Diablo III [Sammelthread Teil 2]

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dcdead schrieb:
- Tormented Stingers and Stygian Crawlers have had their experience reduced by 75%

verdammt, das geht mit denen aktuell so schön fix :(
 
Hudsonhawke schrieb:
Hallo,


habe noch eine Frage zum MP = Monsterpower?
Ist das jetzt schon Sinnvoll bei mir od lieber erst weiter spielen?
Einstellen kann ich das über Quest neu starten und dann die MP LvL einstellen?
Welche Quests / Akte sind da gut?

Danke und Gruß

Oliver
Gestern meintest du noch, du hast Probleme und bekommst (Zitat:) "nur auf die Fr**se" :D Wenn du nicht von gestern auf heute plötzlich super zurecht kommst, würde ich von der MP-Stufe vorerst noch die Finger lassen. Ob es sinnvoll ist können wir nicht entscheiden... Wenn du der Meinung bist, das Spiel ist zu einfach, dann hoch mit der MP!
 
m4Dze schrieb:
Gestern meintest du noch, du hast Probleme und bekommst (Zitat:) "nur auf die Fr**se" :D Wenn du nicht von gestern auf heute plötzlich super zurecht kommst, würde ich von der MP-Stufe vorerst noch die Finger lassen. Ob es sinnvoll ist können wir nicht entscheiden... Wenn du der Meinung bist, das Spiel ist zu einfach, dann hoch mit der MP!

Hallo,
das ist richtig! Es ging mir aber nur darum die Begriffe "hier" im Forum zu verstehen! Speziell MP 1-10 und wie ich das Einstelle!
habe gestern "kurz" mit meinen Skills / Fertigkeiten angepasst und mit der aktuellen Einstellung bin ich im Akt2 Super zurecht gekommen!
Danke noch mal für die Tipps!

Gruß

Oliver
 
dcdead - skill ma deinen schuft, der hat lvlup (falls noch nich getan ;))
 
Hudsonhawke schrieb:
Hallo,
das ist richtig! Es ging mir aber nur darum die Begriffe "hier" im Forum zu verstehen! Speziell MP 1-10 und wie ich das Einstelle!
habe gestern "kurz" mit meinen Skills / Fertigkeiten angepasst und mit der aktuellen Einstellung bin ich im Akt2 Super zurecht gekommen!
Danke noch mal für die Tipps!
Kein Ursache :) Das mit der Monsterstufe hast du richtig verstanden. In der Optionen unter "Gameplay" die Monsterstufen-Auswahl aktivieren und dann kannst du (wie du richtig beschrieben hast) bei der Questauswahl die Stufe einstellen.
 
Hi,
;)
Welche Route bzw welches Quest würde sich den Empfehlen wenn man das mal "probieren" möchte? ;-)

Edit!

Was hat das mit HC und SC auf sich?
 
Zuletzt bearbeitet:
aso, da ich bisher nich den schuft mitnehm, is mir das noch nich bewusst gewesen, danke4info dc :)

hudsonhawke: akt3, letzte quest, tötet azmodan, würde sich anbieten

HC = stirbt dein char, ist er tot und deine items im nirvana
SC = kein dauerhafter Tod des chars, nur repkosten steigen


btw. hab am hexer nun +giftschaden% auf waffe, amu und schuhen. bringt das nen Vorteil? ;D
http://eu.battle.net/d3/de/profile/Noctum-2396/hero/1295689
 
Originally Posted by Blizzard

PTR Patch 1.0.8 — v.1.0.8.15858

General•Players can now identify all items in their inventory by speaking to Deckard Cain or by using the Book of Cain that can be found near the shared stash in all Acts

•The cooldown incurred by changing skills outside of town on Inferno difficulty has been reduced to 30 seconds (down from 60 seconds)

•There is now an option in Video Settings to lock the cursor to the window when in fullscreen windowed mode, if Diablo III is the active window

•Multiplayer Co-Op
◦Players now receive a 10% bonus to Magic Find, Gold Find, and Experience per additional player in a multiplayer game, up to a maximum of 30% in a four player game
◾The Magic Find and Gold Find bonuses can exceed their respective 300% caps

◾The Experience bonus can stack with other bonuses from items and Monster Power (the bonuses will stack multiplicatively)

◦A notification is now sent to all players in a multiplayer game whenever a party member engages an Elite monster or Treasure Goblin in combat, and their location will be shown on the mini-map
◾In addition to this, an icon will also appear over player banners in town to indicate if they're in combat with a monster, Elite monster, or Treasure Goblin


Achievements•Bug Fixes
◦Fixed a bug that prevented monsters killed by a follower or pet, before being attacked by a player, from counting toward achievement criteria

Auction House•User Interface
◦Tooltips in the Auction House will now show an item comparison for a player's currently selected character

Battle.net•Matchmaking
◦Players will now be able to search for games that were started on any quest once they have reached level cap

◦Matchmaking "Tags" have been added
◾In addition to selecting your Difficulty, Monster Power, and Quest, players will also be able to choose from the following tags when searching for Public Games: No Tag, Questing, Brawling, and Key Warden


•Social
◦Players can now add a note about a friend by right-clicking the name in their Friends List

◦Players can now enter a message that will be broadcast to their friends

◦Players can now create multi-user conversations
◾There are multiple ways to start a conversation or invite other players to an existing conversation:
◾To start a conversation, open Public Chat Options, then select Invite Friends > Start Conversation or use the "Start a Conversation" option in the Social window by right-clicking on a friend's name

◾To invite or add friends to an existing conversation, open Public Chat Options, then select invite Friends or use the "Invite to a Conversation" option in the Social window by right-clicking a friend's name and selecting the desired conversation

◾Similar to public channels, private conversations can support up to 99 players

◦A new section has been added to the friends list called "Players Near You"
◾Any player who is on your local network will be displayed here (even if they're not currently your friend)

◾If needed, this feature can be disabled from the Social Options of the Game menu

◦Players may now be marked as a "Party Guide"
◾The Party Guide is assigned to the first person who joins a Public Game

◾If multiple characters join a Public Game at the same time, the game will choose the hero with the highest level or Paragon level to be Party Guide

◾When a Party Guide leaves the Public Game, a new one will be chosen automatically

◾Alternatively, the Party Guide can right click on a party member's portrait and pass them the Party Guide title

◾The Party Guide will have a unique icon that will appear on the mini-map

◦Names in your "Recent Players" list will now expire if they become older than a month

◦Blocked players will no longer appear in your "Recent Players" list.

Bosses•Bug Fixes
◦Skeleton King
◾A bug causing The Skeleton King and The King of the Dead to not play an animation when performing their Whirlwind attack should now occur less frequently


Classes•Wizard
◦Active Skills
◾Archon
◾The duration of Archon should now be extended by assists from players in multiplayer games, in addition to kills

◾Teleport
◾Players may now Teleport to any location within range, as long as a path is available


◦Bug Fixes
◾Fixed a bug causing Teleport - Safe Passage to only reduce damage from physical attacks


Crafting•General
◦Players can now craft multiple items and gems at a time within the same tier, so long as they possess the necessary materials

◦Players can now craft items using materials located in the shared stash

•Blacksmith
◦Salvaged item information will no longer be displayed in the chat log

•Bug Fixes
◦Fixed a bug preventing players from salvaging an item by dragging it onto the Blacksmith's anvil icon

Monsters•General
◦Players should now encounter more monsters in Acts I, II, and IV in Inferno difficulty when playing at Monster Power 1 or greater

◦In multiplayer games, the increase in monster hit points per additional player has been reduced to 50% (down from 70%)

◦Tormented Stingers and Stygian Crawlers have had their experience reduced by 75%

Quests•General
◦Experience earned by completing a quest is now granted to players that have reached level cap

User Interface•General
◦A maximum of eight buffs and debuffs will now be displayed on the UI
◾The maximum number of debuffs that will be displayed is three


•Bug Fixes
◦Fixed a bug preventing damage numbers from being displayed if a monster was affected by a spell such as Hex

Bug Fixes•The sound that plays whenever a Barbarian's Overpower ability comes off cooldown is no longer similar to a Legendary itemdropping
 
Sehr schön, endlich mehr Buffs in der Anzeige unten drin, endlich Multi-Craft und Multi-Identify. Endlich Teleport wohin man will ohne an einer Ecke hängen zu bleiben.

Hört sich insgesamt sehr gut an, mal schauen was so noch drin ist, was man auf den ersten Blick nicht sieht.

Kann schon wer was zur Drop-Dichte von gelben Items sagen? Wurde die nun verringert oder ist alles noch so wie vorher?
 
noctum schrieb:
aso, da ich bisher nich den schuft mitnehm, is mir das noch nich bewusst gewesen, danke4info dc :)

hudsonhawke: akt3, letzte quest, tötet azmodan, würde sich anbieten

HC = stirbt dein char, ist er tot und deine items im nirvana
SC = kein dauerhafter Tod des chars, nur repkosten steigen


btw. hab am hexer nun +giftschaden% auf waffe, amu und schuhen. bringt das nen Vorteil? ;D
http://eu.battle.net/d3/de/profile/Noctum-2396/hero/1295689

Der schaden bringt natürlich was. Es ist aber egal welcher es ist... Beim WD sind die meisten oft benutzten spells giftschaden, somit wird der elementarschaden sowieso in gift umgewandelt. Den einzigen unterschied macht Kälteschaden und nur dann wenn der spell/angriff physischen schaden verursacht.
- wie bspw. oft beim Barb der Fall.

Die ganze Geschichte mit dem elementarschaden ist seeeeeeeehr unübersichtlich gelöst.
Ergänzung ()

fs01.Mephisto schrieb:
Sehr schön, endlich mehr Buffs in der Anzeige unten drin, endlich Multi-Craft und Multi-Identify. Endlich Teleport wohin man will ohne an einer Ecke hängen zu bleiben.

Hört sich insgesamt sehr gut an, mal schauen was so noch drin ist, was man auf den ersten Blick nicht sieht.

Kann schon wer was zur Drop-Dichte von gelben Items sagen? Wurde die nun verringert oder ist alles noch so wie vorher?

Nein, alles, was mit items zu tun hat kommt erst im nächsten patch.


Imho dürfte es ja diesmal von ptr bis live nicht so lange dauern, die meisten Änderungen sind ja relativ trivial...



Wenn die hc WD Truppe heut Lust hat, können wir ja mal neun UB Versuch auf mp5 auf dem ptr wagen...
 
Ok dann kann man jetzt also recht schnell und unkompliziert Crafting-Mats sammeln. Identifizieren geht ja nun recht flott. Wie lange dauert das am Schrein/bei Cain? Ist das instant erledigt, auch Sets/Leg? Wäre ja echt mal was.
 
dauert solang wie derzeit 1 legendary zu identifizieren :)
 
"Auction House•User Interface
◦Tooltips in the Auction House will now show an item comparison for a player's currently selected character"

endlich...
 
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