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The Witcher The Witcher 3 - Wild Hunt [Sammelthread]

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Darkblade08 schrieb:
Ja, die Balance ist so eine Sache. Ich spiele ja am liebsten mit dem Monsterdeck. Das ist aber extrem von einer guten Starthand abhängig. Hat man am Anfang nicht Avallc'h, bzw. keine Finten auf der Hand und man spielt gegen Nilfgard/Nördliche Königreiche, ist es sehr schwierig zu gewinnen. Spion Karten sind halt mit Abstand die mächtigsten Karten im Spiel.

Außerdem kann man Pech haben und man hat gleich 2-3 Muhmen/Vampire/Krabbspinnen auf der Hand. Dann kann man fast immer aufgeben.

Die mächtigste Karte ist Avalla'ch. Ohne Zweifel.
Ich hab bei mir zweimal Terzieff im Nilfgaarder Deck gefunden, die anderen haben ihn wie gewollt nur einmal. Keine Ahnung ob nun mein fehler oder Glück, eine Karte mehr zu haben^^

Was Monster angeht hab ich mir da auch schon mal Gedanken drüber gemacht. Ich dachte anfangs darüber nach, die Karten die man zusätzlich ziehen darf (Vampire, Muhmen, Ghule etc.) auf einen extra Stapel zu legen, damit man sein Deck nicht durchsuchen muss und so weiß, was man ziehen würde. Allerdings sinkt die Wahrscheinlichkeit diese zu ziehen natürlich enorm, auch beim 22er Deck.
 
Nö, Standardversand.

Hätte hier jemand Interesse, Gwent über Mumble/TS zu spielen? Es hat ja jeder die Decks, die Karten kann man sich ja dann wie im Spiel vor sich hin legen. Wer meint, bescheißen zu müssen und rein zufällig nur Spione und Verbrennen zieht, soll es halt machen wenn es ihn befriedigt. Sykpe-Videotelefonie würd das natürlich verhindern.
 
Gwent macht wirklich süchtig. :)
Hatte anfangs kaum gespielt und erstmal das "Spiel" gespielt. Aber als ich dann nach und nach mal Abwechslung wollte, hab ich angefangen zu Spielen.

Und was soll ich sagen; Das hat dann dazu geführt, dass ich erstmal an alle mögliche Orte zurück bin um Karten zu sammeln und Gwent-Quests zu machen :p (obwohl ich sicher welche übersehen habe, aber ich will mich selbst nicht spoilern; gibt bestimmt eine Datenbank im Netz, wo es jede Karte zu gewinnen/kaufen gibt)

Desweiteren bin ich jetzt auch (via Main-Quest) auf Skellige angekommen und ich muss sagen, es ist das Schönste was ich seit langem auf dem PC sehen durfte. Die Atmosphäre, Wetter, Arrangements, Design, etc. der ersten kleinen Dörfer sind wirklich atemberaubend. :)
Man nimmt sich einfach die Zeit herumzuwandern, die Natur, Dörfer etc. anzuschauen... Ich finds grandios.
 
China schrieb:
Also ich habe bei mmoga 30 bezahlt.
Ging fix, binnen einer Minuten war der Key da für GOG. Da alles gezogen.
Lief alles schwer geschmeidig^^
der Laden ist der letzte Mist, ich darf jetzt irgendwelche Formulare ausfüllen, weil ich Neukunde bin und per Kreditkarte bezahl. "schwer geschmeidig" und "fix" stell ich mir anders vor :mad:
 
Hey Leute, kann man eigentlich die Akademie von Oxenfurt betreten? Habe das Spiel schon durch und die Story führt nie da hin. Und irgendwie reinspringen geht auch nicht, habs probiert :D
 
Basti__1990 schrieb:
der Laden ist der letzte Mist, ich darf jetzt irgendwelche Formulare ausfüllen, weil ich Neukunde bin und per Kreditkarte bezahl. "schwer geschmeidig" und "fix" stell ich mir anders vor :mad:

Das kann ich nicht bestätigen.
Das man beim Einkauf im Netz Daten hinterlegen muss, ist jetzt nicht ungewöhnlich und ehrlich gesagt auch nachvollziehbar.
Und bisher kam JEDER Key binnen 5 Minuten im Postfach an.
Ich habe auch schoin öfter von problemen gelesen, aber bestätigen kann ich die absolut nicht.
Davon ab, ich habe per Paypal bezahlt, vielleicht vereinfacht das die Sache, weil die Kohle direkt überwiesen wird.

So... *hüstel* dann mal zurück zum Thema! :D

War gestern viel in Novigrad unterwegs... ist ja echt nett gemacht die Stadt, aber ich war echt froh, als ich wieder Wald und Wiese vor mir hatte.
Was mich aber mittlerweile echt stört, ist der immer nasse Boden. Egal wo man hinkommt, egal ob es jetzt Ewigkeiten nicht geregnet hat, oder der Boden gar nicht erst nass sein könnte.
Da wurden teilweise zu viele Effekte verwendet, die in der Menge keinen Sinn machen. Aber das deckt sich ja auch wunderbar mit den absolut übertriebenen Wind im Spiel.
Da hoffe ich auch noch auf eine Möglichkeit, das mal anständig zu reduzieren. Da wackeln LOD Bäume, die nix anderes sind als ein Baumstumpf, wenn man näher kommt,
Bäumen biegen sich beinahe gen Boden, obwohl sie in der Stadt ziwschen Häusern stehen, wo gar nicht so ein Wind herschen kann usw...
 
Zuletzt bearbeitet:
Die Akademie kann man nicht betreten. Reinspringen sollte aber möglich sein. Hab irgendwo mal Screenshots aus dem Inneren gesehen.
 
@China
Ja, der übertriebene Wind trübt insbesondere in den Zwischensequenzen die Atmosphäre. Insbesondere bei den Hexer Aufgaben. Immer wenn das Monster "in Erscheinung" tritt, gibt es einen regelrechten Sturm. Musst du mal drauf achten. :D

Ich glaueb aber kaum, dass es unterschiedlcieh "Windstärken" in unterschiedlichen Gebieten geben wird. Meines Wissens nach, ist das ja eine globale Wettereinstellung. Die gilt dann halt überall und je nach Wetterlage. Das einzige was mach bestimmt ohne Probleme umsetzen könnte, wären angepasste Werte. Aber "realistische" Winde in Novigrad, daran glaube ich eher nicht.
 
Das mit den unrealistisch wackelnden Bäumen und sonstigem Gestrüpp hat mich am Anfang auch massiv gestört. Vor allem innerhalb von Gebäuden.
Mittlerweile nehme ich es gar nicht mehr wirklich wahr.
 
zT. Wind,bewegende Bäume.

Ich finde das hat CDPR sehr gut gemacht.Es ist durchaus Dynamik im Wind/Baumverhalten aber so wie ihr euch das vorstellt würde das heutzutage noch zuviel CPU Power brauchen da dann jeder einzelne Baum und sein LoD einzeln berechnet werden müsste.So einfach ist das nicht. ;)

Eher stört mich diese limitierte Schattenentfernung bei NPC's,da muss man schon auf 2m ran um diese wahrzunehmen,in der Entfernung sieht das immer aus als wären die nur dunkel übermalt.Konsolenoptimiert eben.
 
Von wegen "unrealistisch". Die Physik im Witcher-Universum tickt doch eh einfach fundamental anders :D
 
Der komplette Changelog für Patch 1.07 ist nun raus:

  • Introduces an alternative movement style for Geralt. To enable, go to the Gameplay\Movement Response submenu.
  • Fixes a rare issue where the player's horse would not fall to the ground properly.
  • Fixes a rare issue where the player could be locked into the aiming animation if hit while throwing a bomb on horseback.
  • Fixes a rare issue with an infinite loading screen in the Ladies of the Wood quest.
  • Includes a variety of collision fixes.
  • Fixes an issue where Wild Hunt warriors would remain present even after the player completed the main storyline.
  • Fixes an issue where players could repeatedly buy foreign currency from a loan shark and sell it at the Vivaldi Bank.
  • Fixes an exploit whereby players could loot gold from a single chest more than once.
  • Fixes an issue whereby some skills were not properly removed after the player used the Potion of Clearance.
  • Fixes an issue with target locking, which should now be more responsive.
  • Introduces a number of changes in selected game-world areas to prevent players from unexpectedly progressing quests or leaving the playable area by climbing certain elements of the landscape.
  • Fixes an issue where sometimes players could not use Signs after reaching Skellige for the first time.
  • Fixes an issue where damage from certain sources was incorrectly calculated.
  • Fixes an issue where the durability of alternative weapons did not drop as intended.
  • Fixes an issue where the game would remain in slow motion if the player had used manual targeting.
  • Fixes an issue whereby meditation could be blocked by certain quests.
  • Fixes an issue where Stamina did not always regenerate properly.
  • Fixes an issue where Geralt's statistics could be multiplied if the player stood in a Dimeritium bomb cloud while the Cluster skill was activated.
  • Introduces a number of fixes, improvements and clarifications in the map-pins and objectives for multiple quests.
  • Fixes an issue where in certain circumstances gravity ceased to apply to the player's horse.
  • Adds a stash for player convenience. Players can now store loot in their stash, access to which is available in different parts of the world. Stash locations are marked on the map.
  • Fixes an issue whereby the player's horse would often stop abruptly before bridges or other narrow passages.
  • Fixes an issue whereby encumbrance was not updating correctly, resulting in players being overburdened where in fact they were not.
  • Fixes a rare issue where players were unable to choose different Signs.
  • Fixes an issue where the player was sometimes unable to craft glyphs.
  • Fixes an issue where not all merchants would accept junk loot.
  • All crafting components and alchemy ingredients now weigh nothing.
  • Fixes an issue where certain armor/hairstyle combinations interacted incorrectly.
  • Fixes an issue where instances of the Quen Sign would occasionally burst during dialogue scenes.
  • Fixes a rare issue where the player could not play gwent with Madame Serenity at the Passiflora.
  • The Zoltan gwent card should now always be present beneath the Hanged Man's Tree if the player does not win it earlier in White Orchard.
  • Fixes a rare issue where players could not talk to, or play gwent with, the innkeeper at the Inn at the Crossroads.
  • Includes a number of wording and spelling fixes in multiple localized versions.
  • Introduces a number of improvements in the game streaming system. Players should experience fewer blurred textures, NPC spawn times should be markedly reduced, and there should be an overall improvement in the speed with which game assets are loaded. Streaming system improvements should be most noticeable on consoles and systems with non-SSD drives.
  • Improves performance in the swamps of the No Man's Land region.
  • Fixes an issue whereby the presence of fog could adversely affect game performance.
  • Optimizes various FX which should result in improved performance during the Battle of Kaer Morhen quest.
  • Introduces a number of optimizations that improve overall performance throughout the game.
  • Improves overall game performance.
  • Fixes an issue where Keira's magic bubble could adversely affect performance.
  • Fixes an issue whereby the mouse cursor would remain visible during in-game video playback.
  • Adds a warning if the user runs out of disk space and wants to crate a new game save.
  • Fixes an issue whereby Colorblind mode was not properly saved.
  • Fixes an issue whereby Zoltan would sometimes appear in the incorrect location after the Novigrad, Closed City quest.
  • Fixes an issue during the Last Wish quest whereby Geralt would continue his conversation with Yennefer after they parted.
  • Fixes an issue where two simultaneous instances of some characters would appear in a scene in the Broken Flowers quest.
  • Fixes an issue whereby some objectives were not available to the player and would be automatically failed during the Battle of Kaer Morhen quest..
  • Fixes an issue where in certain circumstances Lambert did not board the boat during the Final Trial quest.
  • Fixes an issue where in certain circumstances Madame Serenity was improperly placed during the Deadly Plot quest.
  • Fixes an issue where the Fake Papers quest would be failed if the player did not mention that one of the brothers was dead.
  • Fixes an issue whereby players would sometimes be unable to start the final horse race, The Heroes' Pursuits: For the Goddess' Glory! in Skellige.
  • Fixes an issue where unintended objects were present in Novigrad after the Battle of Kaer Morhen quest.
  • Fixes an issue where a progression break could occur if Geralt was knocked out by guards while following the Bloody Baron during the Family Matters quest.
  • Fixes an issue where players were sometimes unable to interact with a torch in the Get Junior quest.
  • Fixes an issue where players could sometimes experience an infinite loading screen during the Iron Maiden quest.
  • Fixes an issue where in certain circumstances players could encounter a blocker during the Contract: The Apiarian Phantom quest. Players who have encountered this bug need to backtrack to the frozen hive and examine the footprints around it again.
  • Fixes an issue whereby the player could get locked inside a room during the Through Time and Space quest.
  • Fixes an issue where on rare occasions players were unable to progress the game after the Get Junior quest, specifically upon reaching Vernon Roche's camp.
  • Fixes an issue whereby purchasing wine during the It Takes Three to Tango quest would not always progress the quest properly.
  • Fixes an issue where the In Wolf's Clothing quest did not progress properly after the player read Morkvarg's journal.
  • Fixes an issue where on some rare occasions players were unable to interact with the Wild Hunt soldier's body during the Echoes of the Past quest.
  • Fixes an issue whereby Keira would not always properly use the portal during the For the Advancement of Learning quest if asked to go to Kaer Morhen.
  • Fixes an issue where the Scoia'tael from Novigrad was not always available to play in the Gwent quest.
  • Fixes an issue where the player could get blocked inside a cellar during the King's Gambit quest.
  • Fixes an issue where in certain situations the player was unable to find Triss during the Final Preparations quest.
  • Fixes an issue where occasionally the Kingfisher tavern was left without an innkeeper after the Now or Never quest.
  • Fixes an issue where Yennefer was not spawned in Oxenfurt during the Great Escape quest.
  • Fixes a rare issue where Captain Wolverstone was not at the Golden Sturgeon when intended.
  • Fixes a rare issue where the bodyguards in the Reason of State quest were not hostile.
  • Fixes a rare issue where the griffin would not always appear in the Contract: The Creature from the Oxenfurt Forest quest.
  • Fixes an issue where the wyvern would not appear in the Contract: Phantom of the Trade Route quest.
  • Fixes an issue with enlisting Sukrus from Skellige to be Hattori's bodyguard in the Of Swords and Dumplings quest.
  • Fixes a rare issue whereby the visions in the Echoes of the Past quest were not displayed.
  • The Contract: Devil by the Well quest no longer counts towards the Geralt: The Professional achievement.
  • Fixes a rare issue when the player could not speak with Lambert at Kaer Morhen during the Final Trial quest.
  • Fixes a rare issue where players could not always complete the Hey, You Wanna Look at my Stuff? quest.
  • Fixes an issue where players were sometimes unable to summon a horse after the Fencing Lessons quest.
  • Fixes an issue where in the Scavenger Hunt: Viper School Gear quest the gate to the mausoleum was locked.
  • Fixes an issue where players could not use Signs or swords after the fistfight at the Rosemary and Thyme during the Broken Flowers quest.
  • Fixes a rare issue whereby players could not examine the source of interference during the Disturbance quest.
  • Fixes an issue with the Dirty Funds quest.
  • Fixes a rare issue with a loading screen in the Contract: The Phantom of Eldberg quest.
  • Fixes a issue with a loading screen at Aeramas' residence during the Of Dairy and Darkness quest.
  • Fixes an issue where quest givers for the Deadly Delights and Jenny o' the Woods contracts would disappear.
  • Introduces a number of improvements to overall game stability.
  • Fixes an issue where the Potion of Clearance would pop into the quick slot if the player ran out of food.
  • Adds a Books tab to the Inventory panel.
  • Introduces a number of additional loading screen hints.
  • Introduces a pinning feature for formulae and diagrams. Ingredients and components for pinned formulae/diagrams are highlighted in the shop view. This should greatly facilitate the purchase of currently needed elements.
  • Introduces a feature whereby currently equipped items are highlighted in the Repair panel, facilitating prioritization of items needing repair.
  • Adds a feature whereby read and unread books are marked differently in the Inventory panel.
  • The list of all available DLC packages is now displayed in the Main Menu/Options/Downloadable Content submenu for better clarity.
Quelle: http://thewitcher.com/news/view/1081
 
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