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Cities: Skylines Community Talk: Cities: Skylines II

FallDown75 schrieb:
Spieler:innenzahl
Was isn das fürn Wort? :freak:


Ich habe überlegt auch mal wieder' ne Stadt zu starten nun nach den Patches aber irgendwie lese ich doch immer auch viel schlechtes vom aktuellen Zustand. Schade, hab gedacht sie bekommen das bis Weihnachten in den Griff und man kann während der Feiertage schön entspannt etwas bauen.
 
Ohne fundierte Messungen durchgeführt zu haben würde ich sagen, dass bei der Anzeige von Menschenmassen die Performance extrem angestiegen ist. Zum Beispiel wenn man in der Nahnansicht in der Nähe einer stark frequentierten U-Bahn Station ist. Da hatte ich davor, wenn einige hundert Menschen gleichzeitig sichtbar waren, einstellige FPS.
 
Ich kann mir richtig vorstellen wie das ganze lief:

Sprint Thema KW 48: LOD

PM: Wir arbeiten weiter an der Performance, lasst uns heute noch mal das Thema LOD bearbeiten. Habt ihr noch Ideen?
DEV1: Wir könnten uns noch mal die Props angucken.
DEV2: Haben wir doch schon, da ist nichts mehr zu holen!
PM: Egal, schaut noch mal alles durch.
DEV1: Ich glaube ich habe da was gefunden! Wir könnten die Einwohner Optimieren?
DEV2: Und was willst du da am LOD noch weiter optimieren?
DEV1: Ich würde damit anfangen, ein LOD zu implementieren.
DEV2: …
PM: …

😂
 
Da ist wohl einiges passiert in Richtung culling.

Die Performance ist jetzt spürbar besser. Davor war's so "passt schon" bei mir mit den Sync-Rucklern, seit dem letzten Patch hab ich allerdings nicht mehr unter 30fps gesehen.

Mein "Problem" ist eher, dass ich keine Zeit zum spielen finde - der Nachwuchs ist gerade sehr einnehmend.
 
B.XP schrieb:
Die Performance ist jetzt spürbar besser.
Dafür haben sie reichlich anderes mal wieder geschrottet.

Baust du vorsichtshalber nen neues Getreidefeld, bist anschließend mit 10.000t im Minus, genau so bei Öl o.ä.. Das Finanz/Budgetteil haben sie auch zerlegt, der Verkehr ist nach wie vor Scheiße - teilweise hast du Karren da rum stehen, die sich dann überhaupt nicht mehr bewegen usw...
 
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kurze Frage: ein Straßenbahnnetz kann ich immer noch nicht auf einer Straße entlang bauen, nur daneben ?
 
Klar kannst du auf die Straße bauen. Schiene auswählen und dann ersetzen und auf die Straße klicken. Geht seit Anfang an.
 
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wieder das weekly.
To summarize on the priorities of the modding support:
  1. Public beta version of Code modding and Paradox Mods will be available in the live build by the end of March
  2. Public beta version of Map editing available in the live build together with code modding or soon after
  3. Public beta version of Asset editing to be announced, only after the technical issues are sorted can we roll out the tool
  4. Continue to work on the modding support and get out of the Beta stage during the Finnish fall.
Kann mir den letzten Satz jemand gescheit interpretieren? meine die wirklich Herbst?

Patch 1.0.19 is going through its first round in QA at the moment and will be released after it passes the checks. Full patch notes will be released on the day the patch goes live, but you can expect fixes for stuck maintenance vehicles and an additional fix for abandoned dogs, who will now be returned to their homes. While the work still continues on the land value, we have an improvement so pollution properly affects the value. And last, but definitely not least, we’re currently testing a fix for the tax bug with crazy high or negative numbers.

ich will endlich einen Spurmod für Kreuzungen und Kreisel.
 
also ne offizielle Mod
Ergänzung ()

Und das es beim bauen nachts etwas heller wird, gerade wollte ich ne Schiene setzen aber es war einfach stockdunkel. Wenn ich auf Parks clicke, wird es etwas grauer/heller und man kann die Umgegend erkennen. Das ist wirklich nervig.
 
Zuletzt bearbeitet:
Offizielle Mod? Es bleibt doch eine mod. Bis der offizielle Support kommt kannst du doch bereits das nutzen was du vermisst.
 
Heute kam der erste DLC, Mod Support und neue Fixes. (geklaut von Steam)
Beach Properties
Bring life to your city’s waterfronts with Beach Properties. Specializing in residential buildings that kiss the water's edge, this Asset Pack brings the tranquility and beauty of coastal living to your city.

Cities: Skylines II - Beach Properties

Waterfront Zone
A new residential zoning option dedicated to waterfront buildings allows you to redefine your city's coastline.

Beach Properties
Each theme adds growable residential buildings waiting to populate your new waterfront zone, from luxurious waterfront mansions to charming beachside cottages.

Signature Waterfront Buildings
Tailored to fit into European or North American architectural themes, these signature buildings are crafted to highlight your city’s beachfront.



Beach Properties features 70 new assets, including:
  • 10 North American residential buildings with three levels (30 assets)
  • 10 European residential buildings with three levels (30 assets)
  • Six signature buildings
  • AND Four New trees

Beach Properties is also available as part of the Expansion Pass: Waterfronts, which is included in the Ultimate Edition. As our expansion pass journey has begun a bit later than we set out for during the fall, here is our updated roadmap.


Modding Wavelet - Patch 1.1.0f1

Hi everyone! As patch 1.1.0f1 is rolling out to everyone, let's take a look at the content included. Besides the paid content coming in Beach Properties and Deluxe Relax Radio Station, we have the Editor, mod support, and of course, a round of performance improvements and bug fixes.

Thank you everyone for the bug reports, and if you come across any new issues, we'd appreciate a bug report here:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/forums/cities-skylines-2-bug-reports.1162/




Asset Pack - Beach Properties (Paid Content)
  • New North American Waterfront Zoning
    • 30 New Buildings
    • 24 Additional Variants
  • New European Waterfront Zoning
    • 30 New Buildings
    • 24 Additional Variants
  • 4 New Palm Trees
  • 6 New Signature Buildings

Deluxe Relax Station (Paid Content)
  • 16 New Songs
  • New DJ Content


Editor & Modding
  • Added code modding support
  • Added modding toolchain installation & status (for creating code mods)
  • Added Editor with support for map creation
    • Import/export height map
    • Import resource map
    • Select climate
    • Add/edit water sources
    • Define map details, like name and theme
  • Added Paradox Mods integration for sharing of
    • Code mods
    • Save games
    • Custom maps


Performance
  • Optimized various systems to reduce frame-time spikes and overall simulation performance
  • Optimized frametime while placing buildings
  • Optimized slightly some culling scenarios
  • Optimized UI rendering, especially Widget system for photo mode and options
  • Reduced overhead of rendering curves in UI


General Fixes & Improvements
  • Added extinguishing sound for firefighting helicopters
  • Added automatic random rotation when placing single trees, bushes, and some props
  • Updated Bus stop, Bus shelter, Taxi Stand, Taxi shelter and Tram stop toolbar icons
  • Improved visibility of guidelines on snow
  • Improved default cursor for better visibility on snow
  • Improved Land Value System
    • Service Coverage of Healthcare, Education, Police and Telecom now affects Land Value
    • Reachability of Commercial Services now affects Land Value
    • Stops and Stations of Public Transportation now affect Land Value
    • Noise, Water, Air and Ground Pollution now affect Land Value
    • Shorelines now affects Land Value
    • Added a max limit to Land Value bonus factor
    • Replaced "Building Land Value" Info Mode with "Land Value Source" Info Mode in Land Value Info View
    • "Rent Too High" warning notifications are now highlighted when Land Value Info View is active
    • Added Land Value Tooltip to a cursor which shows the monetary value of the land or building where the building is located when Land Value Info View is active
  • Fixed crash to desktop when building with direct connection to pedestrian path levels up
  • Fixed crash to desktop soon after loading a save if the save was created shortly after the previous load / new game
  • Fixed crash to desktop when running the simulation after placing creatures with “AddObject” menu
  • Fixed crash to desktop when hovering over missing tree asset or clicking missing spawnable building asset.
  • Entire UI disappears permanently after clicking on Line Details of CO Vehicles when CS1 bonus is not available
  • Fixed crash to desktop occuring after performing certain actions and then relocating the building
  • Fixed cargo vehicles sometimes spawning in the middle of the cargo building
  • Fixed cargo vehicles very rarely use more than the first two loading bays in Cargo Terminals
  • Fixed buffer stops appearing on train outside connections (fixed for new connections)
  • Fixed service vehicles sometimes despawn after completing tasks (Potentially affects fire engines, police cars, maintenance vehicles, ambulances, hearses, and taxis)
  • Fixed vehicles stopping/slowing down at the wrong location when multiple vehicles are queuing to turn from a road into a building lot
  • Fixed first-person camera height on Tampere and San Francisco maps (height restriction now has a minimum of 4096 on maps with lower height scale)
  • Fixed pause menu save game notification having a visible string ID after save is complete
  • Fixed dead tree leaf colors to be brown
  • Fixed line color modifications only updating for one part of multi-part vehicles until hovered with the mouse
  • Fixed garbage trucks, road maintenance vehicles, and post vans using bus stop bays for driving through
  • Fixed flickering collision icon when placing/moving transport stop at the border between continuous road segments
  • Added achievement disable warning to the load game detail panel
  • Improved achievement warning banner text in the Load Game panel when Unlimited Money or Unlock All was already selected
  • Fixed several floating trees and props on buildings
  • Fixed UI breaking if there is a chirp with missing brand prefab
  • Fixed endless siren for the Early Disaster Warning System
  • Fixed notifications staying in the original place after relocating a building
  • Fixed water/sewage capacity notifications not working
  • Fixed the tornado event disappearing properly after being dismissed blocking the game from starting another tornado
  • Fixed piles on building lots (certain types of warehouses, coal power plant, recycling center) displaying the wrong resource type and amount currently stored
  • Fixed issues with some states getting stuck with almost all tools if mouse press and release happen during the same frame
  • Fixed intersection node icon to be the correct one
  • Fixed an issue where it was possible to delete keyframes in two curve editors at the same time. Now when clicking outside of an editor, it will defocus keyframes in that editor.
  • Fixed pause button not working in Cinematic Camera
  • Fixed several issues when using a controller
  • Fixed changing either 'Menu Music Volume' or 'Radio Volume' after going back to the Main Menu causes the Radio Music to play
  • Improved cinematic camera smoothing control
 
Der Modmanager ist total überlastet. Ich warte noch ein paar Tage :D
 
Na dann kann ich dem Spiel ja wieder eine Chance geben, sehr schön.

Wenn jemand ein gutes Tutorial auf YT findet und hier teilt oder es sich einfach in ein paar Sätzen zusammenfassen lässt, wäre ich demjenigen sehr verbunden!
 
Du brauchst aktuell dem Spiel keine Chance geben.

Die aktiven Spieler merken gerade, warum diese Modplattform, selbst von CO noch imho zu Recht, als beta bezeichnet wird (startet nicht, crashes, keine Auswirkungen, ...).
Die steam-Bewertungen für das dlc liegen bei lediglich rd. 10% positiv bei bislang rd. 300 Bewertungen.
Viele wichtige inhaltliche Fehler wurden mit dem Patch gar nicht angegangen und ob CO es bei dem einen angegangen Fehler des Landwertes hinbekommen hat, die hierfür rd. 10 vorgenommenen neu eingeführten Berechnungsvariablen richtig hinzubekommen, darf imho bezweifelt werden.
 
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Hallo zusammen,

ich habe über und nach Ostern ein paar Tage frei und hätte irgendwie Lust, mal wieder ein Strategiespiel anzufangen. Cities Skylines 1 habe ich sehr gerne gespielt, daher die Frage:

Werde nach den ganzen letzten Patches in halbwegs hohen Grafikeinstellungen mit folgender Ausstattung noch glücklich (40-50 FPS)?

AMD 7800X3D
RTX 2080 (!)
32 GB RAM
bei einer Auflösung von 3840 x 1600 Bildpunkten

Alternativ habe ich auch die Siedler III gerne gespielt (und tue gelegentlich bis heute) und würde nach Pioneers Of Pagonia Ausschau halten :)

Danke!
 
Nein, bei 4K wird die 2080 auf keinen Fall mehr dafür reichen. Bei 4K brauchst Du für 40-50FPS Sowas wie ne 4070Ti/RX7800XT mindestens.

Der Rest (7800X3D und 32GB RAM) sind aber absolut ausreichend, früher oder später ist aber jede CPU im Limit, aber 200k Einwohner kriegst Du auf jeden Fall vernünftig hin mit dem Prozessor.
 
Denkt dran CS1 hat Jahre gebraucht mit DLC und Mods. CS2 ist nen halbes Jahr alt. Viele haben einfach falsche Erwartungen an das Spiel
 
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