory footprint of loading screen images in certain scenarios.
  • Minor restyle of the Tyre widget.
  • Weather Forecast widget visibility tied to Tyre widget.

GRAPHICS:
  • LOD adjustments on various models.
  • Wheel rim material adjustments for various cars.
  • Update to Black Falcon team liveries.
  • Potential fix for the random open-close car door animations during gameplay.
  • Fix for brake lights of hidden cars visible when limited opponents visibility is used.
  • Fixed missing front indicators on the Porsche 991 GT3 R.
  • Fixed indicator bug on the Lamborghini Huracán ST.
  • Minor model updates on the Audi R8 LMS.
  • Fixed Porsche Cup not interacting with collidable objects.
  • Fixed bug with driver visibility in the Porsche Cup.
  • Some optimization on scene polycount by adding missing automatic LOD stages of wheel rims on certain cars.
  • Fixed wrong visual representation of wet surfaces introduced in 1.0.6.

PHYSICS:
- New 5 collision points tyre model. Tyres now "climb gradually" over kerbs, sausages, bumps both in lateral and longitudinal motion.
Completely eliminates the "rail kerb" effect. Greatly improved behaviour over all kind of kerbs, improved precision, improved bumps absorption.
  • Tyre model improvements to better handle high load peak situations and high rolling resistance peaks.
  • Tyre model now simulates lowering of profile while the tyre flexes. Ride heights will be lower during turns.
  • Tweaks to tyre model rolling resistance model. (Fixed and speed-sensitive RR variations).
  • New Traction Control operation. TC now simulates a two-step operation, acting on the engine ignition timing (lowering power) and if that is not enough, cutting ignition all together as before.
This permits the TC to have a smoother operation at the start of a slide, permitting the driver to use the slide to turn the car without extreme vibrations or engine cut.
- New Traction Control logic. TC now takes into account the yaw acceleration, simulating gyroscope sensors as the real cars.
As a result, even if the slide or slip of the tyres is not enough, a sudden yaw acceleration (a fast rotation of the car) will activate the TC to save the car from spinning. It also works intelligently so that it can check if the yaw rotation is under control by the driver, allowing him to use the power at will.
NOTE: please follow our forums to find more information about the tyre model update:
https://www.assettocorsa.net/forum/...oducing-the-5-point-tyre-model-for-acc.59307/
  • Tweaks on the tyre pressure loss on rough surfaces (kerbs, off road etc).
  • Car collider tweaks for various models.
  • Tweaks for all circuits asphalt abrasivity and tyre wear influence.
  • Tyre wear tweaks
  • Fixed tyre core temps not properly saved and loaded.
  • Fixed incorrect tyre wear when restarting race after loading a saved game.
  • Tweaks to weather temperatures and sun phase.
  • Tweaks to water dissipation rates.
  • Variability is adjusted so medium values give more medium weather change rates.
  • Fixed a setup bug with wet/dry setups on session changes.
  • Fixed bugs related to setup naming.
  • Fixed a bug with speed limiter status in neutral gear.

MULTIPLAYER & RATINGS:
  • Automatic engines will start when the Pit Menu closes, so all engines should be on at the start of a formation lap.
  • Rejoining a server while disqualified is now detected in all situations, locking down the car in the pitlane (instead of doing so on the straight after the first lap).
  • "Speed up to 50kph" message will not trigger when starting in the pitlane.
  • Pit menu selections now are more adaptive, also removing the "Setup" button as spectator.
  • Improved race weekend simulation to deliver more gradual grip differences for friday, saturday and sunday.
  • Entering an empty server as spectator will now properly start with the pitlane camera.
  • Slightly increased the ping limit for CP servers.
  • Fixed long formation lap to not allow waiting in the first sector. Doing so will ignore the first lap.
  • Added server health diagnostics, usable in the UI for further client updates and as admin command.
  • Added UI element (next to the tyre app) indicating server health stats, and colorful warnings for overloaded servers. Can be enabled via HUD options.
  • Replaced "result" json outputs by a new structure containing more information like track, session data, all laps and all penalties.
  • Json outputs now are also written when the session is advanced via /next command, or when the last player leaves and the server resets.
  • Fixed the "rain" and "ambient" conditions setting having little to no influence on the dynamic weather.
  • Adjusted the weather randomness to be closer to the Singleplayer "Variation". Value range now can be used in a better way, where 1 - 5 should result in plausible weather.
  • Activated the entryList setting "defaultGridPosition", allowing to resume a race any time (any Q session will overwrite the positions, but P->R would not).
  • Added "dumpEntryList" flag, usable on non-public servers.
It will save all connected cars and drivers to a entrylist.json when a Q session is finished.
  • Added admin command "/manual entrylist" to save an entrylist of the currently connected cars and drivers (on a non-public server).
  • Fixed total race time having an offset in result jsons.
  • Fixed playerIds not filled in the json results when defined by entry list.
  • Fixed car category not being configurable in every scenario (using the entry list).
  • Collisions during the race wait time won't affect the SA rating.
  • Removed randomization from wrong tyre warnings.
  • Server performance and timing improved (massively).
  • Server logfile is now readable while the server is running.
  • Updated server admin handbook version 3.

Quelle: https://steamcommunity.com/games/805550/announcements/detail/1607142106468218782
 
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Das Reifenmodelupdate ist der absolte Hammer. Das Spiel hat sich vorher schon eigentlich top angefühlt, aber jetzt noch mehr mit dem gefixten Verhalten bei Curbs. Toll, schön zu sehen wie das Spiel besser und besser wird. Und aussehen tut es find ich auch immer besser mit jedem kleinen Patch.
 
Ich hab heute das erste Mal mit VR gespielt (komplett das erste Mal).
Mir ist bei ACC nur aufgefallen das es manchmal etwas verschwommen ist aber ansonsten läuft alles top in VR.
Kann auch an meine Brille liegen, hab mir nur die Rift S leihen können und keine Index oder Pimax.

Project Cars 2 läuft aber auch richtig gut! iRacing ebenfalls! Ich kann eigentlich mit keinem der Games meckern.
 
snickii schrieb:
Kann auch an meine Brille liegen, hab mir nur die Rift S leihen können und keine Index oder Pimax.

Na die Rift S ist doch ganz gut da muss man nicht "nur" schreiben :)
 
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Na ja, meine Index ist unterwegs. Werde dann auch mal meinen Senf dazugeben.

Aber auch so, an einem UHD Monitor haut mich ACC nicht gerade um. Das Antialiasing ist echt Müll. Es flimmert da schon und Kanten werden nicht gut geglättet und auch da bei Temporal das nachziehen, also ich weiß nicht wieso die das nicht in den Griff bekommen
 
@RayKrebs Wenn dich sowas schon stört, wirst du nicht so viel Spaß haben in VR.
Bei schnelle Fahrten ist meistens irgendwas verschwommen in der Scheibe.

Gibt übrigens noch sehr viele Baustellen - hab jetzt 2 Tage intensiver gespielt.
Zumindest hab ichs versucht.

1. Wenig Spieler - ich hab öfter KEINEN Server gefunden um online zu spielen.
(Wird vielleicht anders wenn das SA höher ist - bin gerade bei 40)
2. Trolle, wurde oft gerammt weil ich überholt habe.. da MUSS irgendwas an den Bestrafungen gemacht werden
3. Bugs. Bugs. Bugs. Bugs. (das absolut schlimmste)
Ein Tipp: Fahrt online erst gar nicht in die Box!! Ein mal hat sich in der Box meine VR sicht quer gestellt und ich hab seitlich aus dem Auto geschaut. Mitten im Rennen.. nachdem ich wieder voll weggerammt wurde bei 200km/h ^^
Dann wurde ich in Monza vor der letzten Kurve auf der geraden gerammt und bin in den Himmel gefallen.. -.-
Kam da auch nicht wieder weg und musste abbrechen.
Die bugs sind das schlimmste.. fährst 25 Minuten ein geiles Rennen unter den Top 3 (auch sehr spannend) und dann fällst du in den Himmel. Manchmal hat man aber auch Leute getroffen die haben einem versucht Platz zu lassen und andersrum war es dann genauso.. da gings immer hin und her.. sau geil! Deswegen spiele ich das Spiel!

Dann gibts die Typen die dir hinten in die Karre fahren weil Sie zu dumm sind zu bremsen oder weil du Sie nicht direkt vorbei lässt -> Das ist ein RENNEN! .. Man man. Vor allem lass ich dann irgendwann mit Absicht sehr viel Platz und geh vom Gas weil ich mir dachte "Man an dem vor mir muss er ja dann auch vorbei"
Eine Runde später sind dann beide im Kiesbett und ich fahr entspannt vorbei. :p


Musste jetzt mal etwas Frust ablassen!
Positiv finde ich allerdings das der Multiplayer an sich doch relativ stabil läuft aktuell.
Ich hatte kaum Laggs oder sowas.
 
Deshalb fahre ich auch eher auf bekannten Servern mit bekannten Fahrern in einer Liga oder so. Bisher halt nur AC.

Wie Du schon schreibst, ACC haut mich bisher nicht vom Hocker, auch wegen der Bugs. Da muss noch viel nach gebessert werden.
 
kam gerade ein neues Update für ACC. 1,4GB aber finde keinen Changelog. Ist aber weiterhin Version 1.07. Bin aber im Public Beta Test dabei
Ergänzung ()

ah hier:
v1.0.7.1

GENERAL:
- Added enable TrackIR camera setting.
Disabling the plugin eliminates possible view-related issues caused by tracking devices used in other games.
- Possible fix for localVelocity in shared memory struct.

GAMEPLAY:
- Fixed inconsistent AI skill levels when reloading a saved game.

GRAPHICS:
- Removed slow convolution bloom from intro sequence cameras in Monza that caused massive performance drop and possible crash on ultrawide screen resolutions when entering a session.

Quelle: https://www.assettocorsa.net/forum/...rsa-competizione-v1-0-7-update-out-now.59646/
Größe: 1,4GB
Ergänzung ()

für so einen kleinen Changelog doch ganz schön groß
 
Zuletzt bearbeitet:
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Das ist doch nicht alles bei der Größe :(
Schade! Habe auf so viel mehr gehofft.
Ach man.. ich mag das Spiel trotzdem und werd dran bleiben. :)
 
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Größe des Changelogs ist nicht gleich Größe des Downloads... Ihr habt keine Ahnung was da für Dinge verpackt sind die durch eine winzige Änderung angepackt werden müssen und zack 1GB Update...
 
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