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ArmA 3 [Sammelthread]

Habe nach langer Zeit mal wieder Arma 3 angeschmissen und auch zum Glück noch einige angefangene Missionen mit Skripten etc. von mir in Sicherungen gefunden.

Eine Sache die mich wundert: Ich dachte Arma 3 hätte irgendwann mal ein moderneres Inputsystem spendiert bekommen? So mit F für Türen öffnen bzw. allgemein Aktionen ausführen und einem Inputwheel oder so. Bringe ich da etwas durcheinander (F ist bei DayZ SA jedenfalls so mittlerweile) oder war das eine Mod oder...?

Danke, denn ich finde zwar Mods, aber war fest der Meinung, dass es da mal etwas offizielles gab...:D
 
DaysShadow schrieb:
So mit F für Türen öffnen bzw. allgemein Aktionen ausführen und einem Inputwheel oder so

Kannst du alles in der Konfig nach Gusto belegen.
 
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DaysShadow schrieb:
Eine Sache die mich wundert: Ich dachte Arma 3 hätte irgendwann mal ein moderneres Inputsystem spendiert bekommen? So mit F für Türen öffnen bzw. allgemein Aktionen ausführen und einem Inputwheel oder so.
Das war tatsächlich geplant und sollte in DayZ getestet werden. Wurde aber nix draus. Leider. Dann halt echt mit Mods, da gibt es paar gute.
 
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Weil es mir gerade einfiel .....

WW3 Serie von Machinima .... alles Engine + DLC + Mods, Welt Arbeit! :daumen::o
 
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Neues Creator DLC angekündigt .... CSLA Iron Curtain ( ...the CSLA Iron Curtain downloadable content pack will take players back to an alternate version of the Cold War in 1980s Czechoslovakia ):


  • Original 256 km2 "Gabreta" landlocked terrain, with deep forests, windy mountains, and calm valleys
  • Cold War-era armed forces of the United States and Czechoslovakia, as well as local rebel fighters
  • Ground and air vehicles
  • Weapons and gear
  • Singleplayer and multiplayer scenarios
 
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Update 2.0 ist nun online .....

CHANGELOG


DATA

  • Added: "CoF: Gray" Firing Drill
  • Added: Black P07
  • Added: Arid CTRG Stealth Uniforms*
  • Added: Arid CTRG Stealth Combat Helmet*
  • Added: CTRG-13 insignia
  • Added: Various (pop-up) target pictures
  • Added: "Eau de Combat" Aftershave (bottle / boxed)
  • Added: Old Man main menu tile hover video
  • Added: Base CfgDustEffects classes to config (CfgDustEffectsAir, CfgDustEffectsMan, CfgDustEffectsCar, CfgDustEffectsTank, CfgDustEffectsTankSmall) and implemented them on vanilla vehicles - FT-T131130
  • Added: "Vehicles only" difficulty setting to the 3rd person view option
  • Added: Support for the Dueling Target in Firing Drills (optional hit conditions for targets)
  • Added: Firing Drill ability to disable automatic recoloring of optional targets (per target type and per target instance)
  • Added: Nicer pling hit SFX for metal plate, rule, restart, and quit targets in Firing Drills
  • Added: Simple spam filter for bonus target VO feedback in Firing Drills
  • Added: Firing Drill event scripts per target instance (next to per target type)
  • Added: Firing Drill support for 3D helper objects as moving target waypoint and random position references (as alternative to markers, when designing in Eden Editor)
  • Added: Firing Drills bonus target support for: Orange / Pumpkin / Aftershave / Dueling Target
  • Added: Option for Firing Drill CP targets to get re-randomized on reset
  • Added: Gray color support for Firing Drills and target VFX
  • Added: SFX feedback for Firing Drill missed targets and no-shoot hits
  • Added: Ability to disable radio feedback per CP in Firing Drills
  • Added: Firing Drill CP onDeactivate and onClear script hooks
  • Added: Gray color support for Firing Drills and target VFX
  • Added: "OnGameOptionsExited" scripted Event Handler
* Restrictions apply for those who don't own Arma 3 Apex expansion.

  • Tweaked: Improved detection of compatible accessories in Virtual Arsenal when an alternative syntax is used
  • Tweaked: BIS_fnc_findSafePos in-game function description corrected - FT-T149812
  • Tweaked: Kipchak vest was made more compatible with full ghillie suits
  • Tweaked: View Geometries of various Livonia and Tanoa buildings - FT-T146447
  • Tweaked: Collision shapes of the Livonia Small Church - FT-T149484
  • Tweaked: Fire Geometry on the Garage Office structure - FT-T149647
  • Tweaked: SPAR rifle series iron sights - FT-T149711
  • Tweaked: Position of optics on SPAR-16 and SPAR-16S
  • Tweaked: The size of the Eden Editor module description box was tweaked to prevent potentially cut off words
  • Tweaked: HMG M2 gunner resistance against grenades - FT-T150710
  • Tweaked: HMG M2 land contact snap points
  • Tweaked: Appearance of wheels in the last resolution LOD of AMV-7 to make it more in line with the rest of the vehicles
  • Tweaked: Display names of guided bombs in planes' HUDs - FT-T131756
  • Tweaked: Frangible target destruction FX now consistently use ASL, so they work better above other surfaces than the terrain
  • Tweaked: Applied better scripted loading screen method to Firing Drills
  • Tweaked: Improved Training Mine behaviour in the multiplayer environment (and less visible glitching on triggering)
  • Tweaked: Special times now always count as better than the gold medal in Firing Drills and Time Trials (i.e. unlocking Achievements and marking the challenge as done)
  • Tweaked: Firing Drill radio feedback spam filter for missed targets
  • Tweaked: VLS launch sound range
  • Changed: Virtual Garage mod icons are no longer tied to CfgMods and the mod folder name - instead they are using the same methods as Virtual Arsenal
  • Fixed: Inverted faces on a ZSU-39 hatch handle
  • Fixed: Camo selections were missing for hatches on ZSU-39 and BTR-K Kamysh - FT-T139602
  • Fixed: Slat and camo net Virtual Garage hidden selections for MSE-3 Marid
  • Fixed: Gorgon driver animation so their legs are no longer sticking out from the hull
  • Fixed: Missing Virtual Garage vehicle statistics
  • Fixed: Virtual Garage dummy characters now respect locked turrets
  • Fixed: Various script errors - FT-T149790
  • Fixed: Freeze when function BIS_fnc_findOverwatch is called with incorrect parameters - FT-T149845
  • Fixed: Script error in the patrol module - FT-T117706,
  • Fixed: Script error in Zeus when a vehicle is locked with LOCKEDPLAYER - FT-T151000
  • Fixed: Unlocalized hint in Eden Editor
  • Fixed: Commander turret indicator direction in interior views - FT-T151429
  • Fixed: Zeroed ironsights on MX, Katiba, TRG, Mk20, Zafir, M320, GM6, Mk18, Rahim, Protector, Sting, Vermin, Zafir and Mk200
  • Fixed: Virtual Arsenal / Garage would incorrectly show the previous DLC icon in the right tab
  • Fixed: If the Destroyer boat rack moved or turned, the 'recover' action could disappear - FT-T151178
  • Fixed: The (grenade) throwing sound while holding a pistol, launcher or no weapon at all, was not correctly triggered - FT-T151956
  • Fixed: Smoke not being visible while looking through Kiosk glass - FT-T151139
  • Fixed: Missing displayName for NoPop variants of Orange / Pumpkin
  • Fixed: Virtual Arsenal now properly removes magazines belonging to the previously selected weapon
  • Fixed: Firing Drill FF systems were also active on actual enemies
  • Fixed: Only updating the Firing Drill CP HUD box when a cleared CP is the active one
  • Fixed: Removed duplicate AT mines from Virtual Arsenal - FT-T152995
  • Fixed: Potential script error in the animal behavior FSM
  • Fixed: Adjusted stance while being armed animations had broken interpolations - FT-T152304
  • Fixed: Increased lifetime of GPR-T 40mm rounds so they can reach targets beyond 2.5 km - FT-T127965
  • Fixed: Missing editor preview for NATO post-EMP Ammo Bearer
Warlords

  • Added: Periodic removal of assets spawned or moved below terrain
  • Fixed: Enemies should no longer be spawned inside rocks
  • Fixed: Players should no longer be able to get APERS Mine Dispensers or vehicle armaments from pre-saved loadouts
  • Fixed: It is no longer possible to deploy static defenses through walls, rocks, etc.
Potential Spoilers (Old Man)

  • Fixed: After a first interaction with a market in "Old Man", the marker was not shown on the map
  • Fixed: Impossibility to download the Geolocator app from Keystone's laptop after finishing the quest to find CSAT evidence in "Old Man"
  • Fixed: Arthur in a certain "Old Man" hideout (and also few more civilians there) would talk to the player over the radio instead directly
  • Fixed: The Syndikat boss reply call for the delivered wallet could be missing in "Old Man"
  • Fixed: A discussion with Keystone at St. Maria island was interrupted by an incorrect line
  • Fixed: An explosive charge placed by Syndikat would not detonate every time
  • Fixed: Possible script error when the player gets into Koumac and the task received there was not created
  • Fixed: Some markers in "Old Man" would be created in the left bottom corner, instead of their intended location
ENGINE

SERVER

  • Updated: Stand-alone Windows Dedicated Server (2.00)
  • Updated: Stand-alone Linux Dedicated Server (2.00)
    • The data in -mod=contactis not fully multiplayer compatible (it is meant for the singleplayer campaign experience); we recommend only hosting servers with it for special use cases
      • This data is signed by a new A3C key whose presence can be used to control what client data is allowed on the server
    • Known issue: Steam client modifies the steam_appid.txt file incorrectly. In case of issues, verify its content is: 107410
    • Known issue: Sometimes the add-ons are loaded from the wrong installation (e.g. main game)
    • Try adding -mod=curator;kart;heli;mark;expansion;jets;argo;orange;tacops;tank;enoch to your arma3server.exe shortcut
 
Und ENDLICH muss man die server.exe nicht mehr mit nem hex-editor bearbeiten um das ServerFPS-Limit von 50 zu umgehen :daumen:
 
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Blackland schrieb:
TenCent übernimmt Anteile bei Bohemia Interactive? geistert eine News durch die Medien ... genannt "Strategische Kooperation". Nein, heißt es offiziell von Petr Polsek (Head of Marketing):

"Es ist nicht wahr. Tencent kauft uns nicht. Bohemia Interactive bleibt ein unabhängiges Studio. Wir wissen nicht, woher diese Informationen kamen"
Es ist doch in einigen Teilen wahr!


"We are pleased to deepen our relationship with Tencent, one of the most significant internet companies in the world. We look forward to working on our current and future generations of games with the support of a strong partner that has known us for many years and understands our unique approach to online games,"said Marek Španěl, CEO of Bohemia Interactive.

... und eine Klarstellung kam per Mail hinterher:

"Statement by Bohemia Interactive Simulations on Tencent investment into former owner Bohemia Interactive

ORLANDO, Fla. (USA) — Commercial game developer Bohemia Interactive recently announced that Tencent Holdings agreed to acquire a minority stake in the company. Bohemia Interactive’s announcement has no impact on the operations or ownership of Bohemia Interactive Simulations.

Bohemia Interactive Simulations (BISim) is owned by New York-based private equity firm The Riverside Company and has been a completely separate company from Bohemia Interactive since 2013.

"Bohemia Interactive is not and has not been an active participant in BISim’s business for many years,” said BISim CEO Arthur Alexion. “BISim has been a completely separate business from Bohemia Interactive since Riverside acquired BISim in 2013. We have no commercial links or ongoing business relationship with Bohemia Interactive."

There is no communication of any kind between Tencent and Bohemia Interactive Simulations, nor any kind of investment discussion."
 
Zuletzt bearbeitet:
"Art of War Charity Pack" mit 100% Abführung an des Rote Kreuz ist ab sofort erwerbbar in 3 möglichen Spendenstufen:

1,99 Euro,
4,99 Euro,
9,99 Euro.

Wer nichts spenden will, darf bis Ende 2021 abwarten, dann gibt es dieses DLC kostenfrei als update.

"100 % der von Bohemia Interactive durch den Arma 3 Art of War Spenden-DLC generierten Einnahmen (nach Steuern) werden an das Internationale Komitee vom Roten Kreuz (ICRC) gespendet. Es gibt drei Preisstufen für diesen Spenden-DLC, sodass ihr selbst entscheiden könnt, wie groß eure Spende ausfallen soll (alle drei Preisstufen beinhalten dasselbe).

Nach der ersten Spendenperiode wird dieser DLC allen Besitzern von Arma 3 kostenlos zur Verfügung gestellt (gegen Ende 2021)."


Der Art of War Spenden-DLC bietet neue Premium-Inhalte und kostenlose Plattform-Updates für Arma 3:

Premium

  • Präsentation: Kulturgut – Erlebe das Internationale Humanitäre Völkerrecht in Aktion und hilf bei der Sicherstellung eines wertvollen Kunstwerks in einem neuen Einzelspieler-Szenario.
  • Formeller Anzug – Trage zahlreiche Outfits in unterschiedlichen Farbkombinationen für einen angemessenen Auftritt.
  • Paradeuniform – Trage fraktionsspezifische Kleidung für formelle, militärische Anlässe.
  • Paradehut – Trage passende, fraktionsspezifische Kopfbedeckungen.
  • Ziviler Rucksack – Trage eine Reihe von Sport- und Alltagsrucksäcken.

Plattform

  • Präsentation: Art of War – Besuche eine Ausstellung über Kunst und Krieg mit beeindruckenden, preisgekrönten Artworks aus der Community.
  • Künstlershirts – Präsentiere deine neue, sportliche Kleidung mit unterschiedlichen Designs.
  • Kunstgalerie-Objekte – Platziere Bilderrahmen und Leinwände verschiedener Formen und Größen, stelle deine Staffelei auf oder erstelle deine eigenen Dioramen im Spiel.
  • Gedenkfeier-Objekte – Nutze Särge, Fotoportraits, gefaltete Flaggen und mehr, um der Gefallenen zu gedenken.
  • Errungenschaften – Schalte eine Reihe zusätzlicher Steam-Errungenschaften frei.
 
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Wie sieht es bei BI eigentlich mit der Enfusion Engine aus, da sind die doch auch schon Jahre mit dran, kommt da noch was? Mit dem Einstieg von TenCent müsste BI ja nicht mehr so klamm sein.....
 
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Ich glaube, das wissen die Böhmen selber nicht. Seit 7 Jahren wird daran herum gebastelt .... :(

Vigor = UE4 und nebenher die eigene Enfusion supporten?! Das passt alles nicht zusammen.

Dann die Verknüpfungen, wie Centauri Production, Idea Games ... alles irgendwie tot. €: Wie der eigene Store, nur noch das Nötigste!

Sie sollten UE 5 lizensieren und anpassen und dann neu beginnen. Ich denke, Enfusion wird da nix rausreissen, die hinken einfach hinterher.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ui, das hört sich nicht gut an. Da wird ein ArmA 4 in den nächsten Jahren wohl nicht rauskommen, schade.....
 
Zuletzt bearbeitet:
Nein, das wurde auch so offiziell präsentiert - Inhalte für ArmA 3 folgen, ein Nachfolger (erst mal) noch nicht.

Die TenCent Beteiligung könnte daran ev. tatsächlich etwas ändern, denn die möchten ihr investiertes Geld vermehren und nicht parken. Ob das jetzt ein Vorteil ist, steht mehr 50:50, denn deren Ausrichtung ist nicht der Nischenmarkt.
 
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Kaum drüber gesprochen .....

In den letzten beiden "History" Beiträgen (welche durchaus interessant sind, wer den Werde- und Entwicklungsgang Bohemias und/mit OFP nicht kennt) 1 und 2 sind zwei Enfusions-Puzzle-Bildchen "versteckt". Was das jetzt soll, erschließt sich mir nicht, sieht halt aus wie DayZ und veraltet. :(

Scheinen aus der Entwicklungsumgebung zu stammen.

Enfusion_puzzle4.png

Enfusion_puzzle5.png

Da sie mit puzzle_4 und puzzle_5 betitelt sind, kann es durchaus noch mehrere geben, jedoch imho so absolut uninteressant. Leider! :(

Womöglich steht ein Remake (oder als DLC für ArmA3) von Operation Flashpoint oder eines Nachfolgers an (natürlich unter anderem Namen), die müssen ja wieder Geld verdienen. ;) €: ArmA: Reforger

Zudem ist der 5. März ein "magisches Datum". :D

€: Ach jetzt sehe ich das, BZN 39-45. Alles klar. :lol:

€€. Da ausgerechnet das Puzzleteil 4 die kryptischen Hinweise 39-45 enthält, halte ich es - gerade bei den "Spielchen", welche Bohemia gerne vorab als Werbekampagne bestreitet - für keinen seltsamen Zufall!

4 = 39-45 heißt für mich: Der ArmA 3 Nachfolger spielt 1939 - 1945. €: ArmA: Reforger

Hat noch niemand so richtig bemerkt, ist vielleicht auch völlig falsch! :D
 
Zuletzt bearbeitet:
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... gestern den Hit verpasst, daher hier schnell die Nachreichung: Tank Race (Take on Tank)!! :D

 
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Hier dazu mal deutsche Ankündigung bei Gamestar, ansonsten ja alles auf arma3.com. ;)

.... oder sehr umfangreiche Creator Site.

Übrigens inclusive Sound Made in Germany! :)

 
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@Blackland

Vieleicht weisst du das: Gibts eigentlich irgendwo einen reinen ArmA3 Hardware-Performance Thread?

Es ist immernoch schwer nach der Leistungsfähigkeit verschiedener Komponenten im Netz zu suchen.

Hat jemand interesse ein Google Doc zu starten wo die Leute mal ihre Specs und YAAB Performance posten?

Gruss,

Ned
 
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