SENIOR . Aha. Der Bengel ist seit 2 Jahren erst fertig mit der Ausbildung.
Ich habe in IT Projekten gearbeitet, da wurde man so um und ab 10 Jahre Erfahrung als "Senior" gelistet mit Referenzenanforderungen, egal ob als Coder, SW Architekt, 3rd Level Supporter oder Projektmanager
Ggf. sollte CIG mehr nach Skill einstellen und nicht diese jungen Bengel, für die das eine try and error Wiese ist?
"Haha, Das ist nur Hate!!!"
Nein?
Siehe CIG monthly report:
"QA started learning the subsumption visualizer to better debug cinematic cutscenes and player-NPC interactions. "
Die Kids LERNEN noch. Im Jahr 8... 😂
Dann wird ggf. das Scheitern aufhören, ein fps Modul auf einer fps Engine zum sauberen Laufen zu bekommen. Unfassbar....
Ist ja nicht so, dass CIG die Unfähigkeit verbirgt:
Aus dem offiziellen Video "Inside Star Citizen: Mission Control | Fall 2019"
- Die Gegner rennen auf einen zu, dann folgt der movement dead stop ohne abgeschlossene und designte Bewegungsanimationen und blindes Geballer der AI irgendwo in den Raum
- bullet sponge enemies, welche die Illusion einer AI fähigen darstellen sollen, weil CIG im 8ten Jahr nicht mal hier die Balance gebacken bekommt
- Gegner kippen mit T-Pose zusammen
Ach, und wer es übersehen hat:
Nach über 7 Jahren und 300 Millionen scheitern die devs an den Grundlagen einer fps engine (auf etablierten einem CRYENGINE fps Funadement-devkit!!!!), combat animationen und AI
"They also investigated and fixed several small bugs in weapons content, usables, cinematics, gameplay animations, props, and design. "
Das lesen wir sinngemäß auch erst seit 1500 Tagen oder so. 1500 Tage Alpha Bugfixing.
Der gesamte Report liest sich wie etwas, das im Jahre 2014 und 2015 plausibel wäre.
Wir stehen kurz vor 2020.
https://robertsspaceindustries.com/community/issue-council/star-citizen-alpha-3?time=this_month
268 issues, diesen Monat, darunter unzählige Grundlagen von Mechanik, AI und Skripten.
Das ist die Realität. Sie beherrschen nach so vielen Jahren und hunderten von MA
noch nicht mal die Grundlagen.
Und einige faseln im SC reddit noch etwas von Capitalship Schlachten mit hunderten Schiffen und tausenden Spielern.
Aber halt!
Die
CI not G Amateurstunde ist noch nicht zu Ende.
Wir alle kennen das:
https://robertsspaceindustries.com/media/i2gtpjaggpg1ir/source/JP07-10_OCS-Boot-Camp.pdf
Viel buzzword Blödsinn für Grundlagen, die man hätte vor Jahren beherrschen sollen, aber eines war dann doch der größte Schenkelklopfer:
"The solution we have chosen is utilizing
Fibers.
A Fiber is an execution state where we can control exactly when and where we want to execute it (parallel loading or game simulation). While Fibers can be very tricky to use, they provided exactly the control we needed. With Fibers, we could move the logic for resource loading between concurrent loading threads and game simulation threads, depending if the component type supported parallel loading or not. And with that, it was possible to step-by-step adjust more and more code to run in parallel while ensuring that everyone uses (and thus tests) the already parallelized code. Those changes were partially rolled out with Alpha 3.2, where they reduced the stuttering caused by loading entity resources at runtime, like spawning ships. "
CIG kann. es. nicht.
http://www.open-std.org/JTC1/SC22/WG21/docs/papers/2018/p1364r0.pdf
Abstract:
Fibers (sometimes called stackful coroutines or user mode cooperatively scheduled threads) and stackless coroutines (compiler synthesized state machines) represent two distinct programming facilities with vast performance and functionality differences.
This paper highlights efficiency, scalability and usability problems of fibers and reaches the conclusion that they are not an appropriate solution for writing scalable concurrent software
Case Studies:
We have accumulated more than a quarter century of experience with fibers across variety of programming languages and platforms. In the 90s fibers and N : M scheduling looked promising, now, with improvements in hardware, operating system kernel and painful experience of trying to make the fibers work has resulted in a recommendation: DO NOT USE FIBERS! Use threads instead and/or write your code using asynchronous APIs with hand-crafted state machines.
Fiber Use on Windows
Current recommendation is to avoid using fibers and UMS. This advice from 2005 remains unchanged:
“... nstead of spending your time rewriting your app to use fibers (and it IS a rewrite), instead it's better to rearchitect your app to use a "minimal context" model -instead of maintaining the state of your server on the stack, maintain it in a small data structure, and have that structure drive a small one-thread-per-cpu state mach
Solaris:
After exploring N:M programming model for 7 years, Sun Microsystem abandoned it in favor of simpler 1:1 threading.
POSIX:
After providing facilities for user-mode stack switching (ucontext_t) for 8 years, POSIX deprecates and removes it.
Facebook Experience:
Facebook has deployed fibers internally for 5 years and now “... looking to migrate away from it as soon as we are confident of the direction [stackless] Coroutines will go in in the standard. We already try to dissuade non-experts from using them as much as possible, but in the absence of anything better they occasionally do.”.
Programming Language survey:
The only programming language among top 10 most popular languages according to TIOBE index [TiobeIndex] that provides fibers is Go. Go programming language uses fibers successfully, but incurs a very high cost (~160ns) whenever it has to interoperate with C libraries, due to the need to swap in normal stack [GoOverhead]. That is not acceptable for C++ where the ability to seamlessly and efficiently interoperate with existing code is very important.
Conclusion:
While fibers may have looked like an attractive approach to write scalable concurrent code in the 90s, the experience of using fibers, the advances in operating systems, hardware and compiler technology (stackless coroutines), made them no longer a recommended facility.
TLDR:
CI not G scheitet im Jahr 8 an sämtlichen Grundlagen von DEV-work+Design+QS, an Netzwerken, am Meshing, an AI, also irgendwie an allem, was SC und SQ42 brauchen für das, was in den stretchgolas bereits mehrfach finanziert worden ist, stellt jugendliche non experience ein .
Während sich die Industrie von Fibers abwendet, probiert CIG etwas, was sich nicht bewährt hat, aus.
"While fibers may have looked like an attractive approach to write scalable concurrent code in the 90 s, the experience of using fibers, the advances in operating systems, hardware and compiler technology (stackless coroutines), made them no longer a recommended facility. "
Und da glauben einige, CIG würde etwas technologisch Innovatives erreichen. 😂
Mit einem Schritt 15+ Jahre zurück.: "
the conclusion that they are not an appropriatesolution for writing scalable concurrent software"
Die schaffen es ja nicht mal Industriestandards funktionstüchtig umzusetzen.
Das passiert halt, wenn Ahnungslose in der Folge Technikkiddies mit Uni+Schulwissen ohne Praxis und Expertise einstellen.
Die Fantasie und der Bullshit folgen aber, denn demnächst ist Citcon: 🤑
Viel Spaß uns allen!