Diablo III [Sammelthread Teil 7]

Mir wäre D3 aktuell als Anfänger schon zu komplex. Stellt euch mal bitte vor ihr würdet heute neu Anfangen ???
Außerdem habe ich nicht das Gefühl das ich alles über das Spiel "weiß". Wenn man sich intensiv mit D3 beschäftigen will gibt eine Riesenmenge zu lernen / zu wissen.
 
Zuletzt bearbeitet:
@Snoops
da stimme ich Ausnahmsweise mal mit fritte überein. Müssen natürlich schon alle Chars in der Gruppe wirklich gut sein und wissen was sie machen. Aber dann gibt es bzgl. der Klassen auch wirklich nicht zwingend eine feste Kombination.

EP Monk ist als einziger natürlich Pflicht imho, aber der Rest ist ziemlich offen. Zumeist spiel ich mit 2x crusi und dann wahlweise ein WW Barb oder Nat DH. Geht aber auch z. B. prima mit Wiz, Barb und Roland Crusi oder auch nem DPS WD.

49er machen wir, wenn das Team passt, konstant in 3 Min. clear, wenn das Grift super ist geht's auch in knapp über 2 Min.
51-52 gestern das erstemal angegangen, je nach Team meistens in 5 Min. clear, natürlich auch mal etwas länger oder auch mal etwas schneller. Je nach Gegnern liege ich da aber leider öfter mal im Dreck (die explodierenden Fettsäcke sind nicht so nett, Feuerketten und Fliegen sind dann auch schon schwierig) WD ist ja keiner mehr vorhanden.

Bin schon gespannt wohin die Reise mit dem neuen Patch geht. Denke Mitte 55er bis Ende 50er Speedgrifts sollten dann drinne sein, wird spannend werden jedenfalls.
 
5 min ist aber kein Speedgrift mehr. 3min ist schon ok aber das ist konstant 30sek-1min zu lange.

Speedrifts 2,5 Minuten maximal (besser weniger), wenn man 1 mal in 10-15 Rifts länger braucht (No Density, No Progress Mobs) passt das.
So sollte man die Stufe wählen. Zumindest wenn es einem um die XP/h geht sonst kann man das natürlich machen wie man möchte. Auch 51er in 5min die Keys wollen ja auch gespielt werden.

Ich vermute mal S4 wird man Mitte 50 wie Heute Mitte 40 machen. S2 waren es noch Mitte 30.
 
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fritte76 schrieb:
Mir wäre D3 aktuell als Anfänger schon zu komplex. Stellt euch mal bitte vor ihr würdet heute neu Anfangen ???
Außerdem habe ich nicht das Gefühl das ich alles über das Spiel "weiß". Wenn man sich intensiv mit D3 beschäftigen will gibt eine Riesenmenge zu lernen / zu wissen.

Sry, aber D3 als komplex zu bezeichnen.....

Du wirst doch mit den Mapmarkern und den Tooltips quasi durch alles durgeschoben.
Zudem gibts da noch die tollen Farben, die ein Item bewerten...

Wenn dann 70 bist, musst halt noch kurz lernen, dass es Rifts und Grifts gibt, kurz ein Guide auf diablofans lesen und schon bist pro.
Alles über D3 zu wissen ist wohl echt nicht allzu schwer. Das lass ich für ein MMo gelten aber doch nicht für ein Stumpfsinn Hack 'n Slay (wobei ich nicht behaupte alles zu wissen).

Ein Abend kurz Foren lesen und schon weißt alles.
 
Na ja das sehe ich ein bisschen anders. Wenn man es "richtig" machen will reicht es nicht einen Guide zu lesen.

Spielen kann man natürlich auch ohne Plan und ohne externe Infos nur ist es dann eben ein "anderes" D3 Spiel.

Das sieht dann so aus das man einen Barbaren mit Lichtkranz, COTA alle für einen und Schmerz unterdrücken in einem Mitte 40er 4er Speedrift hat.
 
Zuletzt bearbeitet:
mondbasis11 schrieb:
Sry, aber D3 als komplex zu bezeichnen.....

Du wirst doch mit den Mapmarkern und den Tooltips quasi durch alles durgeschoben.
Zudem gibts da noch die tollen Farben, die ein Item bewerten...

Wenn dann 70 bist, musst halt noch kurz lernen, dass es Rifts und Grifts gibt, kurz ein Guide auf diablofans lesen und schon bist pro.
Alles über D3 zu wissen ist wohl echt nicht allzu schwer. Das lass ich für ein MMo gelten aber doch nicht für ein Stumpfsinn Hack 'n Slay (wobei ich nicht behaupte alles zu wissen).

Ein Abend kurz Foren lesen und schon weißt alles.

Also das ist so definitiv nicht richtig. Wie komplex D3 ist, darüber lässt sich sicherlich streiten. Allerdings ist es definitiv kein simples Spiel, gerade wenn man es richtig machen möchte. Das Zusammenspiel von Gems, Skills und Klassen ist komplex. Die Schadensberechnung - was wie stackt, multiplikative und additive Schadensboni - ist nicht einfach und man muss sehr intensiv forschen, um sie komplett zu verstehen. Ich möchte sogar behaupten ganz versteht sie niemand, da Blizzard einfach nicht bei allen Items etc. offen legt wie sie tatsächlich funktionieren.

Und neben der Theorie gibt es noch die Praxis. Ich kann alles in der Theorie nachlesen, aber wenn man mit dem Char nicht umgehen kann, wird man nicht weit nach vorne kommen. Ach und das übliche Glück gute Items zu finden ist natürlich auch nicht zu vernachlässigen ;)
 
fritte76 schrieb:
Na ja das sehe ich ein bisschen anders. Wenn man es "richtig" machen will reicht es nicht einen Guide zu lesen.

Spielen kann man natürlich auch ohne Plan und ohne externe Infos nur ist es dann eben ein "anderes" D3 Spiel.

Das sieht dann so aus das man einen Barbaren mit Lichtkranz, COTA alle für einen und Schmerz unterdrücken in einem Mitte 40er 4er Speedrift hat.

Der Barb hat halt nie 'nen Guide gelesen :)


@Nultsch,

das was Du anführst hört sich eher nach einer Ausbildung zum Theorycrafter an. Dann ist es wohl komplex,
da habt ihr Recht.

Aber du kommst auch sehr gut mit Basiswissen aus Guides zu Recht und entsprechender Praxis. Und das ist einfach und nicht komplex.
Und reicht völlig bis ins Endgame aus.
 
Zuletzt bearbeitet:
Also für Endgame reicht Basiswissen aus ein paar Guides und ein wenig Praxis nicht aus. Wenn man in den Rankings zumindest in Richtung Top200 kommen möchte, muss man sehr genau wissen an welchen Stellschrauben man drehen muss. Außerdem gehört dann die optimale Abstimmung des Teams oder Skill im Solospiel dazu. Außerdem ist Guide nicht gleich Guide. Wenn man sich z.B. die Vorstellung verschiedener Builds von Blizzard anschaut (die in Battlenet als "interessante" Builds veröffentlicht werden). Muss man sagen, man kann mit ihnen vielleicht halbwegs durch T6 laufen, aber es wird alles andere als effizient oder Endgame-mäßig sein.
 
Keine Frage Valis man kommt auch mit null Kenntnissen bei D3 aus das gilt aber für viele andere Spiele auch.
Nur kommt man damit nicht besonders "weit".
Das Monterschnetzeln ist nicht kompliziert nur wenn man es "besser" machen will wird es komplizierter.
 
nabend...

quelle:http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/18300813570#1

Nevalistis
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Posts: 5,888
Greetings, nephalem!

Our first PTR patch is coming up next week. In anticipation of this update, we want to give you a heads up that we will also be wiping progress on the PTR when the patch is issued.

This is because we want to make sure the overall 2.3.0 changes to Adventure Mode are thoroughly tested. However, a bug in the first PTR patch allowed level 70 crafted items to be equipped by low-level characters. This was unintended and skewed progression at the start of PTR Season 4, making a wipe necessary to ensure that it is no longer factoring into the leveling process.

We will be closing and creating a new Focused Feedback thread for Adventure Mode when the patch is deployed to collect feedback untainted by this bug. While we understand that a loss of progression can be frustrating to some, it’s important to remember this is the nature of the PTR. Its intent is to facilitate testing, and we love seeing all your dedicated and thoughtful feedback.

Thank you for all your enthusiastic feedback and testing. We look forward to sharing our upcoming changes with you!
 
Zuletzt bearbeitet:
PTR war gestern ziemlich tot. Da habe ich mal Mannercookies Stream geschaut und kaum einer war auf dem PTR :).
 
Gz

Nächste Woche kommt der erste PTR Patch und Total Wipe.
Dann können alle nochmal das tolle Gefühl genießen von 1-70 zu Leveln. Der Community Buff wird dafür natürlich deaktiviert, damit Blizzard Daten sammeln kann. Wäre aber eigentlich besser wenn sie sich mal mit den "Problemen" im Spiel beschäftigen würden.
 
Zuletzt bearbeitet:
So ein Noob Vajet ist schon 1761
 
nabend...


datamined ptr changes...wens interessiert....

Diablo 2.3 PTR Patch 1 - Datamined Info
A new patch has just hit the CDN. There appears to be some class changes, and a few other item passives changes.
Please keep in mind the following is datamined, and thus may have errors, or may not paint the full picture.

This is a work in progress post. Keep checking back.
Update 2:50 EDT - Added Achievement Strings
Update 3:07 EDT - Added Item passives
Item Passive Changes
Note: we will have a more detailed list of set changes in a few hours

Sets
Helltooth Harness
2 pieces: Enemies hit by your primary skills, Acid Cloud, Firebats, Zombie Charger, Zombie Dogs, Gargantuan, Grasp of the Dead, Piranhas, or Wall of Death are afflicted by Necrosis, becoming Slowed and, taking [{VALUE1}*100]% weapon damage every second, and taking 15% increased damage from all sources for 10 seconds.
6 pieces: Enemies afflicted by Necrosis take After casting Wall of Death, gain [{VALUE1}*100]% increased damage from for 12 seconds to your primary skills, Acid Cloud, Firebats, Zombie Charger, Zombie Dogs, Gargantuan, Grasp of the Dead, Piranhas, and Wall of Death. This effect stacks up to 3 times.
Seeker of the Light
6 pieces: Increase the damage of Blessed Hammer by [{VALUE1}*100]% and Falling Sword by 250 500%.
Spirit of Arachyr
6 pieces: The damage of your creature skills is increased by [{VALUE1}*100]%. Creature skills are Corpse Spiders, Plague of Toads, Firebats, Locust Swarm, Hex, and Piranhas.

Vyr's Hellacool Helm renamed to: Vyr's Sightless Skull
Vyr's Shocking Shoulders renamed to: Vyr's Proud Pauldrons
Legendaries
NEW: Scrimshaw (Spear): Reduces the Mana cost of Zombie Charger by {c_magic}[{VALUE1}*100]%.
NEW: Unknown: Acid Cloud gains the effect of the Lob Blob Bomb rune.
NEW: Unknown: Gain the Confidence Ritual passive.
Sacred Harness (Belt): Judgment gains the effect of the Debilitate rune and is cast at your landing location when casting Falling Sword.
Henri's Perquisition (Mojo): The first time an enemy deals damage to you, reduce that damage by {c_magic}[{value1VALUE1}*100]% and Charm the enemy for 3 seconds.
Hunter's Wrath (Belt): Your Hatred generators primary skills attack 30% faster and deal {c_magic}[{VALUE1}*100]% increased damage.
Coils of the First Spider: While channeling Firebats, you take 30% reduced damage and gain {c_magic}{VALUE1} Life per Hit.
Jeram's Bracers (Bracers): Wall of Death can be cast up to twice again three times within 2 seconds before the cooldown begins.
Bracers of the First Men (Bracers): When Hammer of the Ancients hits an enemy, gain attacks 50% faster and deals {c_magic}[{VALUE1}*100]% increased Attack Speed for 3 |4second:seconds; damage.
Bracers of Destruction (Bracers): Seismic Slam deals {c_magic}[{VALUE1}*100]% increased damage to the first two 5 enemies it hits.


Class Changes
DiabloFans Quote:
Barbarian

Relentless While below 35% Life, all skills cost 7550% less Fury, Life per Fury Spent is doubled, and all damage taken is reduced by 50%.
Threatening Shout
Falter : Affected enemies also have their attack speed reduced by 20%Enemies instead take 30% increased damage for 156 seconds.
Battle Rage
Swords to Ploughshares : Critical Hits heal you and your pets for up to 21457 Life.
WitchDoctor

Spiritual Attunement Maximum Mana is increased by 10%. Regenerate 32% of your maximum Mana per second. / Mana fuels your offensive and defensive skills.
Zombie Handler You can have 1 additional Zombie Dog summoned at one time. Your Life, and that of your Zombie Dogs and Gargantuan are increased by 20%. / Additionally, you may have 1 additional Zombie Dog summoned at one time.
Vision Quest When you deal damage with Corpse Spiders, Firebomb, Plague of Toads, or Poison Dart, your Mana regeneration is increased by 3040% for 5 seconds.
Fierce Loyalty You canWhile you have a Gargantuan, Zombie Dog, or Fetish summoned, your movement speed is increased by 15%. / This bonus is increased to 30% while a Gargantuan, Zombie Dog, or Fetish is not in combat. / Additionally, you may have 1 additional Zombie Dog summoned at one time. While you have a Zombie Dog, Gargantuan, or Fetish following you and not in combat, your movement speed is increased by 30%.
Tribal Rites Reduce the cooldowns of your the following skills by 25%: / *Hex / *Gargantuan / *Fetish Army, Big Bad Voodoo, Hex, Gargantuan, / *Summon Zombie Dogs and / *Big Bad Voodoo / *Mass Confusion skills by 25%.
Midnight Feast You can have 1 additional Zombie Dog summoned at one time. The damage of your Zombie Dogs and Gargantuan is increased by 50%. / Additionally, you may have 1 additional Zombie Dog summoned at one time.
Corpse Spiders
Blazing Spiders : Throw a jar with fire spiders that that return 3 Mana to you per hit.
Grasp of the Dead Cost: 150 Mana / Cooldown: 8 seconds / Ghoulish hands reach out from the ground, slowing enemy movement by 60% and dealing 560760% weapon damage as Physical over 8 seconds.
stat : Increases damage dealt to 1 Physical damage per second for 8 seconds.
Groping Eels : Increase the damage done to 8801360% weapon damage as Physical.
Unbreakable Grasp : IncreaseRemoves the Mana cost and increases the Slow amount enemies are Slowed to 80%. Changes damage/ Damage type is changed to Cold.
Desperate Grasp : Reduce the cooldown of Grasp of the Dead to 64 seconds. / Damage type is changed to Poison.
Death Is Life : Enemies who die while in the area of Grasp of the Dead have a 10% chance to drop a health globe or summon a Zombie Dog. / Damage type is convertedchanged to Poison.
Acid Cloud
Corpse Bomb : Raise a corpse from the ground that explodes for 620700% weapon damage as Fire to enemies in the area.
Zombie Charger
Zombie Bears : Summon zombie bears that stampede towards your enemy. Each bear deals 400520% weapon damage as Poison to enemies in the area.
Lumbering Cold : Zombie winter bears crawl out of the ground and run in all directions, dealing 200280% weapon damage as Cold to nearby enemies.
Pile On : Summon a tower of zombies that falls over, dealing 800880% weapon damage as Physical to any enemies it hits.
Undeath : If the Zombie Charger kills any enemies, it will reanimate and charge nearby enemies for 360480% weapon damage as Poison. This effect can repeat up to 2 times.
Explosive Beast : Summon an explosive Zombie Dog that streaks toward the enemy before exploding, dealing 580680% weapon damage as Fire to all enemies within 12 yards.
Firebats Cost: 150 Mana initially, and an additional 75125 Mana while channeling / Call forth a swarm of fiery bats to burn enemies in front of you for 425475% weapon damage as Fire.
Dire Bats : Summon fewer but larger bats that travel a long distance and deal 495500]% weapon damage as Fire.
Hungry Bats : Rapidly summon two bats that each seek out a nearby enemy for 635750]% weapon damage as Fire.
Plague Bats : Diseased bats fly towards the enemy and infect them. Damage is slow at first, but can increase over time to a maximum of 660720% weapon damage as Poison.
Vampire Bats : Firebats has an initial Mana cost increased to 225of 250 mana but no longer has a channeling cost. / Firebats' damage type turns into Physical.
Cloud of Bats : Call forth a swirl of bats that damage nearby enemies for 425]% weapon damage as Fire. The damage of the bats increases by 20]% every second, up to a maximum of 100850]% weapon damage after 3 seconds.
Big Bad Voodoo
Ghost Trance : The ritual heals all nearby allies for 5% of their maximum Life per second and reduces all damage taken by 20%.
Piranhas Piranhas
Bogadile : A giant bogadile emerges from the pool of water, Stuns, and bites a monster dealing 1100% weapon damage as Physical.
Confidence Ritual Confidence Ritual
stat : You deal 25% additional damage to enemies within 20 yards.
desc : Take your enemies into your confidence. Bring them close, so that they may share the fruits of your efforts.
Wizard

Unstable Anomaly When you receive fatal damage, you instead gain a shield equal to 300400% of your maximum Life for 5 seconds and release a shockwave that knocks enemies back and Stuns them for 3 seconds. / This effect may occur once every 60 seconds.
 
Shenlongs nerf...

New changes:

2 pieces: The damage of your Spirit Generators is increased by 2% (up from 1%) for each point of Spirit you have.


When reaching maximum Spirit, all damage is increased by 100% (down from 300%), but you no longer passively regenerate Spirit and 65 Spirit is drained every second until you run out of Spirit.
 
Hat irgendjemand was anderes erwartet?

Man wird sehen was das für Auswirkungen bei den Monks haben wird, ich gehe aber davon aus dass SSS mit dem Ulianas Set die neue Meta wird.

Ich hab das am Wochenende auf dem PTR ausgiebig getestet und damit ein GR65 gecleared mit halb ancient Gear in nem guten Grift (Maps/ Mobs), der beste mit dem Setup hatte ein GR69 afaik.
Das is immer noch deutlich besser als WD oder Crusader wo die besten bei 62 oder so gelegen haben.

Was auch massive Auswirkungen haben wird ist das der neue Bane of the Stricken Gem generft wird und damit faktisch unbrauchbar wird.
- Increase to damage taken by enemies reduced from 1.0+0.1% per rank to 1.00+0.02% per rank.

Btw die PTR Server sind grade down, also geht man davon aus das der Wipe grade durchgeführt und der neue Patch aufgespielt wird.
 
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