• Mitspieler gesucht? Du willst dich locker mit der Community austauschen? Schau gerne auf unserem ComputerBase Discord vorbei!

Star Citizen Star Citizen [PreRelease Sammelthread]

Status
Für weitere Antworten geschlossen.
GUN2504 schrieb:
Und auf die Gefahr hin, das die Armbrust die falsche Wahl ist, nehme ich immer die sichere Variante mit einer Pistole / Schrotflinten Kombo oder Sturmgewehr.
Darauf wird's im Endeffekt wohl hinauslaufen :)

GevatterTod schrieb:
Selbst wenn Armbrüste nur Sport- und Jagdwaffen sind und in 1000 Jahren noch sein werden, sind und bleiben sie tödliche Waffen, die einzigartige Eigenschaften haben, auch wenn diese auf einem Schlachtfeld vielleicht nicht viel zählen werden.
Hatte ich doch schon erklärt:
DrToxic schrieb:
Zugegeben, für Liebhaber/Sammler/Sportschützen mag die Armbrust duchaus Sinn ergeben (gibt ja heute schon softwaregesteuerte Paintball-Markierer, mit Display etc), aber der "praktische" Nutzen ist dann doch sehr eingeschränkt. Insofern eigentlich eine perfekte Belohnung für Backer :)
 
Mit etwas Glück kommt "later" 1.1! (laut Ben aus AtV) :) Mal gespannt was das neben neuen Schiffen im Hangar, in AC und den REC noch so gibt.

Das werden immer geilere Wochen mit Star Citizen, 1.1, PAX East mit FPS-Demo und hoffentlich baldiger Veröffentlichung und als nächstes dann Planetside und und und...
 
Thorfish schrieb:
Mit etwas Glück kommt "later" 1.1! (laut Ben aus AtV) :) Mal gespannt was das neben neuen Schiffen im Hangar, in AC und den REC noch so gibt.

Das werden immer geilere Wochen mit Star Citizen, 1.1, PAX East mit FPS-Demo und hoffentlich baldiger Veröffentlichung und als nächstes dann Planetside und und und...

Hat sich für mich jetzt nicht so angehört, dass es 1.1 schon gäbe, sondern eher nen Update Post über 1.1...
Naja, werden wir sehen. Ich hoffe ich irre mich :p
 
Naja, noch aus Reverse the Verse:

"Today is the earliest that AC v1.1 could hit. HOWEVER, not necessarily today… it could be tomorrow or Saturday or next week… or whenever it is ready."

Wie gesagt, mit etwas Glück... ;)
Aber ich gehe eher auch mal von nächster Woche oder so aus. Auch ohne Patch gibt es ja genug neuen Stoff für den SC Junkie. :D
 
AC 1.1 wird ja schon ziemlich umfangreich. Evtl Simpods, FPS/Social Modul Items, Gladius (Flight ready) und Retaliator (Hangar ready), Neue Animationen, REC, und anderes Zeugs. Kurz nach AC 1.1 kommt Multiplayer Freeflight. Wird auf jeden Fall spannend in den nächsten Tagen/Wochen.
BTW erscheint Montag ein Video zur PAX East.
 
Zuletzt bearbeitet:
A. Sinclaire schrieb:
Es gibt sogar ein Scharfschützengewehr... also von dem her ;)
Kann man dann mittem im Flug das Cockpit öffnen, Sniper auspacken, gegner snipen, und wieder zuklappen? :lol:

Scherz beiseite, wenn es sowas wie MagnetSchuhe geben wird hat die Armbrust einen grossen vorteil! Sie funktioniert auch im Weltall. Explosionswaffen tun dies nicht. Ohne Sauerstoff keine Zündung, oder keine ordentliche Explosion.
Und wie sieht das mit Laser Waffen aus? Die werden doch bei benutzung ziemlich warm, wie klappt das im Weltall ohne Kühlende Luft? Nach 15 Schüssen ist die waffe zu heiss und kann nie mehr benutzt werden? ein verbautes Peltier element das die Waffe abkühlt?
 
Eventuell kann man durch Dekompression eine Kühlung verursachen? Hat man mit den Gaskartuschen z.B. Also brauchst nur ne Elektrisch Betriebene Pumpe um Druck aufzubauen welche du dann über Heatpipes entlüftest. Oder klappt das im All nicht? Würde aber die Energieverlagerung der 3 Hauptkreise erklähren welche mit Kreis 1 die Waffen versorgt.
 
Haldi schrieb:
Sie funktioniert auch im Weltall. Explosionswaffen tun dies nicht. Ohne Sauerstoff keine Zündung, oder keine ordentliche Explosion.

Stimmt nicht. Der gesamte für die Zündung notwendige Sauerstoff ist im Treibladungspulver enthalten. Schusswaffen zünden auch unter Wasser problemlos ohne dass Wasserstoff freigesetzt wird. Ohne Atmosphäre und Schwerkraft, die das Geschoss ablenken und abbremsen haben ballistische Waffen auch eine deutlich höhere Reichweite als auf Planeten.
 
trane87 schrieb:
AC 1.1 wird ja schon ziemlich umfangreich. Evtl Simpods, FPS/Social Modul Items, Gladius (Flight ready) und Retaliator (Hangar ready), Neue Animationen, REC, und anderes Zeugs. Kurz nach AC 1.1 kommt Multiplayer Freeflight. Wird auf jeden Fall spannend in den nächsten Tagen/Wochen.
BTW erscheint Montag ein Video zur PAX East.
Nicht ganz korrekt ;)

Patch 1.1 ist auf dem PTU:

Patchnotes:

Hello everyone! The PTU patch download is ~31 gigs!

Arena Commander Module

Additions:

Gameplay
**Added Free Flight Multiplayer
**Added Assisted Approach landing mode to Free Flight (engaged using N)
**Added Automatic Approach landing mode to Free Flight (engaged using middle mouse button while Assisted Approach is active)
**Added groundwork tech for new ship damage state system
**Added the Rental Equipment Credits system
Ships
**Gladius is now combat ready
**Added new ship damage state system to the Gladius
Components
**Redesigned ballistic weapons so they have their own loadouts which will allow them to automatically be attached with ammunition
User Interface
**Added identifier numbers to the end of non-unique Vanduul in Vanduul swarm
**Added an altimeter for Assisted Approach mode to show ships how far away from the platform the ship is
**Added Rental Equipment Credits to scoreboard (the total value of credits earned is not calculated until the match is over)
**Added custom sensitivity curves to control options
**Added backend support to allow the creation of subgroups within subgroups in control options
**Added new error messages for when a client fails to connect to a match (these are currently not working and will show a blank error box)
Environment
**Added Simpod to hangar (replaces ship cockpit arena commander menu)
**Added Xian ship miniature
**Added Khartu-Al ship miniature

Balance/Tweaks:
Gameplay
**Increased number of landing platforms in Free Flight to 8
**Changed friendly fire system - Pilots now receive "Infractions" for doing an amount of friendly fire damage in a short space of time. Too many of these causes them to be kicked from the game
**Comstab is less aggressive in how quickly it decelerates the ship which will lead to some drift
**Scoreboard is now bound to the tab key
**Freelook is now bound right ctrl+tab
**Crouch is now bound to ctrl
**G-safe now limits based on ship velocities rather than set points
Ships
**Updated lighting system for 300 series
**Aurora headlights system updated to use multiple light sources
Components
**Replaced Mass Driver Cannon fire sound with something more appropriate for a 60mm Ballistic (was laser)
**Weapon mounts have been adjusted so that gimbaled mounts now hold weapons that are one size smaller than the mount. Fixed mounts still hold weapon sizes equal to the mount
User Interface
**Removed Arena Commander UI from all ship cockpits (available through Simpod and escape menu)
**G-safe light deactivates when boost is held down
**Self-destruct is now a customizable binding
**Holotable now sorts items based on type, subtype (where applicable) and name
**Holotable can now be interacted with after pressing F (no longer need to press tab)
**Changed importing custom control setups so that it allows the entire default profile to be overridden based on forum feedback

Fixes:
Gameplay
**Fixed an issue that was causing AI pilots to misjudge the position of a ship they were trying to avoid
**Fixed final kill alert sound playing any time a ships is destroyed after a pilot reaches 13000 points in battle royale
**Fixed a bug where calculated torque was occasionally incorrect causing instability in the ship
**Fixed issue that was causing thrusters to twitch back and forth
**Fixed Vanduul missiles skipping their flight phase in Coop Vanduul Swarm
Ships
**300 series have their starboard cooling components
**350r will sometimes spawn with damaged components
**Mustang Beta will no longer have one of the doors in the cabin float above it if it’s used
Components
**Fixed several shield generators having visible one sided geometry in the holotable
User Interface
**Fixed an issue that was causing the game client to steal mouse focus when loading into the hangar
Other issues:
**Fixed issue where character will sometimes spawn with the helmet on backwards

Known Issues:
Gameplay
**Missiles do not despawn after they explode which causes the missile evaded message to be displayed even if the missile hits
**Ships are not able to take off if a pilot reenters a seat after they land using automatic approach
**Landing ships in Multiplayer Free Flight can cause network divergence issues
**Some ships are not able to be exited or entered after landing them in Free Flight
**Using HOMAS or TrackIR whilst using Target Focus causes the players head to shake and move uncontrollably
**Opening the holotable multiple times can cause the game to crash
**ESP is being overly aggressive
Ships
**All ships aside from the Hornet are missing ship trails when carrying a Core
**350r mass is off center and causes the ship to be difficult to control
**Aurora intakes aren't displaying paint
**Aurora are not showing lateral G-force animations for the character
**Some parts of the nose section for the Avenger are not taking damage
**Entering the back seat of the Gladiator plays the animation for entering the front seat.
**Gladius damage system isn't working correctly for parts of the ship that fall off
**Gladius loses its armor textures when hit with a few missiles
**Mustang mass is off center and causes the ship to be difficult to control
**Mustangs are using the wrong maneuvering thrusters
**M50 g-force animations are negatively affecting control of the ship
**Elevator animation for the Constellation Taurus and Andromeda does not play correctly
**Cutlass isn't attaching its Trireme thrusters for its default loadout
**Cutlass Trireme thrusters are not able to be attached in the holotable (this will be left this way until they are ready for use)
**Character is sunk into the seat when sitting in the Cutlass Blue and Red
**Freelancer loading ramp has no collision
**Freelancer Main Thrusters are missing
**Retaliator is not loading in the hangar
Components
**User folder issues can cause weapon ammunition to go missing as well as other ship component malfunctions
**Some ballistic weapons are missing ammunition from their default loadouts
**MaxOx NN-13 Neutron Cannon - Misnamed as MaxOx NP-14 Neutron Cannon
**Adjusted weapon tech setup that was preventing the 9-Series Longsword from animating when fired
**Rattler Cluster missile second stage rockets will all use the same trajectory
**Missiles aren't inheriting velocity from the ship that launches them
**Seal Corporation damage effect displays incorrectly when equipped on an Aurora
**Seal Corporation shield generators will not be visible when equipped to Hornets
User Interface
**Lag pips will drop out with increased distance depending on how quickly a ship is approaching their target (only happens within a few hundred meters)
**Shield hardpoint in the holotable is too small for Mustangs and 300 series
**Shield component on the Aurora ship status HUD is too large
**Ship status HUD for Gladius will display damage incorrectly
**Missiles have a small portion of the ship targeting UI on them after being launched
**Multiple in game items and ships are missing text and are displaying their internal names
**Paint objects in the holotable are placeholders
**Loading back into a lobby will reset the ship selection to its default (sometimes this doesn’t happen visually but still happens on the backend)
**Power throttle doesn't work
Environment
**There are several locations in the hangars where the character can fall out of the world
 
Gladius is now combat ready :)
Mehr muss ich gar nicht lesen. Aber 31 Gig sind schon ne Ansage...
 
Der Patch ist bisher nur auf dem "Testserver" (PTU) online.

Bis er im normalen Arena Commander verfügbar sein wird, vergehen sicher noch 3-4 Tage, je nachdem wie gut sich der Patch über die Tage macht oder nicht.

Die 31 GB enthalten viele viele neue Assets. Es gibt schon diversen Content für das FPS - und Social Modul. Auch enthält der Patch ein Großteil der 64 Bit Umstellung der Engine + die neuen Animationsysteme.

Insgesamt ist das mit Abstand der größte Patch den Arena Commander bisher gesehen hat.
 
Gleich mal runterladen. Schade das man nicht mit voller 100Mbit Verbindung ziehen kann -.-
 
und das mit meiner 6.000er Leitung... Wieder mal den Rechner den ganzen Tag laufen lassen!
Da wohnt man in einer der wirtschaftsstärksten Landkreise in Bayern und bekommt maximal 6.000.
Und ich wohne nicht mal aufm dem Dorf...

Ich freu mich am meisten mit meiner Gladius zu fliegen und die Retaliator endlich im Hangar stehen zu haben :)
 
Viel besser sieht es bei mir auch nicht aus... auf dem Papier habe ich zwar eine 16k Leitung, aber effektiv sind es 10k max. und das ist das Maximum bei mir... in einer Großstadt. Da werde ich auch lange dran laden müssen... aber vielleicht warte ich auch bis ich endlich mal einen PC habe der genug Leistung hat..
 
Ich hab 150k und die wird nicht annähernd ausgenutzt. CIG braucht bessere Server und/oder mehr seeder;)

Wobei mein Updater gerade überhaupt nix macht "Peer List Empty"
 
"Peer List Empty" steht hier auch :P
 
Status
Für weitere Antworten geschlossen.

Ähnliche Themen

Zurück
Oben