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Diablo III [Sammelthread Teil 6]

Status
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@chris: ok ;)

Klingt doch einiges recht interessant, insbesondere für den Barb.
0dog ist dann tot und Dauer Serenity und Dauer Smoke Screen sind passé. Mal gespannt, was es dann wieder an Mechaniken gibt. ;)
 
Wobei sie's besser staffeln könnten. Statt durchgängig 10 z.B. generell 5, 10 ab 20, 15 ab 30, 20 ab 40 o.ä.
 
Zuletzt bearbeitet:
Dank euch für die Patchnotes, bzgl. der Bloodshard Caps noch ne Frage: Weiß einer ob das Insgesamt zählt (also der Max-Level im Account) oder pro Klasse? 5x Stufe 20 oder halt nur ein mal Stufe 20 z.B.?
 
ich nehm an dass es acc.weit zählt, wird ja sonst etwas kompliziert! schaffst du mit dem barb lvl45, hast du ein cap von 950 shards.
besser staffeln könnten sie es schon, aber dann wirds wieder kompliziert für alle mathegenies im bnet :D
 
Da die Shards accountweit sind wird es das Cap ebenso sein. Denke das höchste GR wird dafür herangezogen (egal welche Klasse) und zählt einmalig (also nicht 5x von Lvl 20 profitieren oder sowas)
 
Joa viele neue Sachen beim Patch.

Nur das mit den Bloodshards gefällt mir nicht.

Ich finde es ja schon scheisse das ich wegen den über starken gems zum Griften gezwungen werde und jetzt auch noch wegen dem Splitter cap?! Was soll sowas bitte? Wo ist denn das scheiss Problem die Cap Grenze auf 1500 zu erhöhen und gut ist?

Dummen leute bei Blizzard :grr:
 
Zuletzt bearbeitet:
@Patch 2.2.

Da bei mir die Luft schon wieder raus ist, ich kaum noch online bin und demnach auch hier so gut wie nicht mehr reinschaue...

Gibt es schon einen Termin für den neuen Patch? Wenn nicht, wann wird vermutet, dass er kommen könnte?

Damit ich ungefähr ein Zeitfenster habe, wann ich mal wieder online gehe (viell. sind ja paar nette Änderungen dabei) :D
 
@gov....ich glaub nach der season soll gepatched werden, wobei die season diesmal nicht so lange gehen wird wie die letzte...
 
Govinda schrieb:
Gibt es schon einen Termin für den neuen Patch? Wenn nicht, wann wird vermutet, dass er kommen könnte?

Mein Tipp: Ende Mai/Anfang Juni
s2 soll ja kürzer sein als s1, ca. 3 monate hab ich da im kopf. start war mitte februar, also wird s2 wohl bis ca. mitte mai dauern (da wär auch der 3.geburtstag von d3 :D )... paar tage pause und mit start s3 dann der patch
soweit meine prognose :D
 
GENERAL

Looting a crafting material will now also pick up all other materials of the same type within 20 yards
Looting a gem will now also pick up all other gems within 20 yards

Das wurde auch Zeit. Gestern ein Goblinrift, in dem so 12 Goblins in zweier Reihen standen auf T6. 2x Ansturm durch und der Bildschirm war voller Zeug inkl. 6 Legs. Goblins waren also nach max. 5 sek tot, aber das Looten dauerte dann 5min inkl. 2 Ports in die Stadt.

Bane of the Stricken klingt lustig für Raserei beim Barbaren. Damit dürfte man auch mal Bosse, die keine Adds spawnen, zeitnah umhauen können.

New Legendary Two-Handed Sword
Chance on kill to raise a skeleton to fight for you
Upon accumulating 5 skeletons, they explode for 300% weapon damage and the sword transforms into Ashbringer for a short time
Attacking with Ashbringer burns your target for 6000-6200% weapon damage as Holy

Geil :D
 
Zuletzt bearbeitet:
@App und StaudiX
Danke für die Einschätzung. Das mit dem D3 Geburtstag könnte natürlich hinkommen, wird Blizz wohl vermutlich so handhaben.

Mal sehen, ob ich da dann überhaupt noch viel spielen werde. Da sollte ja schon gutes Wetter vorherrschen u. bei mir dann hoffentlich die erste Motorrad Season angesagt sein, muss nur noch den Moped Umbau bis dahin schaffen und den Schein haben :D
 
Ende Mai/Anfang Juni klingt erstmal super... Hab ab der 2. Juniwoche 4 Wochen Urlaub mit viel Heimaufenthalt, da wir nen Hund bekommen. Dann heißt es 1-2h zocken... 15min Training... 1-2h zocken 15min Training usw :D
 
Werden die Season 2 Items eigentlich im normalen Spiel findbar sobald die Season zu Ende ist?
Bzw. ist in einer Season die Droprate von Legendären- und Set-Items erhöht?
 
zu frage 2: nur durch community buff
 
Zuletzt bearbeitet:
Also beim Barb wird ja gebufft wie verrückt. Bul Kathos IK und das neue Set.
Ergänzung ()

ol_baid schrieb:
2.2 Offizielle PTR Patchnotes

ITEMS

Andariel's Visage
Poison nova weapon damage increased from 100-130% to 350-450%
Arcstone
New Legendary Ring
Lightning pulses periodically between all wearers of this item dealing 1000-1500% weapon damage
Bane of the Stricken
New Legendary Gem
Each attack you make against an enemy increases the damage it takes from your attacks by 10% weapon damage
The additional weapon damage taken is increased by 1% per rank
At rank 25 allied players, followers, and pets also benefit from this effect
Blood Brother
New Legendary Two-Handed Sword
Grants a 10-20% chance to block attacks
Blocked attacks inflict 20% less damage
After blocking an attack, your next attack inflicts 20% additional damage
Bastions of Will
(2) Set Bonus
Has been redesigned
All of your damage is increased by up to 100% based on how much primary resource you have
After casting a resource-generating attack or primary skill, gain 50% increased damage for 5 seconds
After casting a resource-spending attack, gain 50% increased damage for 5 seconds
BlizzCon Elemental RingConvention of the Elements
New Legendary Ring
Gain 150-200% increased damage to a single element for 5 4 seconds
Cord of the Sherma
Chaos field duration increased from 2-4 seconds to 3-4 seconds
Greatly increased proc chance
Corrupted Ashbringer
New Legendary Two-Handed Sword
Chance on kill to raise a skeleton to fight for you
Upon accumulating 5 skeletons, they explode for 300% weapon damage and the sword transforms into Ashbringer for a short time
Attacking with Ashbringer burns your target for 6000-6200% weapon damage as Holy
Death Watch Mantle
Fan of knives weapon damage increased from 200% to 750-900%
Chance to explode on hit increased from 15-35% to 25-35%
Radius increased from 10 to 20 yards
Internal cooldown has been greatly reduced
Defender of Westmarch
Charging wolf weapon damage increased from 300-400% to 800-1000%
Eun-Jang-Do
New Legendary Dagger
Attacking enemies below 17-20% life freezes them for 3 seconds
Fire Walkers
Burnt ground weapon damage increased from 100% to 300-400% per second
Iceblink
New Legendary Gem
Your Cold skills now apply Chill effects and your Chill effects now slow enemy movement speed by an additional 5%
The additional movement speed reduction is increased by .4% per rank
At rank 25 you gain 10% increased chance to critically strike Chilled or Frozen enemies
In-Geom
New Legendary Sword
Your skill cooldowns are reduced by 4-6 seconds
Mutilation Guard
Gain 10% melee damage reduction
Melee damage reduction is increased by 1% per rank
At rank 25 while below 50% life, you may move through enemies unhindered
Pandemonium Loop
On death explosion weapon damage increased from 200-800%
No longer rolls against skill proc coefficients
Pox Faulds
Vile stench weapon damage increased from 240-320% to 450-550%
Duration reduced from 10 to 5 seconds
Greatly reduced internal cooldown
Sash of Knives
Dagger weapon damage increased from 275-350% to 500-650%
Increased proc chance from 25% to 100%
Schaefer's Hammer
Has been redesigned
Casting a Lightning skill charges you with Lightning, causing you to deal 650-850% weapon damage as Lightning every second for 5 seconds to nearby enemies
Sebor's Nightmare
Haunt is now cast on all nearby enemies
Note: The spell effect will only be shown on 5 enemies
Greatly increased Haunt cast radius
Sky Splitter
Lightning smite weapon damage increased from 150-180% to 600-750%
The internal cooldown has been greatly reduced
St. Archew's Gage
Has been redesigned
The first time an elite pack damages you, gain an absorb shield for 120-150% of your maximum Life for 15 seconds
Wyrdward
Chance to stun increased from 13-17% to 25-35%
Several existing Legendary items have been updated to include a unique Legendary power
Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.
Broken Promises
Legendary power added
After five consecutive non-critical hits, your chance to critically hit is increased by 100% for 3 seconds
Nagelring
Legendary power added
Summons a Fallen Lunatic to your side every 10-15 seconds
Oculus Ring
Legendary power added
Chance to create an area of focused power on killing a monster. Damage is increased by 35-40% while standing in the area
Class-Specific Items
Barbarian
Bul-Kathos's Oath
Has been redesigned
(2) Set Bonus
Increases Fury generation per second by 10
During Whirlwind gain 30% increased Attack Speed and Movement Speed
Immortal King's Boulder Breaker
Now rolls +75-100% Call of the Ancients damage as a fifth primary affix
Immortal King's Call
Now has an additional set piece: Legs
Has been redesigned
(4) Set Bonus
Call of the Ancients' melee attacks deal 600% weapon damage in a 15 yard radius
Reduce the cooldown of Wrath of the Berserker and Call of the Ancients by 3 seconds for every 10 Fury you spend with an attack
(6) Set Bonus
New Set Bonus
The duration of your Wrath of the Berserker is increased by 0.25 seconds each time an Ancient deals damage
While both Wrath of the Berserker and Call of the Ancients are active, you deal 500% increased damage
Mortick's BreechesBrace
New Legendary PantsBracers
Wrath of the Berserker gains the effect of every rune
Wrath of the Wastes
New Set
(2) Set Bonus
Increase the damage of Rend by 400% 500% and its duration to 15 seconds
(4) Set Bonus
Rend lasts 400% longer
While Whirlwinding you take 40% reduced damage
(6) Set Bonus
Whirlwind deals 400% more damage to enemies affected by Rend
Whirlwind gains the effect of the Dust Devils rune and the damage of the Dust Devils is increased to 2500% weapon damage
Crusader
Roland's Legacy
Has been redesigned
(6) Set Bonus
Attack Speed bonus increased from 20% to 30% per stack
Drakon's Lesson
New Legendary Bracers
When your Shield Bash hits 3 or less enemies its damage is increased by 300-400% 150-200% and 50% 25% of the Wrath cost is refunded
Demon Hunter
Gauntlets of theCrashing Rain
New Legendary GlovesBelt
While Rain of Vengeance is active you take 30-40% reduced damage
Rain of Vengeance also summons a crashing beast that deals 3000-4000% weapon damage
Natalya's Vengeance
Now has additional set pieces: Gloves, and Legs
Has been redesigned
(42) Set Bonus
The cooldown of Rain of Vengeance is reduced by 1 second every time you cast a primary skill and by 2 seconds every time you cast a Hatred spender
(4) Set Bonus
Rain of Vengeance deals 100% increased damage
(6) Set Bonus
New Set Bonus
Rain of Vengeance deals 800% increased damage
After casting Rain of Vengenace, deal 300% increased damage and take 30% reduced damage for 5 seconds
Unhallowed Essence
New Set
(4) Set Bonus
Gain 40% 20% damage reduction and 20% increased damage for 4 seconds if no enemy is within 10 yards of you
(6) Set Bonus
Your generators and Multishot deal 10% 15% more damage for every point of Discipline you have
Monk
Inna's Mantra
Now has additional set pieces: Gloves, and Boots
Raiment of a Thousand Storms
Has been redesigned
(2) Set Bonus
Your Spirit Generators have 25% increased attack speed and 500% 250% increased damage
(6) Set Bonus
Your Spirit Generators increase the weapon damage of Dashing Strike to 5000%8750% for 3 seconds
Dashing Stike now lights up on your action bar when the increased weapon damage is active
New Monk Bracer (PH Name)Spirit Guards
New Bracers
Your Spirit generators reduce your damage taken by 30-40% for 3 seconds
Witch Doctor
Haunted Girdle
New Legendary Belt
Haunt releases 1 extra Spirit
Homunculus
Time to summon a Zombie Dog to your side reduced from 4-6 seconds to 2 seconds
Now rolls with +20-25% Sacrifice damage as a fifth primary affix
Raiment of the Jade Harvester
(2) Set Bonus
New Set Bonus
When Haunt lands on an enemy already affected by Haunt, it instantly deals 5 seconds worth of Haunt damage
(4) Set Bonus
New Set Bonus
Soul Harvest gains the effect of every rune
Zunimassa's Haunt
Now has additional set pieces: Gloves, and Legs
Has been redesigned
(2) Set Bonus
Your Fetish Army lasts until they die
(4) Set Bonus
You and your pets take 2% reduced damage for every Fetish you have alive
(6) Set Bonus
New Set Bonus
Enemies hit by your Mana spenders take 100% 150% more damage from your pets for 4 seconds
Zunimassa's LegsBelt of Transcendence
New Legendary PantsBelt
Summon a Fetish Sycophant when you hit with a Mana spender
Wizard
Delsere's Magnum Opus
New Set
(2) Set Bonus
Casting Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile or Shock Pulse reduces the cooldown of your Slow Time by 1 2 seconds
(4) Set Bonus
Enemies affected by your Slow Time take 1250%2000% weapon damage every second
This damage type will be determined by your highest equipped +% Elemental Damage
(6) Set Bonus
Enemies affected by your Slow Time take 500% 750% more damage from your Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile and Shock Pulse
Firebird's Finery
Has been redesigned
(4) Set Bonus
Your Fire Signature Spells cause up to 3 enemies to explode, dealing 250% 400% weapon damage as Fire to enemies within 10 yards
Nilfur's Boast
New Legendary Boots
Increases the damage of Meteor by 100%
Increases the damage of Meteor by 300-400% 200-250% when it hits 3 or less enemies
Tal Rasha's Elements
Now has additional set pieces: Gloves, and Legs
Has been redesigned
(6) Set Bonus
Attacks increase your damage by 75% 175% for 36 seconds. Arcane, Cold, Fire, and Lightning attacks each add one stack (maximum of 4). Adding a stack refreshes the duration]
Note: The total damage bonus is now calculated differently
Slow Time Hat (PH Name)Crown of the Primus
New Wizard Hat
Slow Time gains the effect of every rune
Gesture of Orpheus
Slow Time cooldown reduction reduced from 50-70% to 30-40%
Several existing class-specific Legendary items have been updated to include a unique Legendary power
Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.
Barbarian
Gavel of Judgment
Legendary Power added
Hammer of the Ancients returns 15-20 Fury if it hits 3 or less enemies
Now rolls with +30-40% Hammer of the Ancients damage as a fifth primary affix
Wizard
Triumvirate
Legendary power added
Your Signature Spells increase the damage of Arcane Orb by 60-80% for 3 seconds, stacking up to 3 times

ADVENTURE MODE

Act I
Cursed Cellar
Farnham now spawns closer to the door
Farnham now has the Orbiter and Jailer affixes
Farmham now pursues the closest player
Nephalem Rifts
You can now increase your Blood Shard cap by achieving a personal best in Solo Greater Rifts
The cap will be increased by 10 shards per Greater Rift level completed
Some changes have been made to the way Pylons spawn in Greater Rifts

MONSTERS

Orlash
Now summons shadow clones
Has been given a breath attack
Now has the Waller monster affix
Danke aber die Formatierung macht das ganze "unlesbar".
Ergänzung ()

ol_baid schrieb:
https://www.youtube.com/watch?v=yxsc15WJ9lw

ab 8min geht's los
Ist nur PTR, aber...Holy moly! Da ist Raekor Barb ja eine Trantüte gegen :D


Finde ich jetzt nicht wirklich "schneller". Schrein hat der auch aktiv... und er lässt eine "Menge" Gegner stehen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Dann geh auf diablofans, da ist es formatiert. Steht auch übrigens auch dabei "unformatiert", ich weiß nicht, wozu du dich dazu auslassen musst.
Wer in der Arbeit nicht auf die Seite kann ist froh drüber. Ansonsten formatier selbst. Ich hab besseres zu tun als es schön durchzuformatieren, damit ich sowas Unnötiges nicht lesen muss.
 
ol_baid schrieb:
Dann geh auf diablofans, da ist es formatiert. Steht auch übrigens auch dabei "unformatiert", ich weiß nicht, wozu du dich dazu auslassen musst.
Wer in der Arbeit nicht auf die Seite kann ist froh drüber. Ansonsten formatier selbst. Ich hab besseres zu tun als es schön durchzuformatieren, damit ich sowas Unnötiges nicht lesen muss.
Ich war sehr dankbar, dass ich es auf der Arbeit lesen konnte 😉.
 
ol_baid schrieb:
Dann geh auf diablofans, da ist es formatiert. Steht auch übrigens auch dabei "unformatiert", ich weiß nicht, wozu du dich dazu auslassen musst.
Wer in der Arbeit nicht auf die Seite kann ist froh drüber. Ansonsten formatier selbst. Ich hab besseres zu tun als es schön durchzuformatieren, damit ich sowas Unnötiges nicht lesen muss.


Ich habe doch Danke geschrieben keine Ahnung was du für ein Problem hast nun ??? Lesen musst du das ja nicht.
Und leider habe ich deinen Hinweis übersehen das tut mir wirklich Leid .
Ich würde jetzt noch gerne was dazu schreiben lasse es aber mal lieber das gibt sonst nur Aquarium oder Verwarnungen.
Ergänzung ()

Sw4rm schrieb:
Ich war sehr dankbar, dass ich es auf der Arbeit lesen konnte 😉.


Darum ging es mir auch Überhaupt nicht. Deswegen habe ich ja danke geschrieben.
 
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