Och du hast doch ne Nvidia?! Wie kann das sein?!
Ne Spass beiseite, es liegt nicht an ATI oder Nvidia, das Spiel hat im Single Player Modus 30FPS, auch wenn es mehr anzeigt, daher laggt es gefühlt auch bei 80 oder 140 FPS. Nur die Dedicated Server mit speziellen konfigs sind lagfrei, haben wir ja gestern zu 7 schön testen können über TS den ganzen Abend lang.
Zum Beispiel hab ich ein Spiel gehostet und hatte 30 FPS in der Anzeige, die anderen hatten meist 50-150FPS in der Anzeige, was aber falsch ist da es nicht mehr als 30 sein können da einfach nicht mehr zugelassen wird.
Darum auch der Fix wenn man selber spielt:
[Temporary Fix] for 30FPS lock in Single Player
For those that don't already know, the reason for the FPS lock is because IDTech engine caps a listener server to 30FPS, and with the way the game is designed, anything you do besides going into multiplayer, is spawning that listener server.
Until they add the console commands to unlock the FPS like in the previous IDTech Games, There is a solution.
Go into Steam tools, and install the dedicated server. Once you've setup the dedicated server, Create A Config file in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\brink dedicated server\base to start the campaign mode, or challenge map.
[Sample config.cfg]
si_rules sdGameRulesCampaign
applyServerConfig Standard
campaign set campaign_resistance
si_playMode 1
si_onlineMode 2
si_needpass 1
g_password password [[Replace this]]
si_maxRank 4
si_botDifficulty 2
net_serverAllowHijacking 0
spawnServer mp/aquarium
[End Sample]
Once the file is created, launch Brink, then alt-tab out, launch the server using brink_ded.bat, and in the console use "exec config.cfg"
Go back into brink, join your server, either via LAN, or direct connect 127.0.0.1, enter the password from above, and enjoy playing with no 30FPS cap! ((This has been tested and verified by 12 people so far since last night))
Ne Spass beiseite, es liegt nicht an ATI oder Nvidia, das Spiel hat im Single Player Modus 30FPS, auch wenn es mehr anzeigt, daher laggt es gefühlt auch bei 80 oder 140 FPS. Nur die Dedicated Server mit speziellen konfigs sind lagfrei, haben wir ja gestern zu 7 schön testen können über TS den ganzen Abend lang.
Zum Beispiel hab ich ein Spiel gehostet und hatte 30 FPS in der Anzeige, die anderen hatten meist 50-150FPS in der Anzeige, was aber falsch ist da es nicht mehr als 30 sein können da einfach nicht mehr zugelassen wird.
Darum auch der Fix wenn man selber spielt:
[Temporary Fix] for 30FPS lock in Single Player
For those that don't already know, the reason for the FPS lock is because IDTech engine caps a listener server to 30FPS, and with the way the game is designed, anything you do besides going into multiplayer, is spawning that listener server.
Until they add the console commands to unlock the FPS like in the previous IDTech Games, There is a solution.
Go into Steam tools, and install the dedicated server. Once you've setup the dedicated server, Create A Config file in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\brink dedicated server\base to start the campaign mode, or challenge map.
[Sample config.cfg]
si_rules sdGameRulesCampaign
applyServerConfig Standard
campaign set campaign_resistance
si_playMode 1
si_onlineMode 2
si_needpass 1
g_password password [[Replace this]]
si_maxRank 4
si_botDifficulty 2
net_serverAllowHijacking 0
spawnServer mp/aquarium
[End Sample]
Once the file is created, launch Brink, then alt-tab out, launch the server using brink_ded.bat, and in the console use "exec config.cfg"
Go back into brink, join your server, either via LAN, or direct connect 127.0.0.1, enter the password from above, and enjoy playing with no 30FPS cap! ((This has been tested and verified by 12 people so far since last night))