GuyIncognito
Commander
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- Nov. 2009
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Die Offenbarung ist das Auto immer noch nicht, aber der klingt auch in Echt nicht besser. Auf den ganzen Youtube-Videos mit Onboard-Videomaterial hat man jede Menge Wind, Vibrationen und die Kompression des Youtube Audiocodec spielt auch noch mit rein.
Ein Schritt vorwärts ist der Sound auf jeden Fall, klingt weniger künstlich und mit dem Getriebeheulen kommt noch ordentlich Klang von Antriebsstrang dazu.
Im Star Mazda Unterforum bei iRacing drüben jammern auch viele. Da hat sich der Sound-Engineer von iRacing, Aussie Greg Hill ans Herz gefasst und einen sehr wertvollen Beitrag geschrieben:
Ein Schritt vorwärts ist der Sound auf jeden Fall, klingt weniger künstlich und mit dem Getriebeheulen kommt noch ordentlich Klang von Antriebsstrang dazu.
Im Star Mazda Unterforum bei iRacing drüben jammern auch viele. Da hat sich der Sound-Engineer von iRacing, Aussie Greg Hill ans Herz gefasst und einen sehr wertvollen Beitrag geschrieben:
Ok, ok, we’ve heard the constant calls for a better sounding Mazda over and over and over again! So we’ll come clean, we didn’t do any exclusive recordings at the track with lots of high end microphones and recording gear – we lied about that, sorry. We used a leaf blower for the lower RPM, a weed whacker for the upper RPM and a hair dryer for the intake sound. This is exactly the brief the acoustics department at Mazda gave to the mechanical engineers and exhaust fabricators (swear it’s true). If you listen to real life onboards it does sound like a buzzing bee and this is the outcome from modelling the whole sonic experience on garden tools and bathroom appliances – so it is a sonic hybrid engine of sorts. We also used a smoothie juicer for the annoying transaxle whine! What we have in iRacing is spot on exactly correct and I suspect most of the persistent moaners here either don’t know what it really sounds like or have enough of the home appliances (including sound systems) to make the analogy. To make the experience even more realistic, we are thinking of re-recording all of the engine samples at around 140dB through a go-pro microphone at the same time as blowing a fan directly onto the mic and to complete the editing process by compressing the crap out of the sounds using YouTube formats. Yep that should do it – then we’ll be doing our job properly and won’t have to put up with the same old incessant posts we get about this every freaking day.